Gå til innhold

Da har jeg også født=)(Laaaaang!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag 23 aug kl 21.17 kom endelig gullet vårt til verden=) 10 dager over tiden=) Ho var 4020 gr og hele 55 cm lang. Hodeomkretsen var 37 så ho hadde et stort hode å presse ut=)

Det kan virke som en litt tøff fødsel når jeg beskriver den, men jeg syntes selv at jeg har hatt en utrolig fin fødsel!

Det begynte med uregelmessige rier fra 7 tiden lørdag morgenen, men ikke før kl 12.30 søndag 23 aug. ble vi lagt inn på storken på KK.

Da hadde jeg nesten 5 cm åpning og ble jo kjempe glad for det. Da hadde de uregelmessige riene gjort jobben sin=)

Jeg tok ett bad i 16 tiden, for da begynte riene å bli ordentlig vonde, så måtte ha noe som lindret litt.

KL 18.00 sjekket de åpningen min igjen, den var da 6-7 cm.. Ble litt skuffet, for jeg syntes riene hadde vært så intense, så trodde kanskje det var kommet litt lengre.

Bestemte meg for å ta ett nytt bad i 7 tiden, da det ikke var noen som kunne sette akupuntur på meg på vakt! Ble litt skuffa siden det var de to smerte lindringene de tilbydde.

Vannet gikk rett etter jeg satte meg i badet. Og med det fulgte desse overgangsriene. De gjorde sinnsykt vondt, og jeg følte at jeg måtte presse. Fikk beskjed om at jeg ikke måtte presse for jenta var fortsatt for høyt oppe i bekkenet. Det var utrolig vanskelig å la vær, men jeg klarte det.

Så begynte pressingen. Og pressingen var jo bare så utrolig deilig å kunne starte med. Det syntes ikke jeg var vondt, bare tungt for jeg var så sliten. Det tok langt tid, for plutselig fikk jeg beskjed om at jeg hadde brukt så langt tid som jeg kunne, før de måtte tilkalle en barnelege eller noe(husker ikke helt) Ho ble kalt inn , men jeg fikk fortsette uten hjelp.

Jeg fikk en pressrie der jeg ikke klarte å få ut hele hodet så bare halve hodet var ute, og jeg måttte vente på neste pressrie, som aldri kom!(det virka iallefall sånn)

Det var utrolig vondt, men på neste rie var jenta mi ut og alle smerte var glemt!

Jeg hadde ikke noe bedøvelse og er så utrolig stolt over at jeg klarte å gjennomføre fødselen uten bedøvelse. Jeg var så utrolig sliten etter alle timene med rier på forhånd og ikke noe søvn siden fredagsnatten.

Jordmødrene som var tilstedet under min fødsel skal ha mye av æren for at jeg klarte å gjennomføre fødselen for de var så utrolig flinke til å gi meg ekstra styrke og tro på meg selv!

Det var forresten min første fødsel.

Så no er vi hjemme og koser oss med jenta vår Elvine. Ammingen har gått som en drøm!

Lykke til alle dere som venter på deres tur, gled dere! Både til fødselen og babyen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med flott fødsel!

Skrevet

Gratulerer så mye!

Høres ut som en flott fødsel.

Skrevet

Gratulerer så mye!! Så godt å høre at du opplevde den som fin, selv om det var veldig vondt.

Jeg er selv førstegangsfødende og håper jeg også blir å oppleve min fødsel som fin :)

Lykke til videre som mamma!

Skrevet

Gratulerer med den lille. Høres ut som en fin fødsel:)

Skrevet

Gratulerer. Så godt å høre om fin fødsel på Storken, det ønsker jeg meg og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...