Gå til innhold

Noen som har pussa opp huset i det siste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å kjøpe et oppussningsobjekt, hvor vi må legge parkett (på ihvertfall 110 kvm av huset), flislegge et bad + innredning, pusse opp et bad til (men ikke flislegge, kun belegg) og kjøpe nytt ikea kjøkken. I tillegg må vi nok male en del, tapetsere en del og legge fliser i yttergang. Kan fort blir over en halv mill., eller hva tror dere? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MINST!!! Det var mye å pusse opp også det... og veit dere hva som befinner seg bak gamle vegger og gulv enda? Ofte dukker store budsjettsprekker opp slik...

Skrevet

Det er ikke så gammelt hus egentlig, bygd i 97, men veldig langt unna vår smak. ;o)

Skrevet

Ja, forresten, vi må ha en ny trapp også, innendørs.

Skrevet

Vil tro at det koster en halv mill minst. Vi har pusset opp nesten alt i huset, i løpet av to år, og ting koster penger. Selv om vi har gjort det meste selv, bortsett fra elektrikter og rørlegger. Kun kjøkkenet vi ikke har gjort noe med.

Stadig nye ting som har dukket opp. Vi trodde det holdt med bare maling, men den gang ei. Har manglet isolasjon i flere vegger blandt annet, så da må hele veggen rives. Nye plater, gammel strie som må ned. Holdt ikke med bare maling her nei.

Å husk på at ting tar tid..:) Mye lenger tid enn beregner, pluss litt til. Er gla vi snart er ferdig.

Skrevet

Det koster alltid mye mer enn du tror. Men med en halv mill skulle dere ha nok ;-) Det kommer litt ann på hva dere tenker å gjøre selv.

Vi har pusset opp kjøkkenet, med alt; et stor ikea kjøkken, hvitevarer (GOD modell på komfyr, ok på kjøleskap og oppvaskmaskin, varmekabler i gulv, pergo (ikke fornøyd med det). -Vi rev alt av vegger, satte opp isolasjon og veggplater. Med rørlegger, elektriker og 2timer med snekker (ellers gjorde vi alt selv) kom dette på over 150 000.

Ellers har vi regna ut at det har kosta ca 20000 for hvert av soverommene (som nå alle har nye vegger, isolasjon, varmekabler og parkett. Gangen bare malte vi, la varmekabler og flis-laminat (kan ikke ha flis pga gammelt hus som beveger seg) denne er mye penere enn på kjøkkenet. Ca 4000 kanskje?

I tillegg har vi under prosessen byttet alt elektrisk, så det har nok gått nærmere 100 000 totalt til elektriker.

Vil tippe at vi har lagt i gode 300 000 på oppussing av 100kvad, og badet gjennstår. Nå har vi lagt i MYE arbeid selv i dette. Vi har bodd oppi prosjektet hele tiden, og jeg gjør det IKKE igjen! Det var jævlig mye arbeid å rive det gamle badet, og fjerne de gamle flisene i gangen (tipper kanskje 3-4ukesverk, bare det!).

Skrevet

Vi må nok leie inn folk til veldig mye, er heldigvis ikke fliser på verken bad eller kjøkken, så da slipper vi å banke gamle fliser. ;o) Vil nok prøve å få mest mulig gjort før vi evt flytter inn.

Skrevet

akk, du høres ut som meg! store planer på no time, og seff et lite budsjett.. jeg trodde jeg var flink til å beregne,og tenkte ikke på overaskelsene som kom på veien....

vi skulle BARE skifte peis, men det ble veldig omfattende da vi måtte skifte ut røykrørene (lange rør og komplisert innbygget via gangen...) så da tok vi rett og slett å pusset opp gangen også. men det er ikke i nærheten av det vi regnet ut i forkant av hva det ville koste, og det har kostet noen teite krangler og.

men det e snart ferdig. og vi har brukt lang tid, men kunne ikke gått raskere heller.

men vi har fremdeles mye vi vil gjøre, feks trapp, nytt kjøkken, pusse opp et par rom og gulv... og oppå det hele skal vi gifte oss, så en ting av gangen.

og mitt beste råd til deg, ta en ting om gangen, gjør det skikkelig.

Skrevet

Hehe.....peis ja, må ha ny peis. Har sett en råstilig peis som til min store sorg kostet 53 000,-. ÆSJ, at ting skal være så dyrt!! ;o)

Skrevet

Ups, etterhvert som lista øker tror jeg ikke 500 000 holder ;-) Å bytte ovn er en ting, peis noe helt annet!

- Er lykkelig over at det er "bare" ting som står igjen (utover badet da). Vi har pusset opp i mange nok år nå (levde bla. uten strøm på kjøkkenet i over 1år)....

Skrevet

Ups, mente ny vedovn ja, ikke peis, det vil jeg ikke ha.

Skrevet

Vedovn er ikke så ille, vi kjøpte en til 4500 på obs. Med alt i tillegg ble det 7000kr. Monterte selv. -En stor fordel om du kan gjenbruke samme hullet i pipa! -Husk dette må godkjennes av feier i etterkant.

Skrevet

vi har brukt ca 250000 på å lage helt flunkende nytt bad (med fliselegging, innredning, baderomsplater, steambad etc) helt nytt kjøkken med alt av hvitevarer, malt og tapetisert i alle rom, byttet alt av gulv på grunnplan (bjelkelag og det hele pga råte) ny drenering, og byttet ut alt det elektriske i hele huset+++

neste prosjekt blir å bygge ett til bad, rive alt av gulv tak og vegger i soverommene og gjøre det på nytt slik vi vil ha det og bytte bordkledning og vindu på hele huset.

en ting er pengene, men noe annet er all jobbingen og hvor mye det kan slite på et forhold i de verste periodene.....

Men vi er sjeleglade vi gjorde dette nå i ettertid. vi kjøpte huset for 1,2 mill, og har økt verdien BETRAKTELIG med mye egeninnsats! :D

Skrevet

vi gjorde det elektriske selv da, og fikk det sertifisert i etterid. sparte nok 100000 der, MINST! vi brukte 35000 på det elektriske, inkludert sertifiseringen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...