meg & to små vampyrer Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 har deres babyer vondt når de må bæsje? Vår lille datter har så tydelig vondt, men hyl og spent mage og mange mange bleier med nummer to i løpet av døgnet. At det er mange bekymrer meg ikke, men at hun synes å ha det vondt er ikke noe særlig. Er dette bare noe som går over med tiden? Når hun blir litt større? Hun er 25 dager gammel i dag. Hilsen en sliten meg:)
Hikken Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Drikker hun bare morsmelk? Hvis hun får erstatning i tillegg (eller bare ertsatning) kan du prøve med maltekstrakt i melken.
Gjest Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Jenta vår har også hatt mye vondt når hun skal bæsje, men det har blitt bedre nå som er 8 uker gammel. Kanskje mest fordi hun bæsjer ferre ganger i døgnet nå, hmm.
meg & to små vampyrer Skrevet 27. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2009 Bare mm ja. Kanskje det bare er slik det er nå i begynnelsen? Vår er jo bare snart 4 uker gammel. Føler jeg bare går rundt i kaostilostand av konstant amming, skifting av bleier, byssing for magevondt, byssing for å sove og gulp.
Fire småtroll Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Jenta mi var også sånn, tydelig vondt i magen og bæsj i bleia hver eneste gang jeg skiftet på henne. Jeg fikk høre at det babyer som oftest reagerer på når de er små og tarmen umoden er melk, så jeg kuttet ut yoghurt og melk i mitt kosthold. Det tok vel to dager også var ungen som forvandlet, plutselig bæsjet hun bare to ganger i uka, var blid og tilfreds, magevondtet virket helt borte! Jeg spiste noe melkeprodukter som ost og bakverk med melk i, men minst mulig, og sluttet helt med å drikke melk og yoghurt. Prøvde å innføre det igjen av og til, men hver gang reagerte hun med magevondt og hyppige bæsjebleier. Først da hun var nesten 5 mnd gammel kunne jeg drikke melk som vanlig uten at hun reagerte på morsmelken. Noe å prøve kanskje? Selv om jeg savnet særlig frokostblanding med melk på til frokost var det veldig verdt det å være foruten noen måneder.
meg & to små vampyrer Skrevet 27. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2009 Hmmm, ja. Jeg drikker en del soyamelk i kaffen allerede. Og kan alltids bytte ut culturaen med havremelk. Problemene da blir ost som jeg er avhengig av og at uten syrnede melkeprodukter så fungerer min mage veldig mye dårligere da. Men noen som vet hvor sannsynlig det er at hun reagerer på melkeproduktene? Eller er det mer sannsynlig at hun bare skal være sånn den første tiden? Jeg merker jo at det varierer litt fra dag til dag, men er alltid mange bæsjebleier og mye hyl i forbindelse med de. Og hun er ganske urolig. Samtidig er hun jo så liten. Litt for tidlig å forvente noe annet enn hyl og 10 bæsjebleier i døgnet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå