Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Gubben fungerer som husets eneste potteplante. Steller seg selv, men må mases igang. Litt lite blomsteraktig lukt fra potta og røttene, ellers grei.
Miztery Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Planter? Skal man vite navnet på de også nå?? Vel de jeg kan navnet på: Eføy, "vandrende jøde", "grønnrender", orkideè.. Også har jeg (selvsådde) basilikum og oregano på kjøkkenet (som jeg er veldig stolte av)! De er helt grei å stelle, jeg skvetter på dem litt vann nå og da, og de lever jo.. De er kanskje ikke så frodige etter en lang og varm sommer i vinduet, men de lever!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 har ingen... eller jo, har 2 potteplanter i vinduskarmen som nesten ikke trenger vann. Vet ikke hva det er slags. Er min mann som har kjøpt dem. Det er han som kan dette med planter. Alle planter jeg har hatt, de dør... :o/
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Jeg har kun "grønnplanter" inne, altså ikke noe med blomster på. Plantene mine får vann ca en gang i uka (om jeg husker det, hender nok det går lengre også), men ser ut til å vokse og trives (mye lys her da). De eneste jeg tror jeg har navn på er gullranke og eføy, ellers har jeg noen ulike typer "palmer" og en masse jeg ikke aner hva heter! Ute har jeg massevis av ulike roser!
Miztery Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Ja, gullranke ja, har en sånn et eller annet sted jeg også! Neida, jeg trives veldig godt medplanter, men har dessverre ikke arvet mammas grønne fingre.. Noe hun syns er greit, siden hun fortsatt trenger dem selv..haha
Miss Honey Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 jeg er så dårlig til å holde planter i live så jeg har bare EN plante. den er fra julen 08. en julestjerne som lever ennå! jeg syns det er så gøy at den ikke har visnet ennå så har blitt skikkelig glad i den og steller den godt;) alle de røde bladene er visnet da. men har fått MANGE nye grønne!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Gullranke. Har to stykker, og den eneste planten som overlever her. Det må da være verdens enkleste plante!
Miztery Skrevet 27. august 2009 #10 Skrevet 27. august 2009 Jeg mener å ha lest at hvis du setter julestjerna litt kaldt og mørkt nå fram mot jul kan du greie å få blomster på den igjen..men det er visstnok litt vanskelig.. hentet fra viivilla.no: Få den til å blomstre igjen? Som oftest blir julestjernene kastet så snart de har mistet sine vakre kronblader. Men julestjernene er stauder og skal derfor teoretisk sett kunne danne fargerike blader på nytt. Likevel er dette i praksis ekstremt tidkrevende for nybegynnere og lykkes kun i sjeldne tilfeller. Så dersom en julestjerne igjen viser seg i sin vakre fargeprakt ved juletider, må den på forhånd ha stått i fullstendig mørke i 14 timer hver dag i minst åtte uker. Selv det minste lysglimt i mørkeperioden hindrer planten fra å produsere sine dekkblader på nytt. Heller ikke i denne fasen liker julestjernen for høy temperatur. Med så mye arbeid involvert, er det bedre bare å kjøpe en ny plante før neste julefeiring tar til.
Ireyna Skrevet 27. august 2009 #11 Skrevet 27. august 2009 Jeg har: et "pengetre", trenger veldig lite vann og kan stå leeeenge uten stell. i stua står en stor grønn plante, sånn lite palmetre, men husker ikke hva det heter.. klarer seg også uten mye stell og vann, får en dusj nå og da Har også en nyyyyydelig orkide som er min stolthet og glede!!! den får vann en gang i uken, og den står i vasken og renner seg av. Den er vakker og full av blomster, og jeg håper den kommer igjen når den en gang avblomstrer
Himmel og hav Skrevet 27. august 2009 #12 Skrevet 27. august 2009 mange orkideer, vandrejøde, porselensblomst i tre varianter, bromelia, husfred, påskekaktus, ildtopp, kroton, bitterurt, elefantfot, grønnrender også et par andre grønne som jeg ikke aner hva heter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå