Gå til innhold

Flere med høyt blodtrykk mot slutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett trykk på 130/95..

Får ekstra oppfølgning pga tidligere sv.forgiftning,men har ikke protein eller vann i kroppen...

Noen med beroligende ord..?Eller andre som har høyt mot slutten uten at det var noe?

Har termin om 2 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempefint at du får ekstra oppfølging. Det er veldig gode tegn at du ikke er hoven med vann i kroppen og at du ikke har proteiner i urinen. Du må følge nøye med på signalene kroppen gir. Hvis du får veldig vondt i øverste del av magen, hodepine som sitter rett bak øynene og synsforstyrrelser, så må du kontakte lege med en gang.

Men jeg tror det kommer til å gå bra med deg. Selv om undertrykket ditt ligger i litt høyt så er det i seg selv ikke tegn på svangerskapsforgiftning når du ikke har andre symptomer. Forstår at du blir urolig likevel. Men viktig å ta det med ro da og prøve å gjøre ting du setter pris på og ikke stresse med ting du synes er krevende.

Sist gang jeg var gravid hadde jeg Bt på 145/ 113 de siste tre ukene, men jeg hadde heller ikke protein i urinen. Jeg fikk også ekstra oppfølging, kontroll 2 ganger pr uke. Vet ikke hvorfor jeg hadde såpass høyt BT, men det gikk ned to til tre dager før fødsel.

Så det var ingenting.

Jeg har termin om 10 dager og denne gangen har jeg normalt trykk.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...