Gå til innhold

Har jeg rett til å bli irritert på samboeren min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo jobber stort sett borte fra søndag til fredag. Da jobber han ca 15 timer om dagen så og si hver dag, noe jeg respekterer ham mye for, og setter stor pris på! Han jobber så mye fordi vi skal ha råd til mat, klær, bil, hus, osv.. Jeg er lærling og tener heller dårlig..

For øyeblikket er han hjemme fordi han måtte ta ut et sykt-barn-dag på en av ungene våre for at jeg skulle slippe å være borte fra jobb. Men når han først reiser hjem, kan han ikke dra på jobb igjen før søndag, så i dag har han vært hjemme alene, mens barna har vært i bhg..

Da han var hjemme slappet han av og koste seg, noe jeg unnet ham. Men før jeg dro på jobb ba jeg ham sette på en vask med sengeklær fordi den ene ungen vår hadde tisset seg ut i natt. Han sa at han skulle gjøre det, men gjorde det ikke fordi han glemte det. Han har fortsatt ikke gjort det.

Han hentet de to eldste barna tidlig i bhg og skulle også hente den minste (forskjellige avd), men hun sov, så han bestemte seg for å hente henne senere.

Han tok med de to eldste hjem, serverte dem is og så sovna de alle tre. Vi har snakket om, og vært enige om å gi dem minst mulig søtsaker og fett pga mye (tydeligvis arvelig) fedme på min side av familien.

Da jeg kom hjem fra jobb ca halv 4 lå han og ungene å sov i sofaen forran tv'en.. Jeg har sagt 1000 ganger at de to eldste må IKKE sove på dagtid fordi da blir det et h******e å legge dem om kvelden. Han unnskyldte seg med at han hadde sovnet først og de etterpå!!

Minsten var ikke hentet i bhg. Han sa han hadde tenkt å hente henne halv 4. Hadde satt på alarm sa han da jeg vekte ham. Men jeg kjørte å hentet henne med en gang.

Da jeg kom igjen med minste hadde han begynt å lage middag. Supert det, egentlig. Men på menyen sto det pannekaker og is!! Han unnskyldte det med at han hadde lyst å gjøre noe koselig og gøy for barna når han først var hjemme, og at det måtte jo være lov å kose seg en gang i blant! Jeg på min side mener at han kan gjøre sånt på lørdag når han som oftest er hjemme!

Etter middag foreslo jeg at han kunne ta med barna ut siden det var fint vær og jeg skulle få hvile middag for en gangs skyld. Men det gjorde han ikke for da ville han vaske seg, og lot barna også bade. Helt greit det liksom..

Han vekte meg etter en halvtime fordi han måtte på butikken. Jeg sto opp, gikk inn på badet der det var klissvått på gulvet og to store håndklær lå dyvåte på gulvet. Veldig irriterende da jeg har bedt ham om å ikke la ting bli unødig våte når han/barna bader, og om å tørke opp på gulvet etter seg.

Så tok han med seg de to eldste på butikken. Da de kom hjem var det tid for kveldsmat, men han hadde lyst å vaske bilen og ville at vil alle skulle være ute sammen med ham.. Dette resulterer i at leggingen blir utsatt med en time, men barna vil jo uansett ikke legge seg fordi de sov på dagen..

Kjenner jeg blir så vanvittig sur og irritert av at han kommer hjem og bryter alle rutiner og regler vi (eller jeg) har for barna! Gir dem søtsaker, lar dem sove på dagen, legger dem ikke til riktig tid, kommanderer dem til ting, men gidder ikke følge med på at de gjør som de blir bedt om, osv osv osv.. Tror jeg kunne holdt på i det uendelige!

Forstår liksom at han kunne glemme å sette på en vask, men det var faktisk den eneste tingen jeg ba han om å gjøre mens han var hjemme!

Koselig at han hentet barna tidlig i bhg, men man jeg synes det er så urettferdig å hente de to eldste kl 1 og skulle hente 1åringen kl halv 4 når man likevel er hjemme! (og hadde han satt på alarm halv 4 så hadde hun ikke vært hentet før 4 fordi han måtte våkne, vekke de to andre, kle på dem og få dem inn i bilen, kjøre til bhg)

Helt greit at han hadde lyst å være ute med dem, men hvorfor ikke gjøre det etter middag når man har tid, i stedet for å ta det rett før leggetid??

Har prøvd å forklare ham alt dette, men han mener mener jeg er vanskelig og blåser opp bagateller... Begynner nesten å lure litt selv, men kjenner at jeg nesten har lyst at han skal dra på jobb igjen slik at det kan bli ro og orden her igjen..... :P

Hilsen Frustrert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OMG!!! Stakkars mannen din, han må jo føle seg som gjest i sitt eget hus, der du regjerer med jernhånd!.. ALT han gjør er jo feil, selv om han gjør noe bra.. løs opp litt, kjære deg, det tror jeg du har godt av! Ungene og mannen din også!

(Jeg har en mann som jobber borte, og er vant til dette med å snu ting på hodet, men man kan ikke detaljstyre alt, og det går bra når det skjer for en gangs skyld!)

Skrevet

hehe, skønner deg godt jeg!:) min mann jobber borte, så er alenemamma til to. når han endelig har kommet hjem, er jeg alenemamma til tre. men han gjør ikke en dritt i huset heller. syns det egentlig er like så greit å være aleine med 2.

Du må være glad for at mannen din gjør noe i huset, da:) selv om det kan være litt irriterende til tider:)

Skrevet

kom hit å ha min hverdag en uke du, å din hverdag vil synes som en drøm..:)

her er det jeg som henter å bringer 3 barn i bhg, bringer 2 barn på skole. vasker alt av klær, kjøper å lager mat. vasker å rydder. tar vare på barna... + at jeg jobber..

pappan jobber fra 06-24 HVER jæv.. dag,(kan også bli oppdrag i helgene..)

han er selvstendig næringsdrivende + er yrkessjåfør i tilegg..

her vokser ikke jobbene på trær, så å takke nei til et oppdrag eller en tur med lastebilen er uaktuellt.

jeg er så sliten at jeg vet snart ikke opp ned på meg selv.

så om pappan her glimter til å lage middag (les.. grandis) så jubler jeg!:)

Skrevet

Må nok si meg enig med Miztery.

Løsne nå litt på snippen. Det er ikke bare ditt hjem og dine barn.

Skrevet

Jeg får angst av damer som deg, skal styre å bestemme og irritere seg over alt;) La han få gjøre som han vil når han er med barna, han kan få bestemme han som du, selv om ikke alt er akuratt slik du ser det for deg!!

At han jobber mye må du bare finne deg i, blir ikke noe ekstra på de som bare ligger hjemme.

Hilsen ei dame som jobbe 14 timer i døgnet pga egen bedrift. Jeg tjener godt på det også, og alle i min familie nyter godt av det, så jeg takler ikke å få høre et skeivt ord om det en gang!

Skrevet

Tror neppe han har klart å ødelegge rutinene til deg og barna med å ha EN kosedag, tror heller ikke ettåringen føler det er urettferdig å bli henta senere enn de andre siden de er på forskjellige avd merket ikke ettåringen det!

Skrevet

Nei, det er greit det at det ikke er bare mine barn og mitt hus.. men det føles så kjipt at han får alle godene med dem.. Men forstår jo at han går glipp av mye med dem også..

Men hver gang han finner på noe med dem så er det alltid jeg som må rydde opp etter dem og det ER kjipt når han aldri tenker lenger enn nåtid! Føler at jeg aldri gjør noe annet enn å rydde og vaske og styre etter dem.. bah..

Men dere har vel rett.. må vel bare la han gjøre litt som han vil når han er hjemme..

Skrevet

Har vel ikke klaga på at han jobber mye?

Skrevet

Høres ut som at ungene har hatt en koselig dag med pappaen sin :)

Skrevet

Hva med å bruke tiden på å gjøre noe med mannen din som for engang skyld er hjemme? Bedre enn å sitte å syte her inne....

- Hilsen gressenka som savner min fantastiske mann som gjør så mye rart ;-)

Skrevet

Muligens er frk Frustrert litt overfølsom idag eller? Denne tiden på måneden??

Er dette en separat hendelse, dvs ikke slik hver gang han kommer hjen for helgen, så bær over og glem det! Tror neppe 1-åringen deres merket at de andre kom hjem tidlig eller at han ble hentet sent,heller.

Skrevet

Hun sa jo at hun ikke klaga over at han jobba mye da!

Nei jeg kan skjønne deg, men samtidig er jeg enig i at du må slippe taket litt. Når du ber han om en liten ting og han faktisk klarer å glemme det skjønner jeg du blir frustrert. Men så må du huske at grunnen til at du er du som har måtte laget regler og det har blitt slik at dere alle følger dine rutiner er fordi han må jobbe så mye. Hadde han ikke jobbet så mye hadde du ikke fått "bestemme" alt å ting hadde nok vært veldig annerledes. Bare ta det med godt mot, og prøv å ikke vær i dårlig humør. Nyt heller disse dagen mannen din er hjemme, men prøv samtidig å få fram hvordan du ønsker å ha det hjemme. Forklar han at du har vært nødt til å gjøre det slik du har gjort det så det skal fungere når du er alene med barna, og om han nå endrer regler kan det ødelegge det du har jobbet for å få til :)

Han forstår nok godt, men hanklarer nok ikke se det helt som du gjør.

Men gjør nå ikke sånn at han ønsker han heller var på jobb da :)

Kos deg en hel helg med mannen din du, så får dere jobbe litt med å være foreldre ilag ;)

Skrevet

Du må forstå at når han er borte hele uken, så har han faktisk ikke de rutinene på alt som du har. Han er jo ikke der og ser noe av dette hele ukene. Og helger er alltid annerledes enn ukedager. Det er litt som om du skulle komme inn i en helt annen familie og gjøre ALT slik de bruker, bare med lette forklaringer på hvordan de pleier å ha det.

Greit det med sengen, men det er også det eneste OM det er noe å kave seg opp for. Jeg klarer faktisk å glemme slikt selv, og jeg jeg hjemmeværende alenemor........

Du er vant til å ta alt selv, og det virker faktisk forstyrrende på deg at han er hjemme i ukedager. Det er der det ligger, ikke egentlig at han gjør så mye feil eller galt. Du må faktisk se på deg selv her;)

Skrevet

Jeg tenkte også som deg før, at når han kom hjem var det fest og utskeielser, mens jeg fikk alle hverdagene! Men tenk på alt han går glipp av som ser barna sine så lite, og som endelig kunne kose seg med en dag sammen med dem!

Syns du skulle ha koset deg sammen med dem du også, istedet for å hakke på alt han har gjort galt/ikke har gjort!

Jeg mener det ikke som kritikk av deg, du gjør jo alt for å være en god mor, og holde huset i orden, men det er et råd som jeg håper du kan ta med deg videre.

Stor klem fra meg! :)

Skrevet

Jeg synes det høres ut som det er bare dine rutiner som gjelder. Har far fått bestemt noen av disse rutinene, selv om han er mye borte?

Jeg skjønner at det er kjipt at han bryter dem, når det er du som er mest hjemme med barna, men likevel synes jeg du høres litt vel sjefete ut.

Hvis han er så lite hjemme, hva så om rutinene fraviker litt? Så lenge det bare skjer fra en tid til en annen?

Hadde han begynt å jobbe hjemme for godt, og gjort dette så hadde jeg skjønt det bedre at du blir irritert.

Slakk litt på skuldrene, så blir du ikke så irritert.

Skrevet

Kjipt at han får alle godene?!

Slutt å vær så fordømte snerpete da vel så får kanskje du noen goder også" Herre min hatt altså.

Skrevet

Jeg vil støtte deg litt jeg, HI. Når andre sier at det bare er dine rutiner som gjelder, så kan man jo stille seg spørsmålet om hvorfor det er det. Hvem er det som er hjemme hver dag og må sørge for at ting går rundt? Jo, det er deg, og da må det være på dine premisser. Selvfølgelig er det bra at han jobber, men det er jo ikke akkuratt slik at du har mindre å gjøre enn ham. Dersom det er et engangstilfelle så overdriver du kanskje en smule, men hvis det ofte er sånn, så syns du har all grunn til å bli irritert. Ser han ikke alt du gjør nettopp for å holde en gjevn og trygg hverdag for barna? Jeg er kanskje sær, men jeg skjønner deg godt.

Skrevet

Likte det du sa 22.24 om at det er faktisk det at han blir forstyrrende. Har tenkt litt på hvorfor min mann har en tendens til å "plage" mere enn han hjelper når han er hjemme. Har lurt litt på noen ganger hvorfor jeg kan bli så irritert noen ganger. Men det er jo det som du sier. Jeg er ikke vant med å ha han der så han virker forstyrrende i mine rutiner. Selv om jeg klager iblandt på at jeg har alt alene klarer jeg heller ikke ta imot hjelpen når jeg får det!

Der løste du faktisk mitt "problem" også ;)

Skrevet

Jeg ser helt ærlig ikke problemet ditt her altså. Sier heller stakkars mann. Du ønsker jo tydeligvis heller å være mor for mannen din enn kone...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...