Gå til innhold

noen som kan mye om hest?? eks.plassering av stall??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal overta gården til mine foreldre om noen år... jeg har da lyst å skaffe meg en hest... kanskje.. :) det er ingen stall der nå.. men pappa skal bygge på fjøset.. dvs.. en del nede, der det skal stå kalver og ung-dyr... og en del oppe, som blir lagringsplass til div... det jeg lurer på er burde jeg ha stallen oppe eller nede??

jeg tenker at nede er best.. der den kan se andre dyr, og ikke være ensom oppe.... hva tenker du som kan noe om dette??

+ at det er mer praktisk å ha den ende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hest er flokkdyr, så den bør ha selskap av andre dyr ja. Aller helst en annen hest da men...

Skrevet

Kommer litt an på takhøyden? er det veldig lavt nede? Men jeg ville definitivt tenkt på å ha et selskaps dyr, en annen hest, ponni eller noe, enten om du har en liten ponni eller leier ut en plass til en annen hest..

Skrevet

Og en ting til... blir oppe eller nede på bakkenivå? Lurer på om det er noen brannregler ang staller/fjøs om dette se.

Skrevet

stallen nede er på bakkenivå... det er helt vanlig takhøyde for et fjøs. så vil tro den er grei... hm, forresten så er nesten etagen oppe og på bakkenivå.. for fjøset er bygd oppover i terrenget.. så en går rett ut på bakken der og...

Skrevet

Det er ikke ok å ha en enslig hest. Da kjøper man en liten shetlandsponni eller lignende til en billig penge som selskap.

Skrevet

Morsom eller? Ma kjøper ikke en shetlandsponni bare for selskapet skyld som må da tusle rundt uten muligheten til å bli trenet!

Selv om dem er små, trenger dem like mye trening som store hester...

Ku er ok selskap for hest det, dem kan også gå på beite sammens om sommeren.

Skrevet

Unnskyld? Hvem sa noe om å la hesten stå? Er du negativ av natur som tolker ting på måten du gjør? Det er slett ikke uvanlig med kløvhest/ponni eller kjøreponni, og helt uproblematisk. Poenget er at hesten skal få mosjon, ikke at den skal bli ridd.

En ku er bedre selskap enn ingenting, det er forsåvidt en kanin også. Men det er ikke fullverdig. Helledussen.

Skrevet

blir nok bare en hest isåfall, men blir mange kalver og kviger i samme rom... å leie ut en stall går ikke, da alle der oppe har sin egen gård og mulighet for å lage stall.. ;)

Skrevet

Beklager, men hvis man ikke har muligheten til å ha bra dyrehold burde man revurdere om man skal holde dyr i det hele tatt.. For meg har det aldri vært aktuelt med hestehold som er "greit nok". Hestene mine skal alltid ha det så bra som mulig utfra utgangspunktet om at de er i fangenskap. Men har vrtr mange muligheter for frigang, som også gjør at man ikke trenger all verdens stallplass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...