Makko med to små gutter Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Vi prøver å finne på noe hver dag. Å gå i bassenget mer enn en gang i uka er alt for dyrt (350kr pr gang), og å gå i marka 6dager i uka blir liksom litt mye... Hva gjør dere andre? Orker ikke å innfinne meg i et "hente barn i barnehage, spise middag, se på tv"-liv...
Zitro Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Steike!! Gjøre noe hver eneste dag etter barnehagen??? Når får dere slappet av litt hjemme da? Mine barn er sliten etter barnehagen dem, så vi drar hjem og leker og spiser middag vi...
Willy Wonka Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Vi drar hjem og spiser middag. Så går vi ut på lekeplassen rett utenfor her vi bor. Der er det mange små barn som leker mellom middagstid og leggetid... Kjempe koselig! Dette gjør vi hver dag....småtten leker i sandkassen, sparker fotball, leker med de andre og sklir/husker.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Vi henter mellom 15.00 og 15.30, spiser middag, av og til tar vi oss en tur til besteforeldrene (minst en gang i uka), av og til leker vi inne, av og til fisker vi, av og til går vi på lekeplassen, av og til går vi tur, og av og til besøker vi venner... Trenger ikke koste noenting... Men, er svømebassenget deres laget av gull eller noe? Her koster det 50 kroner gangen for hele familien...
*Lissi* Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Er ute stort sett hver dag. Går tur, lekeplassen. Veldig ofte havner vi hos svigers:-) Koser oss de få timene vi har sammen før de legger seg. I dag gikk vi en lang tur. I går minsten på 3 år med faren på golfbanen. Prøver å variere.
*smula* Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Henter som regel rundt 15.30. Da er det hjem å lage/spise middag, etterpå leker vi bare inne eller går på lekeplassen, handletur, på besøk hos venner eller får besøk av venner. Når kl er 18 er det tid for barne-TV og roe ned, spise kveldsmat og i seng. Mest i helgene at vi finner på noe. Lillegutt er sliten etter bhg, så er ikke nødvendig å finne på så mye som gir nye inntrykk.
smillas Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Høres slitsomt ut, syns jeg. Vi gjør ikke så mye, men vi er sammen. Tar oss tid til alt, innimellom middagslaging og spising. Trenger ikke TV selv om vi er hjemme. Rusler en tur ut hvis vi orker, spiser middag ute hvis vi er inspirert til det. Vi henger og slenger rett og slett, og bare koser oss etter innfallsmetoden. Baser! Bygger lego! Danser og synger etter nylærte sanger fra barnehagen. Tisser. Spiser. Prater. Tøyser. Bader. Kiler. Og så er det leggetid :-( de timene går altfor fort til at jeg orker å ha planlagte aktiviteter i det lille tidsrommet.
mamma >to gull Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Etter middag leker vi enten ute eller inne en times tid før barne tv og kveldsmat:)
Bunnies by night Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Signerer smillas! Gutten min har jo vært høyt og lavt i barnehagen en hel dag. Da prøver vi å roe helt ned når vi kommer hjem, koser oss med å lage middag, leke sammen, lese bøker... ja - bare være sammen:) I helgene derimot er det koselig å finne på aktiviteter sammen!
Makko med to små gutter Skrevet 27. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. august 2009 Min erfaring er at det bare blir sutring om vi "slapper av" hjemme. Det går en dag innimellom, men ikke mange dager på rad. Fordel med at vi er mye ute er at han leker seg fin alene ved behov når vi er hjemme. Aktiviteten trenger ikke å være så krevende for han, i skogen sitter han ofte på ryggen min, eller tusler/krabber selv. -Vi går sjelden langt. - Det er masse lekeplasser her (5-6 stk veldig nært), men få små barn som leker der. -Har sett lite gull i bassenget ja, desverre. Det er et badeannlegg, men eneste reele alternativet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå