Gå til innhold

Flere fra Sandvika og omegn?


LykkeLi:D

Anbefalte innlegg

Hei,

 

i det forrige svangerskapet mitt var vi en liten gjeng fra Sandvika/omegn som hadde termin samtidig, det var så koselig å følge hverandre gjennom graviditeten og senere bli kjent med de små i barseltiden.

 

Er det flere Sandvika og omegn som kan tenke seg å treffes?

 

Jeg har termin 18 februar, har en sønn fra før, født 14.02.08.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Svarer her også ;)

Morsomt at dine også kommer til neste samme dato, det blir spennende og se om det blir sammenfallende bursdager på søsknene.

 

Min termin er 22.02.10, da får vi en jente som vi regner med skal hete Pernille. Har fra før en sønn født 14.02.08 (terminen var da 21.02.08).

 

Tenkte at det ville være fint med ca 2 år mellom barna, men hadde ikke trodd at vi skulle få det til så nøyaktig!

 

Jeg bor på Gjettum og skal føde på Bærum sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro. Blir akkurat 4 års forskjell på mine :) Jeg skal ha keisersnitt så skal unngå å få samme dag, håper jeg hvertfall :)

 

Vi skal på UL i dag på sykehuset :)

Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde keisersnitt med førstemann pga. seteleie og for trangt bekken. Er spent på (og håper) jeg kan få føde denne gangen, selv om det virker litt skummelt. Man får jo høre så mange smertehistorier... Men, satser på at kroppen vet hva den skal.

 

Har ikke så veldig lyst på et keisersnitt igjen, tok tid for såret å gro og syntes det var tungt med løfting når jeg hadde et operasjonssår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye terminen er da 24 feb ;) Å en liten gutt :)

 

Jeg hadde også keisersnitt 1 gangen da han ikke ville ut å lå med 3 cm åpning i 26 timer :( Så endte med haste snitt . Jeg vil ikke gjennom det en gang til så tar da planlagt denne gangen :)

 

Men enig med du, tungt å bære og ikke veldig godt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, da skjønner jeg deg godt! Jeg slapp i det minste alle smertene før KS´et. Stakkars deg som fikk det i tillegg til vondtene med opersjonssåret etterpå... Hvordan er huden din rundt operasjonssåret nå? Dvs har du fått igjen følelsen overalt? Jeg har fortsatt noen få steder hvor huden er mer eller mindre følelsesløs. Lurer på om det noen gang blir bra igjen.

 

Et planlagt KS var egentlig en ganske fin opplevelse, hadde forberedende samtale før KS´et. Hadde t.o.m emblaplaster både i korsryggen der de skulle sette spinalbedøvelsen og på håndbaken hvor de skulle sette intravenøs (eller hva det heter....). I tillegg fikk jeg bestemme at kateteret først skulle stikkes inn etter at jeg var bedøvd... Så du får helt sikkert en veldig fin fødselsopplevelse denne gangen. :)

Og du vet hva du går til m.h.t smerter etter KS´et. Det visste ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det høres bra ut :) Men den i ryggen er ikke god selvom man har embla plaster der vel ? Vil helst sove jeg . ...

 

Fortsatt ikke fått tilbake følelsen helt, vet ikke om det noen gang kommer tilbake jeg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske at den i ryggen var så veldig vond... så tror plasteret hjalp. Jeg var mest redd for hele operasjonen, men syntes det var fantastisk å være våken så jeg kunne få ha lillegutt liggende på brystet mens de sydde meg sammen igjen! Det er jo ikke mye plass for babyen å ligge siden de har "stengt av" med et forheng fra under brystene og ned, men det var nok til at han fikk plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok ikke kynnere her enda, men har litt "vokse"smerter. Legen mente det kunne være litt pga arrvev etter KS´et.

 

Du burde be om en fødselsforberedende samtale på sykehuset. Jeg tok akupunktur kvelden før KS´et for å roe meg og sove godt. Naboen min er jordmor og jeg hadde både noen beroligende samtaler med henne i forkant i tillegg til at hun ga meg akupunktur kvelden før den store dagen :) Det hjalp på nervene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det burte prøves,,, men der kommer nålene inn. Hmmmm skal ikke være lett det her ;)

 

Det samme her, ikke behagelig når det strekker i snittet, gleder meeeeg så mye til junior kommer nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...