Gå til innhold

Svineinfluensa, graviditet og utenlandsreise


Aprilsnarr10

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise til Barcelona førstkommende mandag på ferie/bryllupsreise. Gifter meg neste fredag. Fant ut at jeg var gravid for bare 3 ukers siden, så det kom litt overraskende. Ja, selv om vi faktisk forsøkte å bli gravide. I alle fall, min lege har sagt til meg at man helst ikke bør reise til utlandet grunnet svineinfluensaen, at man bør vurdere viktigheten ved det. Jeg fortalt at jeg skal gifte meg, og da skiftet hun helt om. Joda, jeg skulle bare reise. Helsevesenet i Spania skulle være så bra, og sjansen for å få det i Norge er jo også økt. Hva skal jeg da tro? Vil gjerne høre hva dere mener?

 

Enn annen ting, hva kan jeg gjøre for å unngå smitte, bortsett fra å vaske hender ofte og unngå syke mennesker. Spesielt på flyturen over, hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiser også bort neste uke, men jeg drar litt lenger, Afrika, og blir borte fram til midten av desember. I følge min lege var det ikke større sjanse for å bli smittet av svineinfluensa i utlandet enn i Norge. Bare ta dine forhåndsregler så går det nok bra :) Kjøp med deg litt antibac og bruk det så gr det nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser stadig til London og er gravid i uke 10. Vær nøye med håndhygienen!husk at svineinfluensaen har roet seg og at det dessuten er en vanlig influensa. GOD tur og kose deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...