Gå til innhold

noen oslo folk som har flyttet utenfor Oslo???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan syntes du det er,hvor langt unna flyttet dere,angrer du?

Lurer nemlig på om jeg skal flytte litt utenfor Oslo,men tviler.

Er så redd for å angre.Har liksom hele nettverket mitt her ;0)

Noen som vet om fine steder å bo med barn,utenfor Oslo..men ikke altfor laaangt unna :0) ????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vi har ikke flyttet enda, men flytter til våren til Ski. Litt skummelt, men vi gleder oss. Virker som om Follo er en bra plass for barn.Undersøkt ganske mye og ikke funnet så mye negativt. Samtidig er det såpass nært at man kan holde kontat med venner, og nye finner man.:) Hvor tenker du?

Skrevet

Jeg flyttet med datteren min ut av Oslo, fordi jeg kom inn på skole i Halden. Men jeg kunne aldri ha fortsatt å bo her i Halden, for jeg savner Oslo veldig hehe.. Så neste sommer er vi nok tilbake i Oslo ja:) For da er jeg ferdig som førskolelærer. Lett å få jobb også i Oslo

Skrevet

Jeg er Oslo-jente, men da vi fikk sønnen vår i fjor så valgte vi å flytte ut av byen, til Nittedal. Ønsket å bo roligere og mer barnevennlig til. Min samboer er fra Nittedal, så jeg var litt skeptisk, siden det var ukjent for meg, mens kjent for han. Men jeg trives såååå godt, og er utrolig glad for å bo her. Nå flytter vi fra leiligheten vi kjøpte her, bygger hus, så har planer om å bo her leeenge:) Ikke angret et sekund!

Det er veldig nære Oslo, og akkurat passe for min del. Jeg har også venner og familie i Oslo, så viktig for meg å bo i nærheten også.

Bruker 40 minutter med buss til Oslo sentrum, 30 minutter med tog eller 20-25 minutter med bil. Bruker 11 min til Grorud og 19 minutter til Sinsen med bil, hehe, har tatt tiden veldig nøyaktig;)

Skrevet

dytter denne litt opp jeg, lurer veldig på det samme som HI

Jeg er 100% oslo jente, bor 5 minutter foreldre, søsken, onkler og tanter. Trives så godt på Lambertseter, men har jo ett ønske om å bo litt større. Virker som om det er umulig her i Oslo, iallefall til hva vår økonomi kan tåle

Skrevet

hei!

Takk for svar ;0)

Nittedal ja...ja,det er vel nesten "akkurat" utenfor oslo grensa..hmmm..

Normajean; Ja,det er akkurat det som er problemet mitt også...kjøpe et hus i Oslo,virker helt umulig! Med mindre man har lyst til å bo på furuset eller grorud.Men det er IKKE aktuelt :0)

Tar gjerne imot flere svar :0)

Takk!

Skrevet

Vi skal flytte ut av byen om nøyaktig 1 mnd- og jeg gleeeder meg!! Har kjøpt oss et stort og fint rekkehus i utrolig barnevennlige og bilfrie omgivelser, på Oppegård i Akershus fylke. Tar 15- 20 minutter med toget fra Oslo S, og siden toget går såpass ofte blir det egentlig ikke så mye forskjell hva reisevei til jobb gjelder. Prisene er fine, og vi fikk dobbelt så stort hus, med egen hage og svært god standard for bare 400 000 mer enn det vi fikk solgt leiligheten vår for! Slettes ikke verst=) Full bhg-dekning og bilfri skolevei trekker også opp, samt mange barnefamilier i nabolaget.

Men kjenner ingen der ute, bare et par bekjentskaper fra barndomsåra, så akkurat det kan jo bli litt spennende da! Bare å ta sjansen, og flytte etter jenter;)

Skrevet

Vi flytta til Vestby for snart 6 år siden og har ikke angret en dag!! Tar 30 min med tog eller bil til oslo s-det er mindre enn hva jeg brukte til sentrum da jeg bodde på Grefsen...

Vi fikk også stort fint rekkehus for nesten samme pris som leiligheten vi hadde da vi flyttet (Oppsal)

Skrevet

takk for supre tips!!!!!

Dette er virkelig noen fine alternativer ;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...