Gå til innhold

blærk, nav altså!

Anbefalte innlegg

Skrevet

var ferdig med å studere nå i mai. Fra 18juni fikk jeg jobb (vikariat). Jeg ringte nav for å høre hvordan det ble med lønn ift overgangstønaden. FIkk beskjed om at dette ble redusert etterskuddsvis, så jeg skulle sende inn lønnslipper, så reduserte de neste mnds os. Greit nok det. Men idag ringte hun fra nav og sa at de skulle reise krav om at jeg skulle betale tilbake det jeg hadde fått for mye i juli og august. Lønnen jeg mottok i juli var 16000 brutto og 17 000 brutto i august. Hvor mye må jeg betale tilbake da? Skjønte ikke det med at jeg måtte tilbakebetale for juli heller, for det ble jo redusert etterskuddsvis! Mao så vil jeg nesten ikke få OS den mnd vikariatet går ut.

Grunnen til at jeg ringte dem, var jo nettopp for å forhindre at jeg skulle komme i den situasjonen at jeg skulle tilbakebetale..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første måneden du jobber, så får du full OS. Og så reduseres OS andre måneden.

Siste måneden mens du jobber, reduseres OS. Men den måneden du IKKE jobber men bare får lønn, så skal ikke OS reduseres. Slik var det hvertfall før. Jeg hadde sommerjobb, og da reduserte de ikke OS, selv om jobben var over 2 måneder. Første måneden skulle de ikke redusere, andre måneden reduserte de, men mener jeg fikk det igjen måneden etter. Forsto det ikke helt, men det endte hvertfall med at ingen av månedene ble redusert.....

Har de ikke redusert noe som helst av OS'en for juli og august?

Du skal ha ca 7 500-8 000 +/- i OS pr mnd med den bruttolønnen der.

Skrevet

nei, jeg har hatt full os siden jeg har studert.

Skjønner jo at de reduserer, men ikke i juli mnd? >Det er ikke det at jeg må betale tilbake igjen heller som er krise, men at jeg ringte dem for å høre, nettopp for å unngå ¨å måtte motta for mye, så jeg måtte tilbakebetale:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...