Gå til innhold

Uff, aldri mer på magen! *grøsse*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 16 dager elsker å ligge på magen, er hun søvnig sover hun umiddelbart om hun får ligge slik. Dette er helt greit når hun ligger på brystkassen til en av oss, eller ved siden av meg i sengen på dagtid når jeg leser litt siden jeg da har full kontroll på henne. Ivognen, om natten osv må hun ligge på rygg/siden.

Nå fikk hun ligge litt på en matte på gulvet på magen og sovnet, så jeg tenkte at hun kunne nå få sove litt og la et teppe over henne og har kikket bort på henne sånn ca en gang i minuttet for å se at hun puster og sånt. Så virket hun plutselig så veldig stille, så jeg gikk bort og strøk henne over kinnet. Kjølig, og hendene var blålige. Tok og rusket i henne. Null respons. Rusket litt hardere og sa navnet hennes. Fortsatt null respons. Kjente jeg fikk panikk og rev henne opp, da kom det heldigvis noen protestlyder og alt var i orden, men fy søren så redd jeg ble! Skjelver enda her jeg sitter... Uff, er det virkelig SÅ skummelt å la dem sove litt på magen? Dette blir i hvertfall siste gang hun får lov til det fram til hun snur seg selv med mindre hun ligger oppå en av oss. Tror dette kommer til å sitte i litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så ekkelt!!!!!! =(

Så godt at du følgte med!

Skrevet

Hun pustet nok hele tiden, var antagelig bare i dyp søvn, og så var ikke teppet varmt nok slik at hun var litt kjølig, men likevel, jeg ble livredd! Etter en veldig lang kos sover hun nå på _ryggen_ med et tykkere teppe på seg rett ved siden av meg. Trenger å se at hun puster nå merker jeg. Lett å bli litt hysterisk ja... :-/

Skrevet

Det er innimellom sunt å være litt hysterisk ang våres egne barn.

Jeg var litt hysterisk når lillebror hadde falsk krupp. Sjekket han hele tiden og den ene gangen jeg var inne kavet han sånn med å puste når han hosta at jeg måtte ut på terrassen i bare trusa.

Han sov på våres rom i reisesenga den natta.

Skrevet

Ja, du har nok rett. Uff, falsk krupp er helt forferdelig. 2 av våres har hatt det flere ganger, i et par tilfeller har vi faktisk måtte "kjefte" på dem og riste litt i dem for å vekke dem såpass at vi har klart å få dem til å dra puste godt nok. Som dere, utenfor huset i kun undertøyet. Godt man kan ta dem inn til seg i slike tilfeller ja :-)

Skrevet

Uff, tårene spratt her når du beskrev den vesle kroppen. Ikke ta sjansen på dette Alva! Hun er for dyrbar til det!

Ligger hun på brystet deres er det jo greit, men ellers bør hun ikke venne seg til mageleie, uansett hvor godt hun sover.

Jeg har selv mistet en skatt, livet blir aldri det samme igjen.

Klem til deg, har ventet lenge på at jenta di skulle komme. ;)

Veldig glad på dine vegne!

Skrevet

Tro meg, dette kommer aldri noensinne til å skje igjen! Fikk meg en real støkk nå ja. Tenkte bare det var greit siden jeg satt like ved, men det er ikke verd det for at hun skal sove bedre nei. Heller mer urolig søvn og baby enn rolig søvn og kanskje ingen baby mer... Uff, du må ha hatt et helt umenneskelig tap, forstår godt at ting aldri blir det samme igjen.

Skrevet

Forøvrig....Kan du ikke snart legge ut et bilde av lille lykketrollet? Hadde vært stas å se henne! ;)

Ta vare på de gode dagene!

Skrevet

På 20 år er antall krybbedødtilfeller redusert med 90%. Nedgangen skyldes i stor grad at tidligere barnelege ved Haukeland sykehus, professor Trond Markestad, på 80-tallet oppdaget at 24 av 25 barn som døde i krybbedød i Hordaland ble funnet på magen.

Jeg har ikke turt og legge mine på magen. Vi hadde babysense til sistemann og opplevde en gang at alarmen gikk og jeg fant han i den tilsatnden datteren din var i. Han kom seg og det gikk heldigvis bra. Skummelt! :(

Skrevet

Synes jo statistikken bør tale for at man ikke tar unødvendige sjanser som dette.

Skrevet

uff, det der var nok ekkelt.. Er jo den store skrekken min hvertfall.

Hvordan går det ellers Alva? Har jenta fått navn?

_Her er det bare kaos av amming, bleier, noen urolige dager, noen rolige...

Skrevet

Jeg pleier normalt ikke ta noen sjangser, men siden hun lå bare 1,5 meter unna meg tenkte jeg at jeg kunne passe godt nok på, tydeligvis var det ikke så lurt, så det kommer IKKE til å gjenta seg!

Ellers går det fint. Vesla er kjemperolig så langt, sover 20-22 timer i døgnet (helst inntil/oppå en av oss (også om natten), men kan sove litt for seg selv slik som nå og i vogn også), skriker nesten aldri med mindre hun er sulten og er til og med begynt å smile :-) Venter bare på at det skal snu, jeg er ikke vandt til å rolige og enkle babyer, hehe... Nyter det da! Altså, er jo kaos i den forstand at alle dager er ulike, men så lenge hun roer seg i vogn og bil, nesten ikke gråter og spiser fint, så er det helt greit synes jeg. Synes du det går greit da?

Hun har fått navn, men det er så pass uvanlig, eller uvanlig sammensatt, at jeg ikke vil legge det ut her.

Skrevet

Å, så skummelt! Jeg må jo innrømme at det har hendt at jeg ikke har merket det med en gang vesla har sovnet mens hun ligger på magen, for hun ligger jo mye på magen og koser seg. Heretter skal hun snus med en eneste gang hun sovner.

Så bra alt gikk bra med datteren din da Alva og takk for advarselen.

Skrevet

Jenta vår sover ikke så mye og er tidvis veldig urolig i magen.

Venter veldig på at hun skal få litt færre antall bæsjebleier, mindre fordøyelsesbesvær, mer rutiner og mindre vondt..

Når skjer det igjen? He he:)

Og venter utålmodig på at mannen skal komme hjem nesten hver dag. Blir sliten når hun er så mye våken og trenger trøst hele tiden mens hun er våken...

ja, og så har jeg hatt en del tette melkeganger med feber også da. Men håper det holder seg unna heretter (en hel uke der det kom igjen med en gang det var borte tappet de fleste kreftene mine).

Ellers har jeg det fint. Har utrolig nok mye mer krefter enn da jeg var gravid:)

Skrevet

Nei, si det? Er 6-10 bæsjebleier i døgnet her også, litt lei bleieskift ja! Men, godt de får det ut da, forstoppelse er jo værre...

Skrevet

Har din jente det veldig vondt hver gang hun må på do?

Min skriker som besatt, spent mage og tydelig magerelaterte hyl. :(

Men er jo sånn mellom 6 og 10 bæsjebleier her også ja. Husker ikke når noe roet seg sist. Helt ør i hodet. He he. Det var sikkert sånn her de første månedene sist også...

Skrevet

Uff, for en grusom opplevelse!!

Poden her på 3 år fikk falsk krupp i går kveld (har hatt det flere ganger før), og anfallet varte i hele natt.. Med effedrin i hus og legevakten på telefonen gikk det bra, men gjett om han sov/var inne hos oss i natt ja?! Er nok ikke bare du som er hysterisk for barna dine nei :) Heldigvis! Bedre føre var enn etter snar sier nå jeg, det er tross alt det mest dyrebare vi har!

Skrevet

Hei Alva!

Jeg har blitt anbefalt at OM de sovner på magen eller ikke vil sovne ellers, så er det bare å tippe dem rundt rett etterpå. Men JA, mageleie er kjempeskummelt! De sover så dypt da at de kan glemme å puste...

Skrevet

Å ha de på magen er visst ikke så bra hvis de ikke kan snu seg fram og tilbake selv, var selv livredd for krybbedød når jentungen var så liten. Men godt du følgte med da..

Gjest thricane
Skrevet

huff, det er ekkelt å oppleve sånt.

kanskje jeg skal være glad for at tuppa her protesterer illsint hver gang jeg legge henne på magen for å trene nakken, for sovne gjør hun i hvert fall ikke, hun hater det.

hvordan går det med lille tuppa? merker du noe forskjell som baby på jenta i forhold til guttene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...