Gå til innhold

Noen som har pussa opp huset i det siste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å kjøpe et oppussningsobjekt, hvor vi må legge parkett (på ihvertfall 110 kvm av huset), flislegge et bad + innredning, pusse opp et bad til (men ikke flislegge, kun belegg) og kjøpe nytt ikea kjøkken. I tillegg må vi nok male en del, tapetsere en del og legge fliser i yttergang. Kan fort blir over en halv mill., eller hva tror dere? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har pusset opp en leilighet på 85 kvm nå og vi har gjordt alt selv!! Pusset opp hele leiligheten byttet kjøkken, gulv, helt nytt bad fra bunnen av (støpte nytt gulv) lagd vaskerom, tapetsert alle vegger i hele leiligheten. Dette har kommet på 150 000,- Men mannen min er rørlegger og har tatt hele badet badet selv utenom varmekabler i gulvet. Det gjorde elektriker.

Hvis vi skulle hatt fagfolk til alt dette ville det kommer på over 500 000.-

Skrevet

Jeg driver og spør samboeren min som jobber på maxbo :-) Jeg er ikke så veldig representativ siden jeg er vant til prisene vi får med rabatt :-)

Han regner røft at dere kommer på rundt en 40-50 000 for parkett (en skikkelig type med pris midt på treet) og ikeakjøkken på kanskje 25-30 000.

Men alt kommer an på hva slags kvalitet dere velger på de ulike tingene dere kjøper og hvor mye dere kan gjøre selv :-)

Han syntes at 500 000 hørtes i øverkant mye ut for det som dere beskriver :-) vi er gjør det selv folk :-) så vi har aldri leid inn noen til å gjøre noe som helst og så har vi gode venner som strategisk nok har valgt elektriker og røregger som yrke :-D

Skrevet

Vi blir nok å male, tapetsere og legge parkett selv, resten må fagfolk ta seg av. Huset er 160 kvm og vi må forresten også ha en ny trapp innendørs.....Blir nok ikke billig, men det kommer jo også an på hva vi må gi for det i utgangspunktet. :o)

Skrevet

Vi pussa opp 65 kvm rett før jul. Dette gjorde vi:

- Rev veggen mellom bad og kjøkken for å forsørre bad.

- Støpt nytt gulv på bad med nye varmekabler.

- Lagt membran og fliser på gulv og vegg bad.

- Ny innredning, vegghengt toalett, dusjhjørne.

- Nytt røropplegg til bad og kjøkken.

- Nytt strømopplegg for bad og kjøkken, samt et par nye kurser.

- Ny kjøkkeninnredning fra Ikea med nye hvitevarer fra wirlpool ( vegghengt micro og komfyr, kombikjøleskap. platetopp og oppvaskmaskin.)

- Rev veggen mellom to soverom for å bygge inn en garderobe.

- Parkett til 400kr. kvm. i hele leiligheten

- Gipsplater på alle vegger, unntatt våtrom

- Gips i tak i alle rom, unntatt stue.

- Malt alle vegger og tak

- Ny vaskemaskin, tørketrommel og garderobeskap.

Sikkert mer og som jeg ikke husker, men vi gjorde stort sett alt selv, selvfølgelig elektriker og rørlegger til kjøkken og bad, men vi flisla selv, og alt annet.

Vi slapp unna med er par hundre tusen, men vi handla f.eks. baderomsinnredning to mnd i forveien da det var konkurssalg i nærheten og vi fikk alt til badet for 10.000kr og kjøkkenet kom vel på en 15-20.000kr. Klage på Ikea i etterkant og fikk tilbake 5.000kr;)

Vi gjorde det vi kunne for å finne smarte rimlige løsninger uten at det skal gå på bekostning av kvalitet og utseende. Det er mulig, men vi brukte lang tid! Handla mye på salg.

Garderobeskapet (2 x 2,20 m) kjøpte vi innredninga på Ikea, som vi kutta og gjorde om slik at det skulle passe akkurat og dørene på fix - totalt 5000kr og det ble knallbra:)

Kjøpte hvitevarene til kjøkkenet på et b-vare utsalg. Gjør ingen ting om det er en skramme på siden, da de er bygget inn i innredningen.

Det jeg vet er at det alltid blir litt dyrere enn planlagt;) Men du bør komme lagt med 500.000, dersom dere kan gjøre noe selv.

Skrevet

Spørs hva du mener med "i det siste". Vi satte punktum for en totalrenovering til jul, men da hadde vi renovert i 5-6 år./el 70 kvm golvflate, 2 fulle etasjer) Her var det snakk om fra innerst til ytterst på et hus fra 1938/39. Det kostet oss godt over 500 000, og ting var noe rimeligere for 5-6 år siden enn i dag. Da gjorde vi alt arbeid selv unntatt tømrer for å etterisolere og skifte vinduer/utvendig kledning, samt det rørlegger og elektrikerarbeid som måtte fysisk utføres (ikke bare "kontrolleres") av dem. Det var DERFOR det tok så lang tid. Materialene hadde vi grei nok økonomi til, tida til å gjort arbeidet var litt knappere faktor...

Skrevet

Her skal vi igang med å pusse opp bad. I utgangspunktet skulle vi flytte tre vegger, rive ett par vegger totalrenovere ett bad og ett kjøkken samt flytte en trapp. Mye av det kan vi fint gjøre selv, men kostnadene for snekker, rørlegger, elektriker og materialer kommer på 800 000 minimum. Det er snakk om 107 kvm, to mnd jobb.

Skrevet

Så mye??? Shit.....Må nok dra litt rundt i morgen å få pristilbud før vi evt legger inn bud på huset. Så lenge vi ikke kommer over 3,4 mill i lån er det greit. :o)

Skrevet

Ang Ikea-kjøkken vil jeg bare si dette:

Styr unna hvitevarene, de har en lei tendens til å småfuske eller ryke innen det har gått fire fem år.. Og laminat benkeplatene(ser som ser ut som sten .l. men som bare er sponplater med en folie over) holder ikke mange åra før de sveller ut spes i områder rundt vask og oppvaskmaskin. Så kjøp bedre kvalitet eller heltre (vakkert og holder seg godt bare du er flink til å olje ofte spes i førsten) isteden.

Ellers holder selve innredningen godt og er lett å montere, vi har fikset opp flere utleierleiligheter og vårt eget og slektningers kjøkken med innredningfra IKEA så har endel erfaring :-)

Skrevet

Joda, vi driver på fortsatt, har tatt kjøkken, stue, laget bibliotek, skiftet vedovn, lagt nye gulv, satt opp ny terrasse ute, malt, tapetsert, revet vegger, satt opp nye vegger.. Tror vi har bikker 200000,- i oppussing til nå, men nå står badene for tur. Har bestemt meg for å ha et stramt budsjett for hver av dem, siden vi egentlig pusser opp for å kunne selge når vi er ferdige.. Så gjør det bra, men litt basic..

Budsjett for det lille badet er 25-30000, der skal vi legge et stilig våtromspanel, sette inn dusj istedet for badekar, bytte servant og få vegghengt toalett, og flislegge gulvet. Dessuten må vinduet forminskes.

På det store badet skal vi slå litt mer på stortromma og budsjetterer med 55-60000 kr, kanskje opp mot 75000 hvis jeg får lov å kjøpe det badekaret jeg ønsker meg..:)

Tror en halv million er å ta hardt i, opp mot 250-350K ja, men det burde holde. Man må jo tenke på at verdistigningen i huset helst skal bli høyere enn det man faktisk bruker..:)

Skrevet

Tenkte å ta hvitevarer og benkeplater utenom faktisk ja. Men heltre må oljes en gang i mnd visstnok, ihvertfall her jeg bor (iflg en kjøkkenselger), og det kjenner jeg på meg at jeg ikke kommer til å gidde. ;o)

Skrevet

800K minimum? Søren så glad jeg er for at jeg har en handyman!!!:D

Skrevet

Ja det var det jeg og sa! hehe! Men det stemte nok.. Det er IKKE billig å fikse opp. Selv om man gjør mye selv :( Jeg har en far, svigerfar og en mann som er rimelig kyndige hva oppussing anngår og er villige til å gjøre mest mulig, men det hjalp ikke mye på prisen gitt :P

Skrevet

Hvorfor "slå på stortromma" og kjøpe det badekaret som DU ønsker deg hvis dere skal selge? -bare lurer.

Skrevet

Fordi det passer perfekt inn på badet, sånn som det er planlagt..:) Jeg liker ikke å bade i badekar selv, men dette er et 190 cm langt og 90 cm vidt boblebadekar, og jeg ser for meg at folk som ønsker å kjøpe vil like det.. Dessuten blir vi sikkert boende et, muligens to, år til etter vi er ferdige med oppussingen, så barna får gleden av badekaret..og samboer da..hehe :)

Skrevet

Hvorfor bo i et hus et -> 2 år pga et badekar? Kan dere ikke heller kjøpe et vanlig kar der dere skal selge,og heller kjøpe et badekar du ønsker deg der dere skal bo?? Bare lurer jeg :)

Skrevet

Hehe..blir da ikke boende pga badekaret.. Morsom du?

Skrevet

22.18:

er du eller din mann rørlegger eller elektriker? Hvis ikke, så har du ikke nubbesjangs til å totalrenovere et bad for 55 000. Prøv 155 000, så tror jeg du nærmer deg.

HI: beregn MINST 800 000, spesielt siden dere må ha inn fagfolk til en del arbeid. Tusenlappene flyr fort når de skal gjøre noe. Det blir ALLTID mer en man tror og budsjetterer med. Blir fort noen tusenlapper i malerpensler, dekke, maskeringsteip, tapetlim, sparkel osv osv. Gulvlister koster litt pr meter osv osv. Jeg tar da med i estimatet at dere ikke bare skal ha det billigste av det billige, men noenlunde kvalitet på feks bad og kjøkken.

Skrevet

Broren min tar seg av det elektriske, og mannen min er rørlegger. Så jeg tror vi har et realistisk budsjett.

Skrevet

Da tror jeg at du glemte å få med deg at HI ikke har elektriker og rørlegger i familien, og må leie inn folk til det. Det er DYRT, og man må fort plusse på noen hundre tusen når man må få inn fagfolk for å renovere et hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...