ippemo får augustbaby Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Og hvor gamle er dem? Mine er snart 4 år og 6.5 år, ingen vannkopper her i huset. De har ikke fått det når det har vært i omløp.
Zitro Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Nei, 4 år og 1,5 år. Samme f.... hvor mange ganger jeg har forsøkt å utsette eldstemann for smitte så får han dem aldri :-(
*gruffalo* Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Ja, her har begge hatt det. Storebror fikk det da han var rundt 3 år, lillebror var 1/2 år da, men han fikk det ikke. Lillebror fikk det da han var nesten 3 1/2 år. Begge gangene gikk det vannkopp-epidemi i barnehagen
Line_78 Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Eldste hadde det da han var drøyt 1,5 år, yngste (som er drøyt 1,5 år) har ikke hatt det.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 mine er 3,5 og 1.5 år, og har ikke hatt det nei.. Håper de får det under neste runde med vannkopper i barnehagen...
flypapir Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Ja, eldste jenta hadde det rett etter at hun fylte ett år. Minstegutten har ikke hatt det enda..
agent007 Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Jepp alle mine tre har hatt d.. Mellomste fikk det da han var 3,5 år og eldstemann da han var 6 år. Minstemann fikk det nå i julen da han var litt over 5 år..
Ranveig R Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Våre på nesten 4 år og straks 22 mnd har ikkje hatt det. Har heller ikkje gått bevisst inn for å prøve å få dei smitta, lille har hatt nok å stri med. Hugsar forresten ein South Park-episode der foreldra til ungane ville få alle smitta med vannkoppar. Ungane fann ut av det, fekk tak i tannbørsten til ein med herpes og gjekk til motangrep mot foreldra. Kanskje like greitt å ikkje smitte ungane våre med vilje, veit aldri kva dei kan finne på som hevn ;-D
Gjest Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Minsten hadde det da han var 2 år. Broren fikk det ikke (han var da 4 år)
Fire småtroll Skrevet 27. august 2009 #10 Skrevet 27. august 2009 Her har 3 av 4 hatt det.. Eldste ble smittet hos dagmamma da han var 2,5 år gammel. Nest eldste ble smittet i barnehagen da han var 3,5 år gammel og smittet lillesøster som fikk det da hun var 9 uker gammel. Yngstejenta som nå er 6 mnd har ikke hatt det enda.
camilla^ Skrevet 27. august 2009 #11 Skrevet 27. august 2009 Barna er 12, 7, 6 og 4 år. Alle har hatt det. De tre minste hadde det samtidig. hun på 6 fikk det først, og så ble heldigvis de to andre også smittet. Helt ok med noen dager på sofaen med filmer...
mam <3 Skrevet 27. august 2009 #12 Skrevet 27. august 2009 Jeg tror det, hehe. Det gikk vannkopper i bhg og hun fikk et forbigående vannkoppaktig utslett på kroppen, men det ble ikke skorper og sånt, hun var da 1,5 år. Mulig det var sånn "halvveis vannkopper" har hørt at det av og til skjer. Skulle egentlig ønske at hun fikk det skikkelig, er jo greit og vite om man har hatt det eller ikke.
Synnøve_Solbakken Skrevet 27. august 2009 #13 Skrevet 27. august 2009 De er 4,5 og 1,5 og har ikke hatt vannkopper
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. august 2009 #14 Skrevet 27. august 2009 Hun på 4 har hatt dem (da minsteplutt var ca 3mnd) og jeg antar at hun ble smittet av søskenbarna sine som fikk det (sjeldent nok) for 2. gang i vår. Merka ikke at hun var syk foruten koppene hun fikk, i motsetning til formen jeg selv var i da jeg fikk det i en alder av 12 og var driiiitdårlig.
Blue Lady Skrevet 27. august 2009 #15 Skrevet 27. august 2009 Mine har på tross av utallige utbrudd i barnehagen ikke fått det... de er 2 og 4 år.. Mulig han på 4 har hatt det, han hadde 1 prikk en gang det var utbrudd i barnehagen... men aner jo egentlig ikke
2søtesmåh Skrevet 27. august 2009 #16 Skrevet 27. august 2009 Eldste hadde det i påska..Var i super form..Litt slapp, litt feber dagen før, men ikke noe mer en at vi trodde en forkjølelse var i emming... Blir 6 før jul,- og vi har tidliger prøvd og smitte henne flere ganger...Men har gitt opp..og plutselig fikk hun det gitt,- uten at vi visste av noen som hadde hatt det i omgangskrets, i barnehage eller nabolag.....Snedig..Hun fikk leke veldig intens med lillebror de dagene nye blemmer kom,-men han fikk det ikke gitt..Smittet ble han nok,- men ikke nok til at det ble noe reaksjon tydeligvis..Mistenker at normalt friske barn er immun i de første leverår,- de 4 første kanskje? ELdste var fire sist gang vi prøvde og smitte.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå