Gå til innhold

Noen her med morgengrettne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Emma kan være fryktelig morgen gretten,HATER å stå opp.

Kom plutselig over dette diktet her som jeg skulle dele med dere :)

NÅR EN MORRAGRETTEN UNGE SLÅR SEG

VRANG OG REKKER TUNGE

OG NEKTER Å TA KLÆR OG STØVLER PÅ

NÅR MELKEGLASSET VELTES,

OG GEITOSTMATEN ELTES,

MELLOM FINGRE SOM ER KLØNETE OG SMÅ

SÅ HUSK AT DENNE DAGEN MÅ DU TA VARE PÅ.

DEN FORSVINNER MELLOM FINGRA DINE NÅ.

EN GANG VIL DU SAVNE SLITET.

DA ER DET FOR SENT Å VITE.

DET ER DU SOM GJØR DIN DAG OG TINNING GRÅ.

NÅR SKRIKINGA OG SKRÅLET BLIR

LITT MER ENN DU KAN TÅLE

OG DU KJEFTER PÅ EN GLEDE OG EN LEK

NÅR DU HAR GLEMT Å LEVE MIDT

I HVERDAGEN OG STREVET

OG TÅLMODIGHETEN DIN HAR SATT EN STREK.

DU ER KYSTEN SOM DE EN GANG SEILER FRA.

SI MEG HVEM ER STOR OG HVEM ER LITEN DA.

NÅR FREMTIDSHAVET LIGGER SOM ET SPEIL,

SÅ BLÅS DIN MEDVIND INN I DERES SEGL.

NÅR LØRDA'N BLIR TIL SØNDAG

OG DU BER EN STILLE BØNN

OM AT UNGA IKKE VÅKNER KLOKKA FEM.

MEN VÅRHERRE KAN'KE LOVE

AT DU SAKL KUNNE SOVE

NÅR TO SMÅ KOMMER INN MED MORRAKLEM.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og det er enda finere med melodien til! Jeg vil tro den ligegr på you tube? Søk på Louis jacoby og "hverdag", så antar jeg den kommer opp, utrolig fin..

Skrevet

Oi,ja det var den!! :D Takk for at du sa det! :) Visste ikke det var en sang,trodde det var dikt jeg :)

Skrevet

Snufs... ja, der var den! Huff, får alltid klump i halsen og blanke øyne av den. Og spes i dag- når "skrikinga og skrålet ble litt mar enn jeg kunne tåle" :)

Skrevet

Emma har vært hos faren denne uken,men komme hjem igjen i dag. Så jeg gruer meg litt til surheten hennes i morgen tidlig hehe. Men da tenkte jeg at jeg bare skulle sette på denne sangen her jeg! :D Kanskje det blir litt lettere å smile til en poddesur unge da ;)

Sangen var nydelig!

Skrevet

Ja, det er den virkelig! Min eldste jente er så sur som en hormonell tenåringsjente hevr dag når hun vekkes og jeg føler snart jeg ikke orker mer. Og hun er bare 7 år!!! Pappaen har vært bortreist denne uka og 1-åringen surver noe grenseløst. kan jo hende det nytter å stoppe opp og tenke på denne da, ja,..

Skrevet

Emma er bare 6 år! Tenk når de faktisk blir hormonelle tenåringer da! Uff,får få meg ett stort hus da som jeg kan gjemme meg i når hun står opp hehe ;)

Skrevet

He,he. Hadde akkurat hørt sangen da 2 åringen tippet ut en hel boks med over 500 perler i på pøbel! Satte på igjen sangen jeg....:)

Skrevet

Nei, men det er en med en morgengretten mamma, og det hjelper strengt tatt ikke med lystig stemme eller morgenfriske unger. Hadde det blitt spillt en sang apåtil hadde jeg parkert tøflene og opprettet en konto til inntekt for de som ønsker fred om morran.

Skrevet

Hahahahahaha,festlig skrevet tøysetipp!

Jeg var fryktelig morgengretten før jeg fikk barn (da vet vi hvor Emma har arvet det ifra iallefall :P) Nå er jeg som regel veldig blid om morningene,til mannen og Emmas forargelse (er det ett ord? Føler mamma har brukt det ordet engang hehe:P)

Skrevet

Forarget er litt anno nittentredve, men ja, det er et ord.

Jeg synes det der er litt vittig og, at alt skal gå i arv. Kunne jo vært interessant å vite om morgengrettenhet er arvelig. Selv fikk jeg høre at jeg var lik min bestemor, hun var også morgengretten (forsåvidt våkengretten og). Men, når halve befolkningen lider av samme pandemi så blir genetikken litt oppbrukt. Noen må jo ha noen knagger å henge alt på.

Så i min famillie er egentlig alle morgengretne, men det er veldig gøy å si at det kun er bestemor og meg. Så når det tordner fra andre soverom på hytta feks. er det kun en dårlig dag. Greit det og;-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...