Gå til innhold

Til dere i ukene 30-35..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er formen? Blir lett mye fokus på de fødeklare her, og noen dager føler jeg at jeg har såpass lenge igjen til fødsel at jeg ikke har "lov" til å føle meg såå høygravid. Er selv i uke 33.

Skal det sies at jeg har vært sykmeldt lenge pga forskj ting så ikke hatt et lett svangerskap, og begynner nå å bli kjempe lei av å henge her hjemme hver dag mens andre er på jobb. Orker jo liksom ikke gjøre noe heller så fryktelig dårlig samvittighet for samboer som ikke kommer hjem til stelt hus, men men.

Skriv gjerne noen ord om deres tanker i denne tiden, jeg er garantert ikke alene om å føle meg helt ubrukelig om dagen. Hadde bare hjulpet å høre det fra noen, som likt meg har flere uker igjen til fødsel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syter gjerne! ;-)

Har vært sykemeldt pga vonde og litt for effektive kynnere siden uke 20, er nå i uke 32. Har også fått bekkenløsning for fullt. Er SÅ lei. Har måttet ligge mye og ikke kunnet bevege meg ut av huset med mindre jeg er blitt kjørt fra dør til dør. Og når vi ikke har bil, sier det seg selv at det blir mye "husarrest". Vi har en liten jente på 1,5 og jeg føler meg som verdens dårligste mamma for henne nå om dagen. Forferdelig trist å ikke kunne leke og danse og gå på tur og gjøre alle de tingene vi pleier. Det går på psyken løs noen ganger, merker jeg, og jeg er glad det nærmer seg slutten. Er også glad jeg er kommet så langt som jeg har uten å føde, det så ganske stygt ut en stund. Jeg er så utrolig takknemlig og glad for at jeg har en mann som tar på seg alt av handling, husarbeid og lek med jenten uten å kny. "Dette er vi to om, så hvorfor er det rettferdig at det bare skal gå ut over deg?" pleier han å si, når jeg på mitt mest hormonelle og frustrerte feller noen tårer over min egen udugelighet.

Jeg er lei av å ha vondt, lei av å telle dager, lei av å vente og jeg gleder meg enormt til å møte småen og til å få livet mitt tilbake! Nå er det bare å krysse fingrene for at alt går bra den siste tiden!!

Godt at det ikke bare er meg som er lit utafor, forresten...

Skrevet

Hmmm, jeg er enda litt på utsiden... Føler meg i strålende form, har lite plager (alt er relativt). Har mange uker igjen (9), men er glad for de ukene. Har masse å ordne, hele huset står på hodet, bygger på = kaos! Har konfirmasjon om to uker, håper å få på plass gulvet over størst mulig areal før den tid. Gir opp tanken om bad og tapet på veggene.

Ellers jobber jeg, og trives med det. Hektiske dager, egentlig. Sliten de dagene jeg har jobbet, men har store barn fra før, så jeg kan hvile når jeg vil.

Bekkenet var ille for noen uker siden, men har blitt mirakuløst bra! (igjen: alt er relativt)

Synes 3.tri stort sett dreier seg om leie mødre på overtid, eller i gang med fødsel. Tenker at det er leeeenge til det er min tur. Bruker masse mer energi til å lure på om jeg er klar utstyrsmessig....

Skrevet

Er 34 fullgåtte idag, og formen er stort sett fin, bortsett fra at jeg har vært plaget av dårlig nattesøvn i det siste. Det har gjort at jeg ikke har fungert de dagene jeg har stått opp tidlig. Har egentlig fri, men pga av ene bil er på verksted har jeg måttet stå opp tidlig for å kjøre mannen på jobb fordi jeg selv har hatt bruk for bilen senere på dagen (vi bor på en avsideliggende plass, så vi er egentlig avhengig av 2 biler når begge jobber i turnus)så har jeg rett og slett vært så trøtt at det verket i kroppen.

Er sykemeldt fra alle nattevakter, noe som gjør at jeg har en god del fri (er 30 % sykemeldt). Likevel har jeg hatt dager med så lite energi at jeg ikke har fått laget middag til mannen når han kommer hjem. Føler meg litt ubrukelig, selv om kroppen jobber med å bære frem en liten baby ;)

Ellers har jeg hatt perioder der jeg ikke har orket å gjøre en dritt, og det er utrolig kjipt når man har fri i tillegg. Heldigvis har jeg en forståelsesfull mann. Ikke alle som skjønner hvor lite energi det egentlig er mulig å ha iløpet av et svangerskap, hvis de ikke har opplevd det selv.

Inatt fikk jeg faktisk sove bedre enn på lenge, og følte meg som et nytt menneske idag. Deilig! Så det er håp om få gode dager innimellom. Begynte å tro at jeg skulle gå som en zombie frem til fødselen.

Lykke til videre!! :)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Å huff, nå er jeg lei! Jeg er lei av bekkenløsning, lei av vondt i ryggen, lei av å føle meg sprengt, lei av å måtte tisse hele tiden, og så utrolig lei av å være bekymret. Jeg har vært sykemeldt siden uke 16, og nå i uke 32 kjenner jeg at jeg er på kanten av nervesammenbrudd. Jeg vil gjøre noe! Jeg vil gå ut og gjøre morsomme ting uten å bli så sliten at jeg nesten ikke kommer meg hjem, jeg vil jobbe, og jeg vil være i fin form! Hadde noen fortalt meg at det er så tungt å være gravid hadde jeg aldri gått med på dette frivillig! Jeg syns hele dette svangerskapet har vært et evig slit, og jeg skulle ønske tiden kunne gå bare litt fortere. Jeg sitter her og kniper igjen for harde livet og skulle ønske uke 37 kunne komme i morgen, sånn at babyen min kunne bli født under uproblematiske forhold. Jeg er så sliten av alt nå, jeg er nær ved å gi opp!

Og hvordan skal magen bli enda større uten å sprekke??

Skrevet

Jeg er nå 33+1 og er også lei. Ikke lei av å være gravid, men lei av å gå sykemeldt og ha så mye vondt. Har vært 50% sykemeldt fra mai - juli, og 100% fra august av pga. bekkenløsning. Jeg skulle gjerne forsatte med 50% sykemelding, men fikk ikke lov av legen eller fysioterapeuten. Jo mer jeg belaster bekkenet, jo mer vondt har jeg, og med en reisevei på 2 timer til jobben går hele dagen, og det ender opp med at jeg ikke får sove den natta. Så jeg vet at det er til mitt og babyens beste å være hjemme, men samtidig kjeder jeg meg her hjemme og føler meg så oppegående at jeg har dårlig samvittighet.

Om 2 uker får jeg leilighet!! Bor nå hos mine foreldre, så jeg har jo et prosjekt foran meg, men vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg inn i leiligheten med denne bekkenløsningen. Det trengs en del maling i leiligheten, og vil ta dette FØR vi flytter inn for å gjøre ting lettere, men jeg VET også at bekkenet mitt klarer 30 minutter, så er jeg ødelagt. Så dette skal bli spennende.

Foruten om bekkenløsningen og søvnløse netter, er jeg også veldig takknemlig. Jeg har bodd hos foreldrene mine hele tiden, og fått servert middag på bordet, rene klær og sluppet å vaske hus. Jeg har hatt muligheten til å bare tenke på meg. Og jeg vet også at babyen min er frisk og rask, noe som ikke er en selvfølge. Men for det tenker jeg ofte: Jeg vil bli ferdig, NÅ!!! Og å lese om alle fødeklare gir heller ingen motivasjon.. Så sender litt "la dagene gå litt fortere støv" til alle som ikke er fødeklare enda....

Skrevet

Jeg er i uke 33+1 nå og egentlig føler jeg meg i god form. Ble sykemeldt pga litt høyt blodtrykk, så nå surrer jeg bare hjemme og prøver å finne på noe mens jeg samtidig slapper av :)

Verker jordmor eller fastlegen kunne kjenne hvordan hun lå da jeg var på kontroll denne uka. Jeg var for stram i magen. Muligens ligger hun på tvers. Det ser litt sånn ut. Håper bare hun legger seg ned i riktig posisjon snart. Når pleier de å feste hodet? Er det veldig individuelt? Noen som vet?

Skrevet

Jeg er også lei, og vil gjerne bli ferdig snart!

Jobber 100% og målet mitt er å stå tiden ut til permisjon. Jeg har litt bekkenproblemer, men har selv tatt initiativet til en del tilpasninger på arbeidsplassen min, så håper virkelig at det skal fungere. Er så kjedelig å gå hjemme.

Til tross for noen plager er jeg egentlig veldig fornøyd med formen foreløpig, for jeg var sterkt plaget med både bekken, kvalme og oppkast de 4 første månedene.

Prøver å fokusere på ting som ikke har med graviditeten/fødsel å gjøre, da jeg merker at et slik fokus gjør ventetiden lenger. Planlegger ferien neste sommer, nye prosjekter i leiligheten vår og inviterer familie og venner på besøk (for å snakke om andre ting...)

Jeg har ikke bidratt så mye i heimen i løpet av svangerskapet, men har overhodet ikke dårlig samvittighet for det! :-)

Skrevet

Jeg er i uke 34, og forundret over hvor forskjellige to svangerskap kan være :-) Forrige gang var jeg helt fin og i full jobb og sosial modus omtrent til fødselen. Denne gangen er jeg kjempedårlig, og er delvis sykmeldt. Men babyen har det bra og plagene er til å leve med når jeg ikke jobber fulltid. Og da orker jeg koselige ting også, som å leke med ungen jeg har, være litt kjæreste og møte venner. Men gleder meg nok til det er over. Selv om jeg vet at man blir sliten av fødsel, ammestart og nyfødt barn, så blir det godt å ikke være kvalm lenger! Og energien kan ikke bli mindre...

Skrevet

Hei. Jeg føler meg ganske bra, men merker jo graviditeten for fullt nå. Magen tar plass og vondt og bøye seg, halsbrann og en vond hoste i forbindelse med den. Hadde bekkenproblemer tidligere i sommer, men den vil jeg si har forsvunnet :) Fikk litt hjelp av fysioterapaut, og det hjalp. Jeg jobber 100% og håper på å jobbe hele tiden.. Min arb giver er fleksibel, så om man kommer kl. 9 en dag eller går kl. 3 så er det helt ok. Deilig. Jeg trenger derfor ikke aktiv sykemelding. Hadde blitt vedlig kjedelig å gå hjemme tror jeg.. Bare vente på mannen som kommer fra jobb.. Føler med dere som må det. Jeg er 30 uker på vei.

Skrevet

Bra initiativ me et innlegg som dette :))

Er 33+4 idag og rett og slett dritlei! Er sjukemeldt frå skulen til permisjonen begynner (ikkje nåke poeng i å gå en måned som må takast opp igjen uansett) og er sjukemeldt frå jobb (jobber på klebutikk, og vart lange dager på gulvet), så no har eg absolutt ingenting å gjere på!

Babyrommet er så og sei ferdig, huset ser sånn ca OK ut og har litt vondt i bekkenet så blir veldig lite bevegelse for tida..

Har egentlig ikkje nåke i mot å berre ligge på sofaen, men det går skikkelig utøve psyken, så bør prøve å få gjort nåke...

Dagene går i å vente på sambo. som skal komme heim frå jobb, og veit ikkje kor kjekt det er for han å finne kjæresten sin som eit slakt på sofaen ;)

Men er ikkje sååå lenge igjen no(takk og lov!!), enig me innlegget øve at veke 37 ikkje kan komme fort nok!

Er så klar for livet etter beibisen kjem, orke å trene, få kroppen tilbake (sjøl om det nok tar litt tid) osv.. Er så lei av å vente!!

Men innser eg har vore litt heldig i og me at eg har hatt et nokså lett svangerskap...!

Ikkje lenge til vi er i mål no, jenter, så vi får berre holde ut :)))

Skrevet

Gode gud for en deilig tråd!!!

er i uke 31 nå og føler vel egentlig at jeg ikke bør klage i hele tatt. Vi har prøvd i 7 år få barn og endelig sa det pang med prøverør og i november kommer jenta vår:)

Ikke at det har vært en lett vei på noe måte, men nå begynner det virkelig å bli tungt og vondt!

Først var jeg sykemeldt i perioden jeg gikk på medisiner..(jan-feb) så to uker etter at eggene ble satt inn.

så jobbet jeg frem til 17.mai og siden vært sykemeldt. først med bekkenløsning og nå senere med kynnere..

Går nå her hjemme og blomstrer da.. orker ikke gå turer med hundene en gang og har kjempedårlig samvittighet, selv om hundegården er på ett mål..

Vi har pusset opp stua her da, så litt maling innimellom har jeg fått til, men kjører meg selv til jeg spyr og det er overhodet ikke smart.... men å la stakkars mannen min gjøre alt har jeg ikke samvittighet til.

Ellers har jeg nok av prosjekter man kan engasjere seg i her i stua for å få tiden til å gå. for man venter jo bare på at mannen skal komme hjem fra jobb....

kjøpte 4 kyllinger til lille fosterbarn som står i bur i stua til sosialisering og leser endel om hønsehold av alle mystiske ting:P

Men så var det over til vondtene da!

Vondt i bekken, vondt i mage, tung i pusten, svimmel, kvalm, vondt i hodet og med en unge som sparker så fort man har åpnet øynene på morran føler man seg litt tygd på og spytta ut....

gikk helt fint egentlig frem til 5.5måneder, men så ble alt bare tungt!!

magen er i veien, jeg orker ingenting og vil bare sove, men det kan man jo ikke med en 5 åring i hus.....

Lovet meg selv at om jeg noen gang ble gravid skulle jeg ikke klage i hele tatt, med tanke på hvor mange som ikke får det til..... det holdt i 6 mnd gitt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...