! ! ! Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Jeg har helvetesild akkurat nå. Noen som vet om gutta nå får vannkopper. Er det vanligt det smitter over eller er det slet ikke sikkert?
Mille** Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Det kan de få ja, men ikke nødvendigvis. Men like greit å få det unnagjort kanskje? God bedring. )
Carta Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Jeg hadde helvetesild i april/mai i år, og har ikke sett noen vannkopper på lilleputten enda. Jeg var veldig nøye på å dekke det til med plaster og nøye med sårvask. Jeg var også veldig nøye med håndvask osv. Brukte en del sånn desinfisering/sprit som de bruker ved håndvask på sykehus. Det fikk jeg også igjen for: Legen min tittet på det et par uker etter utbruddet, og hun sa det var det reneste utbruddet hun hadde sett noen gang, og at det var lurt å dekke til og å holde såret rent.
! ! ! Skrevet 28. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2009 Takk for svar. Tenkte det er like greit om de får det nå. Passer bra inn i programmet her i huset. Ville og være bra om de fik det/blir smittet på samme tid. Vannkopper tar jo en stund og kan bli lenge om en først må være hjemme med den ene og så den andre. Får håpe min helvetesild klare og smitte over. Er egentlig ikke sikker på det er helvetesild, men hva ellers kan det være? Utslettet følger en sån nervebane, dvs fra rygsøjlen og om til midt på magen, følger likesom ribbenene. Klør, svier og brenner, men er ikke blitt til sår ennå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå