milla>85 Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Noen her som har vært bort dette? Hvor mange behandlinger måtte til før dere fikk noen effekt og hvor satt de nålene? hvor lenge etter behanling startet fødselen? Nyskjerrig:)
my&E *mistet vår datter* Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 har ikke hørt om igangsettende akupunktur, men jeg har tatt modningsakupunktur selv og det finnes INGEN garantier for at fødselen blir satt igang på denne måten. Kan være den hjelper til med modning, og man kan trigge rier, men det funker absolutt ikke på alle. Jeg har til nå hatt 3 behandlinger, og har termin 2.september - har bare hatt masse nedpress og litt kynnere, men ikke noe som tyder på at fødsel er igang. Så det er ingenting man kan satse på for å få fortgang i ting. Man setter ofte flere nåler - jeg har samtidig med modning og nåler for å trigge rier fått nåler for bekkenet mitt og for avslapping. Jeg slapper veldig godt av med akupunktur og synes det er behagelig for sovner alltid godt etter hver behandling, men om det har hjulpet på fødselen vet jeg ikke enda, siden jeg fortsatt venter Lykke til.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Jeg har bare hatt en behandling (er i uke 38). Hadde heftige mensmurringer og sterke kynnere på kvelden etterpå, men noe annet enn det har jeg ikke kjent. Akupunktøren sa at hvis man responderte godt på nålene og man gikk over tida så kunne hun sette nåler for å få fortgang på ting og da var det mange som bare gikk en dag eller to før fødselen setter i gang. Men husk at akupunktur er veldig individuelt, det fungerer ikke på alle.
kjellaugv Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Hei. Rotet meg visst inn her jeg. :-) Var til akupunktur pga morgenkvalme, og hørte da om modning og igangsettingsakupunktur. Hun jeg gikk til sa at de hun hadde satt igangsettingsakupunktur på fødte i løpet av første døgn. Tenkte det var verdt å teste, men fikk ikke gått til så veldig mange modningsbehandlinger. (2 eller 3 tror jeg) Hadde termin søn. 5/10-08, og avtalte at hvis ikke noe skjedde da skulle hun sette i gang fødselen. Hun hadde ledig time onsdagen etter. Natalie ble født torsdag morgen. :-) Kan ikke si helt sikkert at akupunkturen hjalp, men kan jo begynne å lure. :-) Husker dessverre ikke hvor hun satte nålene. :-( Andre i BiM-gruppa hadde også gått til modningsakupunktur, og de satte visst nålene på andre steder, bl.a. i magen, noe hun ikke gjorde på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå