Zitro Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Blir våpnelisensen automatisk overført til arvetager eller må man levere inn våpnet, søke om ny lisens og hele pakka?
Zitro Skrevet 27. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2009 Steike ta... kanskje på tide å få opp farta da. Pappa døde for 2 år siden og brått istad når jeg var på loftet fant jeg våpnene som var registrert på han.... har hatt dem ulovlig liggendes i 2 år jeg da :-( Hva gjør politiet med det da??? Skal selvsagt ringe dem i morgen.
Zitro Skrevet 27. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2009 Men jeg vil jo egentlig ikke ha våpent engang da!!! Hva gjør jeg da?? Kan vel liksom ikke selge det på finn.no heller...
Gjest Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Hør med politiet om du kan levere våpnene hos dem.
tvkrus Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Har du spørsmål i forbindelse med våpensøknad, ring 02800 og spør etter våpenkontoret. du kan selge våpen på finn.no men vær da nøye med att kjøper har våpenlisens
Zitro Skrevet 27. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2009 Ok, takk for tips. Regner med jeg kan levere inn våpnene for plombering hos dem, så kan jeg selge dem da etter at dem er plombert.
Makko med to små gutter Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Man selger da brukte våpen også! Det enkleste er vel å selge de til en våpenforhandler som selger brukte våpen. Om du av en eller annen grunn ønsker å beholde de selv må du skaffe deg våpenlisens. På jaktvåpen er dette veldig enkelt, man søker om å få våpenlisens (på det aktuelle våpnet). Litt usikker på om du må ha jegerprøve, men jeg tror nesten det. På håndvåpen blir det verre. Da må du ta et sikkerhetskurs og så skyte jevnlig ca 1gang pr uke i 6mnd før du kan få søke om å eie eget våpen. Siden du alt har, kan det være at du får disp i disse mnd.
tvkrus Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 hëeh plombere dem vil si at de blir ubruklig og mye mindre vert hva slags våpen er det egentlig........
Zitro Skrevet 27. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. august 2009 Å ja... he, he... trodde man kunne gå tilbake å få den fjernet igjen jeg se hvis man ville bruke våpnet igjen :-)
Zitro Skrevet 27. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2009 Hm... dette er ikke jaktvåpen, men slike gevær man bruker under konkurranseskyting o.l. Sånn som dem på landsskytterstevenet bruker :-) Så jeg vil verken skyte dyr eller ha det som sikkerhetsvåpen. (litt digert uansett til å stappe i nattbordsskuffe) Ikke vil jeg ha det i huset engang siden jeg har små barn.
tvkrus Skrevet 27. august 2009 #12 Skrevet 27. august 2009 her står det om plombering http://no.wikipedia.org/wiki/Plombering_%28v%C3%A5pen%29 Sluttstykket er det en tar ut for at det ikke skal virke og oppevarer er annet setd "låst ned" ,er sluttstykke i da hmm mauser eller AG3 eller Krager eller e.l. kansje tror det er best du ringer de jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå