FruTB Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Nå da Bo var syk, så fikk han styre søvnen helt selv slik at det ofte ble en liten dupp i 16-17 tiden. Dette førte til at han ikke tok natten før ca 21, men da sov han altså! Ingen oppvåkninger etter 40 min!! Han våkner selvsagt fortsatt, men ikke før i 2-tiden, og sovner lett igjen og sover til ÅTTE! Det ble altså 3 lurer om dagen, alle på mellom 40-60 minutter. Men jeg orker ikke forsette å ha det sånn, jeg MÅ ha litt egentid om kvelden, for å lade mammabatteriene mine! Så da lurer jeg litt; betyr det at han får for lite søvn på dagen ellers? Eller at jeg legger han for sent/tidlig? Ser dere noen logikk?
LilleBjella Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Hvis han la seg 21 og våknet 8, så sov han da 11 timer. Sover han lengre enn det når du legger ham 19 (eller når du pleier legge ham)? Hvis han da sover fra 19 til 6 for eksempel, så bør du jo uansett ha tid til tre lurer, om det skulle være nødvendig? Ellers kan det jo hende han ikke våknet fordi han var syk og sløv? Jeg mener at så lenge babyene får sove så lenge de vil og ikke blir vekket (fordi han skal i barnehagen for eksempel), så spiller det ikke så stor rolle om de legges syv eller åtte. De sover så lenge de vil, og måltider og lurer på dagen forskyves tilsvarende. Ble du klokere? Nei, trodde ikke det...
MintCondition Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Men det må da uansett være bedre om han legger seg 21 og sover til først 2 og deretter 8, enn at du legger ham klokka 19, og du må løpe som en strikkball ut og inn fra rommet hans hele kvelden? Legger han seg 21 og SOVER så kan du jo potensielt sitte oppe til midnatt og vel så det, mens om han legger seg 19 og IKKE sover så får du jo null "mamma-tid"
Nagilimia Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Jeg tenkte også at ddu kansje har funnet hans biologiske klokke (eller kall det hva du vil) Behold den i 1 uke og se... De endrer jo søvnbehovet ganske fort så om to uker kan det jo hende det holder med to lurer...
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Jeg har ikke fått med meg hvor mange måneder Lille Bo er, men er han bare noen få måneder syns jeg han sover for lite på dagen. Hvor legger du han for å sove, i senga eller i vogna? Vår gutt sover mye bedre i senga enn i vogna, for andre kan det være motsatt på dagtid. Hvis ungen har fått nok næring i løpet av dagtid bør den legges 19:00-19:30. Jeg tar vår gutt ved 22:00 tiden og gir han en flaske melk så sover han videre. Står opp 06:00. Har Bo hatt mageproblemer/kolikk eller problemer med amming eller mat? Kan han være overstimulert på dagtid? Min erfaring er at det er noe i myten som sier at søvn avler søvn, og motsatt hvis en har kommet inn i en ond sirkel med altfor lite søvn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå