Gå til innhold

Koke syltetøy...HJELP!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage blåbærsyltetøy for første gang. Når man koker bæra skal det være vann i da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Så lite som mulig for unngå "stekte bær". For jo mer vann, jo tynnere og mer smakløst syltetøy. 1 dl pr kg holder rikelig, mindre også om gryta er stor.

Skrevet

Kjøp blå Jam syltepulver og bruk oppskriften på baksiden av posen. Jam gjør at syltetøyet får bedre konsistens og holder seg bedre.

 

Jeg har aldri vann i bæra når jeg koker syltetøy. All bær har så høyt vanninnhold at det trengs ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...