Gå til innhold

Katastrofepupper etter baby - what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ikke noen sværing før heller - 75B - men hadde fine, små pupper med god fasong og godt med "fyll" Etter graviditet, fødsel og rovdrift ifm amming, er det som gjenstår ikke det jeg forbinder med flott. Jeg er nå nesten flatbrystet men litt store knøvla brystvorter, og når man tar på puppene er det nesten ingenting inni.

Jeg sluttet å amme for et par uker siden, men de siste to månedene ammet jeg veldig, veldig lite. Noen sjanse for at dette retter seg opp?

Jeg vurderer sterkt å operere, men synes jo innerst inne at silikon er harry. Finnes det NOE jeg kan foreta meg som kan hjelpe på dette?

Ikke si at jeg skal elske kroppen min som den er og omfavne alle spor etter fødsel osv. Jeg elsker IKKE mine nye pupper.

Takk for innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde egentlig tenkt til å be deg omfavne alle spor etter å ha født dette nydelige barnet etc. etc. men siden jeg ikke får lov til det må jeg nok si at nei, puppene blir ikke bedre. tvert i mot. eller, kanskje hvis du blir gravid igjen, men da vil de høyst sannsynlig bli desto verre etterpå.

men er det så farlig da, egentlig? og hvis det er helt uutholdelig kjipt, så er jo ikke silikon så fælt det heller, de trenger jo ikke se ut som man har pumpa dem opp med sykkelpumpe for det vel.

Skrevet

Puppene kjem seg etter eit halvt til eit år.

Eg gjekk til konsultasjon hos plastisk kirurg og han sendte meg heim og sa eg skulle komme tilbake etter eit år. Det vart litt forbedring på puppefronten, absolutt. Dei får litt meir fyll etterkvart.

Skrevet

:-D Sykkelpumpe.. Nettopp den effekten jeg er litt redd for.

Skrevet

Så bra! Klok kirurg, altså! Trodde de bare var ute etter penger.

Skrevet

Det tar ca ett år etter amme slutt før puppene blir mer normale igjen. De er veldig slappe rett etter, men det blir faktisk bedre=)))

Helt normale vil de nok ikke bli, men mine har da vært gjennom 2 amminger og er IKKE blitt slappe hengepupper! De har retta seg opp etter en stund.... og de er nesten like fine som før=)))

Skrevet

De seriøse kirurgene opererer ikke uten grunn, selv om det er kosmetisk og de tjener penger på det.

Puppene fyller seg opp igjen over tid. Gi det ett år, så kan du sjekke på nytt.

Jeg har et kjerringråd som de sier skal fungere: dypp puppene i kaldt vann hver dag. Det skal ha en oppstrammende effekt. En slektning hadde forsøkt, og var veldig fornøyd:o)

Skrevet

Dette er gode nyheter! Får bruke mye penger på bra BHer et års tid, da... Takk!

Skrevet

Og om du fremdeles ikke er helt fornøyd er det ikke sikkert du trenger silikon, det er mulig et brystløft er mer enn nok ;-)

Skrevet

Å ja, skal prøve! Skjønt; dyppe og dyppe... Jeg får legge hele overkroppen i badekaret :-)

Skrevet

Oj, gutten min gråter i sengen. stikker nå. Takk for svar!

Skrevet

Veldig enkelt så tar de bort litt av huden på brystet, slik at det passer bedre til innholdet ;-)

Dersom du klyper sammen en hudflik under brystet så vil du se at resten hever seg på et vis. Så det er en måte å få litt mer "strutt" i dem på.

Skrevet

Jeg har akkurat samme problemet, men jeg har to barn. Den yngste blir 2 år i november, og puppene mine ser fortsatt helt jævlige ut. Det er ikke kommet noe mere fyll her i gården.

Jeg er som deg når det gjelder silikon, men nå vurderer jeg det seriøst.

Skrevet

Dypp dem i en skål med veldig kaldt vann, litt enklere en å ta isbad hver dag;o)

Skrevet

Nå er det 5 mnd siden jeg sluttet å amme og endelig begynner puppene mine og fylles opp igjen! Jeg trodde de kom til å bli flate potetsekker for alltid... De er ikke akkurat som før enda, men etter ammingen kjøpte jeg nye, mindre bh'er, og de passer ikke lenger!!! Så jeg ville iallefall ha ventet et års tid med å tenke på operasjon...

Skrevet

Som de andre sier, et år og da kan du evaluere. Om du har gått ned mye i vekt siden før fødselen, ta det med i regnestykket. Noen p-piller gir økt bystestørrelse. Og for all del, gjør deg HELT ferdig med babylaging og amming før du tenker innplantat, du høres ut som du har talent i amminga og da er det fint å beholde talentet til jobbene er gjort!

Og takk og pris så finnes Wonderbra ;)

Skrevet

Hos meg ble de i allefall bedre en stund eterpå igjen! Så ikke fortvil enda!

Gi det litt tid, og tren brystmuskulatur!!!

Skrevet

Som så mange andre her så ble mine bedre et år etter ammeslutt.

Den første tiden var det slapt. Og jeg hadde gått litt ned i vekt også, noe som ikke hjalp. Men de ble finere igjen altså:)

Skrevet

Helt normalt at de bedrer seg..Jeg har også tomme pupper nå og minste er 2.. Men jeg er fornøyd....Wonderbra er ok og mannen liker de..De funker så absolutt osm de skal..Og har jo hørt at noen kvinner har fått "erogene" reaksjoner bak på ryggen ved brystvortestimulering etter operasjoner..Nervene løsner og "forviller" seg..Med MINE sensitive brystvorter vi likke DET bli særlig kult :oD he-he....

Dessuten er jeg slank, eller overkroppen er veldig mager,- så evt silikonpupper vil bli liggende rett opp ei brystkasse osm ribbena synes på..Vil nok se rart ut.:Og jeg ivl ikke risikere og bli ufør pga komplikasjoner etterpå heller....Og utseende mitt er bra nok for meg,- for det betyr ikke så mye lenger..Jeg er sunn, frisk og sporty og gjør det beste ut av det jeg har,- og får plenty av kompliment for utseende.:Selv om puppene er mindre enn aldri før..Det går på så mye, mye mer......Men mulig jeg skal prøve og "duppe hele overkroppn" i kaldt vann,- for mine vi lheller ikke kunne "puttes i ei skål" :o)

Om du er velidg tynn så kan noen kilo ekstra gjøre susen..Ellers så er det at puppene blir mindre et skummelt tegn,- for det er veldig "bra fett" som er lgret der....Hørte jeg en gang..Jeg satser ikk epå vektøkning, da jeg har mer enn nok og mer enn det på rumpe og lår og overarmer...Men det får bare være,- puppene blir ENDA mindre om jeg prøver og få det bort :o)

Lykke til

Skrevet

Her var det mye bra svar!

Ok. Da skal jeg:

1. Vente bortimot et år. Godt å høre at to store og en liten merker forskjell etter 5 måneder..

2. Vurdere et brystløft om ikke ting har bedret seg. Ikke at de henger (noe så flatt kan ikke henge :-) ), men da kan det i hvert fall fylles litt bedre ut.

3. Vurdere implantater.

4. Legge på meg. Hadde jo trengt det uansett etter et år med et gull som har spist meg mager og i tillegg holdt meg løpende 24/7!

Jeg er enig i det at utseende har blitt litt mindre viktig, eller rettere sagt, jeg føler meg egentlig finere nå fordi jeg er så stolt av hva kroppen min har klart! Men jeg er bare 30 år, og likssom ikke "ferdig" med pupper som del av selvbilde..

Takk for hjelpen, snille jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...