olebrum30_05&09&13 Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 jeg har inatt følt som om noe har runnet nedover skjedeåpningen inatt, men har ikke tenkt mer over det.. har jo endel økt tynnflytende utflod nå mot slutten.. fikk en litt brå våkning imorges, var på do, helt gjennomsiktig utflod, stelte meg litt og gikk ned trappa. Vel nede kjente jeg at jeg var bløt på innsiden av låret... luftet hunden, laget mat til jentungen og gikk på do. men ingenting vått i trusen :/ fortsatt helt gjennomsiktig utflod. føles fremdeles ut som om noe renner innvendig.. men bør vel vente litt før jeg sjekker.. baby er også utrolig rolig imagen.. kjenner han om jeg dytter til, men ikke mer enn det. magen kjennes (kvalm) ut.. litt vanskelig å forklare.. men føler meg helt elendig i kroppen.. :/ har 24 dager til ultermin og 12 dager til menstermin. noen som vet hva dette kan være? litt vel gjennomsiktig utflod syns jeg.. helt blankt.. men får jo skikkelig farge på det når jeg sjekker bindet igjen.. håper på svar..
Plutselig_gravid Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Jeg opplevde det samme som deg den siste mnd før fødsel. Følte at det rant innvendig - og det gjorde det jo og. Var ofte en liten dam etter meg med tynn utflod og det rant nedover låret. Var våt i hele trusen. I mitt tilfellet var det ikke fostervann, men det betyr ikke at det ikke er fostervann hos deg. Bedre å ta en sjekk for mye enn for lite. Da fostervannet mitt faktisk gikk så luktet det sånn søttkvalmende lang vei. Og det var masse hvite store flak i det.
Tøssa Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 jeg opplevde noe av det samme den kvelden riene kom, vannet gikk litt og litt, lå nok vannposer forran hodet til gutten...resten av vannet gikk en halvtime etter ankomst på sykehuset i to omganger...
FlightlessBird Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 ei jordmor sa til meg at det pleier å være litegranne farge om det er fostervann. Litt rødlig eller ferskenfarget, eller brun/grønnlig om barnet ikke har det så bra. Ta på deg et bind å se om det er litt farge i det som kommer. Ellers er det alltid lurt å ringe føden om man er i tvil... bedre med en sjekk for mye, enn en for lite ;-) Lykke til! (kan det forresten være slimproppen som begynner å gå??)
olebrum30_05&09&13 Skrevet 28. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2009 jeg har følt det har kommet noe innvendig i hele dag, men er bare sånn grønnaktig farge på det i bindet og bare litt fuktig.. men tror det kanskje bare er tyntflytende utflod. har hatt endel menssmerter å slikt idag, men ingenting skikkelig vondt..så ikke noe utenom det vanlige.. har hatt endel stikkinger og slikt nederst i magen så kanskje gutten som legger seg helt ned.. hadde ikke mye om å gjør ned over sa de forrige fredag.. hodet er festet.. så det er betryggende.. takk for svar.. får se hvordan dette ender.. håper han kommer snart..
*toppris* Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 når vannet mitt gikk på søndag var det ingen farge på det, når jeg såg på håndkledet jeg etterhvert måtte ha mellom bena var det mange små hvite flak.... så kunne jo ikke ta feil i det heletatt heller;) og mer kom det, rant og kom litt i "puljer"... på slutten kom det også litt blod... men var som sagt helt klart med flak i når det først begynte å gå... så er ikke alltid det er noen farge på det;) men er det farget og fx uklart er det nok barnet som har bæsjet eller sv.forgiftning... må da kontakte sykehuset med en gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå