Gå til innhold

Hun er avhengig av fingern min.. Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille frøken på 2 mnd har fått fullstendig dilla på på min lillefinger.. Det er nok min skyld for hun har aldri tatt smokk og lillefingern ble brukt til trøst.. Nå må hun ha den hele tiden og får ikke sove uten.. Spesiellt på natten.. Hvordan skal jeg venne henne av med dette.. Smokk kan jeg bare glemme.. Har prøvd alle typer og str..

Hvor lenge er det greitt å la henne gråte når hun skal sove på kvelden.. Trenger desperat hjelp her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du MÅ få henne til å ta smokken! = ) Haha! Jeg hadde minst 4 verkefingre til enhver tid og en jente som IKKE skulle ha smokk. Vet du hva? Etter ekstremt iherdig innsats, så satt den dumme smokken til slutt, og jeg fikk litt fred. Husk bare, at smokken mister de ofte når de er så små, så man blir litt sprø av det også. = )

Skrevet

Ser noen prøver å dyppe smokken i sukkervann, og synes det hjelper. Kanskje verdt å prøve? :)

Skrevet

Prøv å lære henne å finne sin egen tommel, det skal gå an i den alderen. Jeg har tre barn som suget/suger fingre og en smokke-gutt.

Ulempen med smokk er at de stadig mister de så du må plugge dem mange ganger til natta muligens. Ulempen med fingersuging er at det kan være traumatisk/vanskelig å avvenne dem.

I ditt tilfelle er det likevel mye bedre babyen suger på sin egen finger og ikke krever din hele tiden;o)

Skrevet

Har prøvd sukkervann på smokken men det hjalp ikke.. Har hun først begynnt å grine er det helt umulig med smokk og hun blir bare verre.. Har bestillt trøst smokken igår.. Det er siste typen jeg kommer til å prøve hvertfall..

Skrevet

Av to onder anbefaler tannlegene smokk framfor tommel. Dette fordi det er vanskeligere å nekte barnet å suge på tommelen når det blir eldre, fordi den faktisk er festet på ungen og ikke kan fjernes, slik smokken kan, og verre tannstillingsproblemer med tommel enn med smokk. Enkelte babyer vil simpelthen ikke ha smokk, og til syvende og sist slipper dere i hvert fall problemet med Kaptein Sabeltann, sende smokken til månen osv. ;-)

Skrevet

Velkommen i klubben!

førstemann var sånn. Smokk var utelukket, vi prøvde alt. Hun sugde på fingeren min frem til den første tanna kom. Den kom rett rundt bursdagen hennes, så det var leeenge! da ville hun plutselig ikke mer... og greide seg uten....

Har lest en plass at så små ikke skal grine over tid par minutt er ok, men ikke mer, ikke før 6 måneder...

Prøv støvsugern, det hender det får de til å sovne.. Vi satte på støvsugern for å få henne til å roe seg...

Nr 2 på tre uker vil ikke ha fingeren, og jeg funderer på om jeg skal starte med smokk, eller unngå det...

Skrevet

slik hadde vi også det. Ville ikke ta smokk, så det gav vi opp. Hun måtte suge på min, ikke pappan, sin lillefinger for å få sove og for trøst. Ble nesten gal. Når hun ble 4 måneder begynte hun å suge på sine 2 midterste fingre, etter det har det gått strålende. Håper det er en trøst, det fins lys i enden av tunnelen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...