Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Skal lage blåbærsyltetøy for første gang. Når man koker bæra skal det være vann i da??
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Ja. Så lite som mulig for unngå "stekte bær". For jo mer vann, jo tynnere og mer smakløst syltetøy. 1 dl pr kg holder rikelig, mindre også om gryta er stor.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Kjøp blå Jam syltepulver og bruk oppskriften på baksiden av posen. Jam gjør at syltetøyet får bedre konsistens og holder seg bedre. Jeg har aldri vann i bæra når jeg koker syltetøy. All bær har så høyt vanninnhold at det trengs ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå