Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Hvor gamle var babyen deres da dere følte dere trygge nok til å ta h*n med på en liten kafetur eller på kjøpesenter/butikk osv? Jeg og faren tenkte kanskje å ta oss en tur på et kjøpesenter for å gjøre noe annet en å sitte inne dagen lang. Babyen er 2 uker gammel og har ingen rutiner enda, sover mye på dagen. Tanken på å amme i offentlighet skremmer meg litt. Men går vel greit hvis vi setter oss i en krok. Noen andre som har dratt ut (bortsett fra trilleturer) når barnet er så lite? Er det uansvarlig av meg på noen måte?
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Ta deg en tur med god samvittighet! Vi var på kjøpesenter når mini var 4 dager gammel. Men vær litt "streng" på at folk ikke dukker ned i vogna for å hilse på Nå i disse smittetider(",) Kan ikk gro fast hjemme heller:)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Han var vel 14-15 dager når jeg var på kjøpesenter første gang. Var bare en kort tur, mellom to amminger(3 timer mellom hver), og han sov hele tiden. Hadde hatt noen korte turer før også, innom matbutikken på trilletur, en snartur innom apoteket. Ser ikke det store problemet sånn sett, regner med det er snakk om noen får timer og ikke en dagstur. Syns jeg stadig vekk ser folk som har med seg nyfødte omtrent rett fra fødestua, så nei jeg syns ikke du er uansvarlig
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Jeg, sambo og storebror dro rett på senteret på vei hjem fra føden...hehe! Gikk så bra så) Og mange sentrer har jo ammestuer, så kom dere ut....blir godt for dere:o)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Jeg hadde garantert ikke tatt med en baby på under to uker på kjøpesenter. Jeg syns ikke det hører hjemme i det hele tatt.. Helt enig i at du kan ta deg en tur ut nå, men jeg syns det er altfor mye smittefare og vannvittige inntrykk for en baby som nettopp er kommet!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 HI her: Takk for svar:) Jeg kommer til å passe på som en hauk at ingen fremmede kommer og snuser oppi vogna, (er folk så frekke egentlig?) og så lenge ingen rører henne og vi vasker oss godt på hendene før vi tar på henne selv er det vel ingen smittefare =)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Tror jenta vår var 3 uker ca når vi var på kjøpesenteret for første gang. Gikk greit det. Amma når det var tid for det, ellers lå ho jo bare i vogna å kosa seg/sov litt. Å ja, folk er frekk nok til å stikke nesa oppi vognene. Jeg satt å amma på en krakk en gang på handletur, satt litt småblyg med puppen ute, da det kom ei vilt fremmed dame bort å stakk trynet sitt ned te babyen, sku nesten tru ho ville ha pupp ho også, fikk litt dilla da. God tur, og kos dere ute
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 2-3 mnd tror jeg. Var livredd for at hun skulle våkne og ville ha pupp, for jeg slet veldig med å få til ammingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå