Ksenia & Anjem Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Til nå har jeg kjøpt en Janus Ulldress til hver av gutta. De er kjempefine. Men så lurer jeg på hvor mange av hvert dere har? til en på 5år er det trøyer og longs og strømpebukser til en på 1,5år er det bodyer, longs og strømpebukser.
Zitro Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 2 sett til hvert barn har jeg alltid holdt meg på :-)
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Jeg kommer til å kjøpe 3 sett til hver av dem... Er ikke så glad i strømpebukser så her blir det ullstilongser og ulvangsokker
Gjest Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Har en på 2,5 år som startet i bhg nå.. tenkte å kjøpe 5-6 ullbodyer/trøyer, 5-6 ullstrømpebukser. Har kjøpt en hel ulldress ( de fra name it ) og en todelt fleece fra reima. + ribbe bukse og genser fra nøstebarn Til jenta mi som blir ett år i desember kjøper jeg kanskje 3 ullbodyer, og 3 strømpebukser. Hun har også to ulldresser etter storebror. Hun skal jo ikke i bhg så trenger jo ikke like mye som storebror. Skal også kjøpe ullkjole, ullsparkebukse, trøye på nøstebarn
Mille** Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 11 åringen hater ullundertøy, så hun får ett sett. 4 åringen får 4-5 sett, bruker bare ullundertøy på vinteren. Ellers har de hjemmestrikkede ullbukser, ullgensre og buffer. )
Fikk maibaby06 Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Jeg har vel en 3 strømpebukser, 5-6 bodyer og 5 fleecedresser. Har også 2 hjemmestrikkede ulldresser (todelt). Her bruker de ikke annet enn ull og fleece inne i barnehagen hele vinteren, så syns det er greit å ha litt å ta av:)
MintCondition Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Til storesøster som nå er 3 1/2 har vi stort sett hatt en 7-8 sett, men det er fordi jeg har ulldilla
Gjest mphs Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Jeg kommer til å ha 6 ulltrøyer og strømpebukser/longs til 4 åringen. Vet ikke hvor mye sokker og annet jeg har for jeg har strikket mye og har en del fra i fjor. Hun på 1,5 år har ett ukjent anntall ull bodyer,strømpebukser,strikkesett,dresser osv. arvet etter storesøster,søskenbarn ++ noe nytt kjøpt og nytt strikket. Jeg har også ull dilla. Så her går det stort sett kun i ull vinteren gjennom.
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 til storebror på 5 og lillemor på 9 mnd så har jeg kjøp 7 sett med stilongs, ullsokker, og ullgenser. da slipper jeg unna med 1 ullvask i uka:-)
LegallyBlond Skrevet 27. august 2009 #10 Skrevet 27. august 2009 Bruker bare ull hele vinteren, så kjøper en del. Har to sett med trøye/body, long og sokker til hver som ligger i kurven i bhg (bytte), så har jeg vel 5-6 sett hjemme. Har også rundt 5 ull "joggebukser"/bukser til hver, samt noen halvtykke gensere. Og to sett med sånne litt tykkere til å ha på når de skal ut (ett med ullfleece fra nøstebarn og ett hjemmestrikket, bruker stort sett ullfleecen i bhg og det andre hjemme men bytter litt på når noe må i vask)
annki83 Skrevet 27. august 2009 #11 Skrevet 27. august 2009 snuppa har to hele ulldresser fra janus. to sett bukser og jakker. 2 trøyer 5-6 ullbodyer,3 stilonger og bare 1 strømpebukse en del fra i fjor. plus en haug me tynne ullsokker. hun har også en del hjemme strikka ullgensere, bukse, sokker og snart en dress. jeg regner me å kjøpe enda noen bodyer og flere stilongser i år. liker å bruke kun ullundertøy når de er kaldt. spes i barnehagen.
Ksenia & Anjem Skrevet 27. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 27. august 2009 Hvor kjøper dere ull da? Er jo så dyrt..
LegallyBlond Skrevet 27. august 2009 #13 Skrevet 27. august 2009 Vi bruker stort sett janus sitt, og har de siste årene for det meste kjøpt på salg. Barnas Hus har de siste årene hatt 30-50 % på ull over jul, så har handlet mye da Og ellers når jeg kommer over tilbud. Så kjøper jeg ullfleecen fra nøstebarn, den er verdt pengene selv om det koster litt. Ellers så har vi også handlet litt på sparkjøp og cubus, ullen der er også helt ok. Men enig med at det er dyrt ja!
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 27. august 2009 #14 Skrevet 27. august 2009 Mc Kinley sittpå intersport er supert De har fine farger og god passform også. Koster 149 pr del...
Synnøve_Solbakken Skrevet 27. august 2009 #15 Skrevet 27. august 2009 Pleier å ha ca 3 sett, men blir gjerne flere enn 3 overdeler, fordi de bruker to lag med ull både oppe og nede. Har noe Tom & Trine som jo er ganske billig, og endel Janus som hovedsakelig er kjøpt på salg. De har hver sin Joha-overdel, syns de er fine, men siden det er bomull innerst blir de ikke brukt på de aller kaldeste dagene (er stort sett ikke iskaldt her).
Ksenia & Anjem Skrevet 27. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 27. august 2009 Ja salg det var smart Nå har dessverre ikke jeg vært like smart hehe
LegallyBlond Skrevet 27. august 2009 #17 Skrevet 27. august 2009 Det er jo ikke helt forsent enda da, for det er ofte januar og februar som er det kaldeste mnd så du kan jo bare kjøpe akkurat det du må først og så handle på salg over jul
Blue Lady Skrevet 27. august 2009 #18 Skrevet 27. august 2009 Bor i Tromsø så her er ullsesongen fra oktober til mai, dermed trenger vi mye ull. Når det er vinter pakker jeg bort ALT av bomulls trøyer, bodyer og longser, kun ull som teller. Lucas på 4 har sikkert 8-9 ulltrøyer, 5-6 ullongser, 10 par tynne ullsokker, 2 hjemmestrikka tykke ullgensre, 2 hjemmestrikka ullbukser, utallige ullsokker, 4-5 par ullvotter, ulluer, halser ol. Har også 2-3 litt tykkere ullbukser som er en mellomting mellom longs og strikkabukse. Har også noen ullboksere som brukes om han er ute hele dagen, Mina på 2 år har sikkert 12 ullbodyer, 5-6 strømpebukser, 2-3 ulltrøyer, 2 ullbukser, masse ullsokker, 4 ullpysjer, masse votter og raggsokker. Ull-finlandshetter, halser, jakker. 2 ulldresser (hjemmestrikka), 2 hjemmestrikka ullgensre, utallige ullbukser. Ja, utrolig mye, men som sagt brukes nesten kun ull om vinteren. Måtte lære meg å strikke for å holde oss med ull )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå