Gå til innhold

Tidlig svangerskap og svineinfluensa....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mulig begge deler. Legen tok prøver for å bekrefte eller avkrefte svineinfluensa. Han sa at vi måtte vente på prøvesvarene før vi kunne behandle videre og at det ikke er forsket på om det påvirker svangerskap. Fosteret er jo uensett mest utsatt de første 12 ukene og jeg har såkalt risikosvangerskap. Litt bekymret jeg nå. Kan det skade fosteret om mor har feber i 5-6 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår godt du er bekymret! Ikke noe moro det der! Jeg har muligens hatt det samme, jeg også... Søstra mi og jeg var syke samtidig, med samme symptomer. Hun fikk beskjed om at d var svineinfluensa, men jeg hadde akkurat flyttet fra Oslo og da jeg ringte fastlegen der (må jo vente til den 1. hver mnd for å skifte fastlege) fikk jeg beskjed om å ringe legevakten. Gjorde det her jeg bor nå, men ble henvist til fastlegen igjen, så jeg fikk aldri testa meg..

 

Fosteret er jo som du skriver mest utsatt de første ukene, men er fosteret friskt i utgangspunktet tåler det utrolig mye, ifølge det mannen min (som er lege) sier. Jeg tror ikke feber alene i noen dager kan skade fosteret.

 

Prøv å få deg en ultralyd rundt uke 10, så får du svar på om fosteret ser friskt ut! Prøv og slapp av og bli frisk igjen så fort som mulig! :) Lykke til og god bedring!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går nok bra skal du se:)Bare prøv å holde feberen nede med paracet, svineinfluensaen skader ikek fosteret, men feber er jo ikke bra. GOD bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to:-) Håper virkelig at dette går bra.. Har mistet flere babyer enn jeg har født, så angsten melder seg fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...