Ophelia & Jr. Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Jeg sitter på jobb og skal legge inn lenker i et excel dokument. I kolonne A har jeg det som skal være lenketeksten, i kolonne B har jeg url'ene. Finnes det noen måte å gjøre dette elegant? I stedet for tekst i kolonne A og lenke i kolonne B, vil jeg altså ha tekst m lenke i kolonne A...
Ophelia & Jr. Skrevet 28. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2009 Men da får jeg bare til å ta en og en linje... Har over 200 linjer, og skulle gjerne hatt en formel jeg kunne kopiere nedover. Når jeg bruker sett inn - hyperkopling m referanse til celle i dokumentet, finner jeg ingen måte å kopiere dette til cellene under på...
Sånn kan det gå Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Ok, sånn å forstå. Du kan lage deg en ny kolonne hvor du i den første cella bruker formelen =HYPERKOBLING(*cella hvor urlen er*;*cella hvor beskrivelsen er*) F.eks =HYPERKOBLING(A1;B1) Så kan du kopiere formateringen nedover.
Ophelia & Jr. Skrevet 28. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2009 TUSEN TAKK! You made my day! (Det var 974 linjer, ikke litt over 200...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå