Gå til innhold

noen som bruker magnesium her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan reagerer magene deres på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tar magnesium da jeg har slitt mye med urolige bein. Går også på jern (som jo gjør fordøyelsen treigere). Ville ikke ta mer enn 1/2 tablett magnesium i begynnelsen, for var redd for å få diaré, men beina ble heller ikke noe særlig bedre. Gikk da opp til én tablett hver ettermiddag. Er nå som da jeg gikk på 1/2 tablett, løs i magen, men synes ikke det er så problematisk (tenker vel at full stans er mye verre ...). Uansett er jeg bare såå fornøyd med at jeg ikke har så urolige bein om kveldene nå.

Skrevet

Jeg har tatt magnesiumtabletter i flere år pga kramper i leggene og muskelverk. Det er jo ei stund siden jeg starta med det, men husker ikke noe mageproblem i den forbindelse.

Har prøvd perioder uten tabletter, men da kom problemene tilbake. Like etter nyttår så var jeg tom for tabletter og gikk på helsekosten for å få ny. Da ble jeg anbefalt noen dråper. De var litt dyrere, men hvis jeg greide å svelge det (de smaker ikke godt) så kunne ho love bedre effekt. I begynnelsen tok jeg dråpene hver dag, men merka etterhvert at jeg ikke var så avhengig av dem lenger. Nå bruker jeg dråpene 1-2 ggr i uka. Jeg har ikke forandra kostholdet noe nevneverdig og kan heller ikke finne andre forklaringer enn at dråpene har en mye bedre (og kanskje langvarig) effekt enn tablettene.

Skrevet

jeg har tatt magnesium i tja, 2 måneder...

det står at en skal ta 2 tabletter hver dag... men jeg har bare tatt 1, og det har hjulpet i massevis...

jeg sluttet i ei uke for å se hva som skjedde, og jeg merket med engang at krampene kom tilbake...

hjelper veldig godt for meg ihvertfall... ingen problemer med magen;-)

Skrevet

jeg har nemlig brukt magnesium i en ukes tid nå, og her snakker vi plutselig... ja, diare er vel et pent ord..

jordmor anbefalte å ta b6 i tillegg, siden jeg fremdeles har kramper, -men kanskje jeg skal kutte ned til en tablett til dagen da.. magnesium, altså..

brukte magnesium første svangerskap også, samt til ammingen, og kan ikke huske at magen reagerte sånn!

men men, som dere sier, alternativet er verre, og jeg har jo vært der også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...