Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul i dag. Mener selv at jeg er 14 uker i dag (beregnet ut ifra at jeg vet når el var, brukte el-sprøyte og hormonsprøyter). Legen mente jeg var ca 13 og en halv. Hun målte fosteret til å være 12 cm langt.

Så googlet jeg litt da jeg kom hjem, og ser at det stort sett står at fosteret er 12 cm først ved 15 uker.

Er det vanlig med litt forskjeller i lengden på fosterne?

Må bare understrekes at jeg ikke er bekymret eller noe for dette. Er bare lykkelig gravid. :-) Bare nysgjerrig på andres erfaringer her. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror også det er HELT normalt at det varierer veldig. Jeg fikk to forskjellige bøker hos legen første gang, og de viser forskjellige "typiske" lengder på fosteret for hver uke. Og det er jo heller ikke alltid helt lett å måle nøyaktisk på en sånn liten krabat ;-)

Da vi var på UL i uke 10, målte legen 2,5cm - og dataen fortalte oss at det var en uke mindre enn det vi visste den var. Så oppdaget vi på fotoet at målet egentlig var 2,7cm (hun bare husket feil) - og de to mm endret altså alt, sånn at det passet med den tiden vi visste det hadde gått.

Så det er små marginer! Og ingen er jo like - heller ikke som foster.

Skrevet

Jeg fikk vite at jeg var i uke 15 da jeg var hos legen pga str på livmoren, og da jeg var på UL på tirsdag trodde jeg og mente legen at jeg var i uke 18.. men ul sa 12 uker...

Hvor feil kan man ta liksom, eller er det jeg som har stor livmor..

Skrevet

Hmm.. Ja dette hørtes jo veldig rart ut.. Hvor stort var fosteret hos deg da?

Skrevet

ca 7-8 cm

Skrevet

Hmm.. ja da høres vel 12 uker mest riktig ut vil jeg tro. Rart at de sier så forskjellige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...