Gå til innhold

Alt bra der inne?


Kamilla18

Anbefalte innlegg

Jeg er nå snart i uke 11, og en uke til første kontroll hos lege. Dette blir mitt første barn :) Men kan man få vite at alt er bra på den første kontrollen? Eller må jeg vente til UL får å få vite om alt ser bra ut? Jeg gleder meg utrolig til å komme over uke 12. Men hvordan kan man vite om alt er bra da? Jeg gleder meg veldig over svangerskapet, men har så mye vonde tanker om at alt kanskje ikke er helt bra? Er så redd får at noe skal være galt. Tenker på det konstant og det er ganske slitsomt egentlig. Noen andre som har det litt på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik tenker jeg også. Selv er jeg 12+3 uker på vei og har endelig begynnt å fortelle om graviditeten til de nermeste. Samtidig så er formen forbausende bra. Venter nr 2 og med nr 1 var jeg superkvalm til jeg var over 20 uker og slet med bekkenløsning. Nå er jeg ikke kvalm lengre og bekkenet er mye bedre enn det var ved forje graviditet. Går av og til å tenker på om det er liv der inne eller ikke. Var på kontroll da jeg var 10 uker på vei, men da er det for tidlig å leite etter hjertelyd, og UL er ikke før i uke 18..

 

Vanligvis finner de ikke hjertelyd før man er litt lengre på vei, og dersom det ikke er noe uten om det vanlige er det ikke UL før man er 18-20 uker. Jeg vet at noen steder kan man gå til privart UL, men da må man betale for det. Jeg gleder meg veldig til time hos jordmor i uke 16, regner med at hun finner hjertelyd da. Vanligvis er jo alt bra dersom man ikke har noen fysiske symptomer (blødning med sterke magesmerter) at noe er galt. Men som deg, skal bli godt å få det bekreftet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare jeg som går rundt og sikkert er alt for overnervøs. Men dette blir jo mitt første barn og alt er egentlig litt nytt og uvant for meg. Men det går seg vel til med tiden. Men følte du noe lettelse etter ute 12 eller synes du alt var akkurat det samme?

 

Som du sier så er det vel alt bra så lenge man ikke har noen fysiske symptomer :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd MA som ikke ble oppdaget før UL i uke 13, så er egentlig mye nervøs på grunn av dette. Vil veldig gjerne få bekreftet at det er ett lite hjerte som slår der inne. Men samtidig er det liten sjans for at noe slik skjer. Man går ikke mange uker før man begynner å blø dersom dette skulle skje. Og til lengre man kommer til bedre blir det selvsagt, jeg slapper mer og mer av. :-)

 

Det er klart at man gjerne er mest nervøs første gang, man har jo ikke noe å sammenligne med og ting som er ukjent kan for virke unormalt eller skremmende. Jeg er mye mer avslappet nå enn jeg var første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slapper nok mer og mer av med tiden jeg også :) Gleder meg veldig til UL i vært fall, blir godt med en bekreftelse på at det faktisk er noe levende der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...