Gå til innhold

kan angstannfall være til skade for barnet i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en del angs for tiden pga far t barnet i magen....

vil ikke gå så langt innpå det, mne heiv han ut etter at det viste seg at han var alkoholikker som oppføre seg truende påvirket, og som eg ble livredd pga oppførselen hans....prøver å få besøkforbud mot han nå, og kontaktforbud pga truende og stygge tekstmeldinger og diverse andre greier....bodd hos en kamerat til nå, men i dag blir første naten alene hjemme med sønnen min. vet at eksen er i byn nå, og er mest sannsynlig beruset. er livredd han vil komme opp her, så får skikkelig angst.

til nå har eg fått masse kynnere og menssmerter hver gang eg får annfall. snakket med legen, som sier at magen vokser lite pga stresset, og vet at livmorhalsen er blitt kortere. er 22 uker på vei, får oppfølging på sjukehuset pga fare for prematur fødsel. kan få så sterke annfall at eg besvimer eller kaster opp, og får sammentrekninger i magen pga dette igjen...

noen med erfaring om angst? kan barnet være i fare?

beklager rotette innlegg, men er ikke helt bra nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ikke bra ut. Har du ingen du kan ringe som kan komme og være litt hos deg da? Angstanfall er jo en ganske stor påkjenning på kroppen, og det er ikke bra å være for mye alene og særlig ikke med et barn i hus. Jeg ser du har snakket med legen din om anfallene, men hvis du tar opp med ham at du er redd dette skader barnet i magen så vet han kanskje om mulighet for noen medisiner som vil være en mindre påkjenning for fosteret enn disse kraftige anfallene?

Hvis du er redd eksen skal komme og være truende og voldelig burde du kanskje ringe politiet og be om noen råd for hvordan du bør opptre? Hva med krisesenteret der du bor, kanskje det vil være en ide å ta kontakt med dem, kanskje bli der til du føler deg tryggere?

Skrevet

akk for svar:)

har kontaktet politiet, og eksen måte i avhør, menklarte å smiske seg vekk...han e en persom som virker som en søte engel som ikek kunne slått en flue engnag...derfor eg falt for han.... før eg fant ut sannheten...

har kontaktet advokat, så han skal hjelpe meg med å holde eksen unna barnet når det blir født...

har bodd hos en kompis nå i litt over en uke...er hjemme nå pga han skulle på kurs, pluss at eg kan jo ikke holde meg vekke fra hjemmet hele tiden....

kan snakke med legen igjen ja....men kan en gå på medisiner når en er gravid da? vet ikke om det er krisesenter her....får høre meg litt om....

takk for tips:)

Skrevet

Jeg vet ikke om man kan gå på medisiner, men det vet kanskje legen din. Det kan hende noen av medisinene mot angst er mindre skadelig for barnet enn det anfallene er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...