Gjest Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Og det blir den 16 september,12 dager dager før termin! Trodde jeg fikk dag tidligere jeg,men vet dere hva hun jordmoren sa?? Nei,kan ikke ta det tidligere.Vi vil jo ikke ha noe av en unge med pusteproblemer fordi han er født for tidlig!! Hallo! Født for tidlig?? Er det ikke sånn at er ungen født FØR uke 37 så er han født for tidlig da?? Det var jo ikke sååå tidlig jeg tenkte da! Og det må hun jo ha forstått! På fostermedisinen i Trondheim sa de at ungen er - 7 % under gjennomsnittet,men i dag fikk jeg høre -4 % bare.Rart egentlig,trodde de hadde litt mere peiling på fostermedisinen jeg! Fikk også høre at ungen blir blir ca 3400 gram! Blir jammen det spennende å se om det stemmer! Tror egentlig ikke at ungen blir så stor jeg,for den forrige ungen (jente) var 3460 gram og da jeg skulle ha henne sa de at hun var + 3 % (tror det var 3 om jeg ikke husker feil!) over gjennomsnittet! Og denne gangen sier de - 4 %..Dessuten er symfysemålet mye lavere denne gangen! uke 34 så var den 35 cm med den forrige,og denne gangen 32 cm i uke 34. Har fått høre på fostermedisinen i Trondheim at det var litt kort lårbein.I dag fikk jeg vite hvor kort det er! 64 mm og normalen er 68mm.
Gjest Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 En ting til jeg glemte fortelle..vi var først inne hos jordmor.Og etterpå ble vi vist inn til en lege.Det var han som sa ungen kom til å bli ca 3400 gram.Jeg spurte om det var til termin han mente,eller om det var den 16.9.han sa ungen nesten ikke legger på seg noe fra uke 39-40! Høres rart ut,trodde han la på seg minst 200 gram i uka jeg! Mye rart de sier!
Gjest Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Så spennende da sikkert deilig å vite akkurat hvor lnege du har igjen! Hvorfor skal du ta ks egentlig?
Gjest Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Hei:).Ja,det er deilig å vite hvor lenge jeg har igjen).Bare ikke det skjer noe før...Jeg er livredd for det:( Spesiellt nå etter i går..Etter jeg snakket med han legen..Ble mildt sagt skremt livet ut av.. Han sa jeg ikke måtte finne på å få flere barn,jeg kan revne når som helst i neste svangerskap:(.Trodde de så på såret jeg i forbindelse med operasjonen! Kan vel ikke si dette før operasjonen vel! Jeg tenker nå at tenk om det skjer noe slikt i dette svangerskapet også!!! Hadde jeg bare fått en tidligere dato! Kunne blø ihjel også Er så redd jeg..( Drittlege! Han var ikke norsk,hørtes ut som han kunne være dansk eller noe..
Gjest Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 så glemmer jeg å svare på spørsmålet da! Jeg skal ha keisersnitt pga alt for trangt bekken! Og har hatt ks med alle barna!
Lillevenn33 Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Gratulerer meg dato! Jeg skal også ha KS. Husk at unger født med KS oftere har mer pusteproblemer enn de som er født vaginalt. Så de barna som har vært gjennom en fødsel og er født 3 uker før termin har mindre sjans å utvikle pustevansker enn dem som er født 3 uker før termindato med KS. Derfor skjønner jeg hvorfor jordmor sa det hun sa. På mange sykehus tar de ungen 1 uke før termin for å minske sjansen for pustevansker. Ikke noe kritikk, siden jeg skal ha KS av medisinske grunner selv, men bare at du vet hvorfor jordmor sa det hun sa!
Gjest Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 Det var ikke 3 uker før termin jeg spurte om.Hun nevnte først 10 dager før termin.Jeg spurte bare om det ikke var mulig tidligere,f.eks 14 dager før termin! Min første ble tatt med ks 14 dager før termin! Og han fikk ihvertfall ingen pusteproblemer.. Det var egentlig den 17 jeg skulle få dag nå,men heldigvis var det opptatt den dagen! Så det ble den 16:).Håper inderlig at det går bra,og at ingenting galt skjer!
Lillevenn33 Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 Det går nok helt fint! Det jeg mener er at mange sykehus drøyer mest mulig, Ullevål og Riksen sykehus tar ofte babyen 7 dager før termin og ikke 14 dager, akkurat pga dette med pustevansker. Sjansen er større med pustevansker, men stort sett går alt helt fint! Lykke til!
Gjest Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 Jeg trodde også det var vanlig når man har hatt flere keisersnitt,sånn som jeg som skal ha det 4,at man får tatt keisersnittet tidligere,2-3 uker før termin! Det var noen som skrev til meg inne på skravlesiden på dinbaby..Men men..Det har vel med hvilken jordmor man får timen hos kansje!
Lillevenn33 Skrevet 28. august 2009 #10 Skrevet 28. august 2009 Ok, skjønner hva du mener. Ting har også endret seg ift retningslinjer og når man tar KS osv. 10 dager tror jeg er veldig bra
Elskeråværemamma Skrevet 28. august 2009 #11 Skrevet 28. august 2009 Jeg skal ha ks i Stavanger - 7 dager før termin ) Veldig fornøyd med det
dyp og indelig lykke x 2 Skrevet 28. august 2009 #12 Skrevet 28. august 2009 gratulerer med tid for ks! min dato blir satt om ca 1 mnd, blir veldig spennende. men hvorfor vil du så gjerne ha ks så mye før termin?
Gjest Skrevet 28. august 2009 #13 Skrevet 28. august 2009 Er livredd for å få rie før tiden:( Tenk om jeg revner da! Enda reddere nå enn før samtalen i går jeg..Den legen skremte meg skikkelig:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå