Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Skal i ny jobb som innebærer bilagsreg, bet av fakt, posthåndtering etc, hvor mye tjener dere som har liknende arb oppgaver?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Har nettopp ansatt en. Godt kvalifisert mht praksis, ikke fullt så godt fra skolebenken, men OK. Kommer til å arbeide med bilagsreg, litt "rutineavstemming", kontering av rutinemessige bilag, remittering, lønnsregistrering, fakturering, sentralbord..... Avtalt lønn kr 120/time. I tillegg fri leilighet (ikke strøm), antatt leieverdi rundt 7000/mnd.(litt vanskelig å anslå, leiemarkedet er lite her, unntatt for hybler, dette er treromsleilighet).
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Dette lurer jeg på også. Hva ligger en vanlig årslønn på? Uten fri leie av leilighet;)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 jeg jobber som regnskapskonsulent med en del ansvar, månedsavsluttning for hele regionen, remittering, bilagsføring, fakturering og div. rutinemessige punchinger. jobber i staten, gode pensjonsordninger, flexitidsystem, betalt lunch. tjener bare 310000 i året, men vurderer verdien av kortere arbeidsdag og fleksisystem høyere enn at jeg vil bytte jobb
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Har disse oppgavene som du nevner opp. I tillegg en del personalansvar og litt "høyre hånd" til sjefen. Tjente ca. 450.000 i fjor inkl. bonuser.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Tariffens minstekrav for dem som jobber på regnskapskontor som ligger pt på knapt kr 120/time, med høyskoleutdanning og 0-1 års praksis. Du får ingen i området her, verdt å HA for en bedrift, for tariffens minstekrav. 10-15-20 kr mer tror jeg er normalen, i alle fall etter endt prøvetid. Om det finnes andre områder i Norge hvor dette er aktuelt vet jeg ikke, men tviler personlig. Lønna går for øvrig, etter tariffen, en hel del opp etter 3 års praksis. Og en timelønn på 135 blir altså en årslønn (inkl feriepenger) på rundt 250 000.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Fint for deg Er nyutdannet og er 24 år, så er ikke så mange muligheter enn å starte på bunnen
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Jeg har ikke et halvt års erfaring engang, men har vært ganske heldig. Jobber i Staten, har en årslønn på ca 340 000. Er helt nyansatt og foreløpig innleid hjelp, det lukter dog allerede fast ansettelse i januar, noe som gir et lønnshopp på minst 20 kr timen. Jeg jobber riktignok nå med lønn. Startlønn i første (og eneste) regnskapsjobben jeg hadde (februar) var 155,- som innleid. Har hatt et annet vikariat, men det også på lønn hvor jeg fikk 170,- timen. Det er faktisk ganske gode dager i bransjen.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Et tips til deg som nyutdannet: Vær mye mer kresen på oppgaver enn på lønn, om du har tenkt å bli i bransjen! Den dagen du har 5000 timer med attest på ALLSIDIGE oppgaver (en "avkrysningsattest" for hvilke oppgaver og hvor mye, det er viktig at du har vært borti "alt", også bittelitt årsoppgjør!) og rett tilleggsutdanning (ennå bachelor + litt ekstra fag, kan som regel tas på deltid, kan gi deg fagdetaljene om du vil, de er temmelig spesifikke!), kan du søke offisiell autoriasjon i faget. Får du denne og kan tilføye "Aut nr ......." på CV-en din har du ingen problemer med å få rundt 400 000 etterpå, og du er svært attraktiv på markedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå