NUNNO Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 BRYLLUPSANTREKK....HJELP!!! Hei, lurer på om jeg kan bruke en off-white "Jackie Kennedy-kort" i et bryllup? Det er vevd inn store blomster i samme farge. Er dette l"ov" i bryllup? Kne-kort. Ps er ikke gravid nå, men trenger hjelp likevel! Takk på forhånd : )
Abracadabra Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 ja det synes jeg nå du kan?? den eneste regelen jeg holder meg til mht bryllup er ikke hvit (det er liksom bruden) og ikke sort (det er begravelse). spesielt hvis det skal være nå på sensommeren synes jeg at knekort må gå an?
Mummimamma 09+12 Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Vet ikke hva som er lov nå. Nå du tenke på om du kommer til å føle deg tilpass med den fargen i bryllupet og ikke føle deg dum. Det er så mange nyanser brudekjolene er i nå..rosa, off white, eggeskal, hvitt, gul, svart osv...you name it.
pinkdelight Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Nei- funker ikke å komme i hvitt eller variasjoner av hvitt nesten uansett. Dessuten kan bruden også har valgt en kort kjolevariant.
dyp og indelig lykke x 2 Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 nei nei nei. det synes ikke jeg du kan. det blir for likt. var i et bryllup hvor forloveren hadde lysegul brokadekjole og det kunne like så godt ha vært en brudekjole. mange som reagerte på det og jeg vet at bruden ikke likte det.
NUNNO Skrevet 28. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2009 Takk for alle synspunkter! Hva med sort, knekort??? HELP ALTSÅ ..
Gjest Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 Med mindre du hovedsaklig eller bare går i svarte antrekk til daglig ville jeg ikke anbefalt dette. Kanskje dersom du er overvektig og ønsker å bruke sort som en farge som gjør at kroppen din ser mindre ut.. Så vidt jeg vet har svart blant annet denne effekten? Jeg ville heller aldri anbefalt å gå i et bryllup i en kjole eller et annet plagg som hovedsaklig har en type hvit-farge (det være seg eggeskall-hvit, off-white eller noe annet). Hvitt er som tidligere nevnt brudens farge. Vær også forsiktig med lyse gulfarger og lignende som lett kan forveksles med hvitt på lang/kort avstand.. Dersom du kun har sorte eller hvite kjoler og du ikke har råd til å kjøpe en ny kjole ville jeg som en siste utvei valgt den svarte, men hatt fargerike smykker, armbånd og ikke minst et fargerikt sjal og veske som kunne ha tatt oppmerksomheten på ditt antrekk.. Det aller beste, vil jeg si, er om du får tak i en
Gjest Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 Oj.. her gikk det fort i svingene gitt.. Det aller beste, vil jeg si, er om du får tak i en noe fargerik kjole. Helst ikke rødt heller for så vidt. Men et eller annet i en annen farge enn hvit, sort og rødt.
NUNNO Skrevet 31. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2009 takk for alle som tok seg tid til å svare!!! Jeg har nå vært i bryllupet. kjøpte meg en brun kjole med mye glitter/strass- ble bra det!
Kongeørna Skrevet 31. august 2009 #11 Skrevet 31. august 2009 Oj, såååå mange regler for kjoler i bryllup, da!? Da har ikke jeg vært i et eneste ett hvor reglene har blitt fulgt! Såvidt jeg vet, styrer man unna hvitt. Om bruden velger en annen farge på brudekjolen, er dette hennes ansvar, og vil hun ikke ha noen lignende farger må hun gi beskjed. For øvrig er sort etterhvert (og forlengst) blitt en anerkjent farge til langt mer enn begravelser.
strawbs Skrevet 1. september 2009 #12 Skrevet 1. september 2009 He he. Har hørt at man skal unngå knallrødt, for det betyr at man har hatt noe på gang med brudgommen... Ok, da. Jeg innser at dette er litt "pusur-dagbok" og veldig barnslig, men ville ikke hatt rød kjole i bryllup, og ser det nesten aldri heller.. (men ville ikke gjort meg noe om noen kom med rød kjole i mitt bryllup) Ellers ville jeg ligget unna hvitt. Sort er ok på kvelden, men ikke på dagen. Det kommer jo an på årstiden også. I et vinterbryllup ville jeg vært mye mer åpen for sort. Lyse farger og blomster, synes jeg er bra i sommer og vår brylluper. Det er jo også litt forskjell om det er en venninne av bruden (altså samme alder, stil osv) eller en gammel bestemor som kommer i krem/ off-white. Hadde gått fint for meg om mormor ville ha off-white drakt eller noe. Og hvorfor har ikke flere hatter i bryllup? Jeg slår et slag for å innføre hattene igjen! Jaja. Det viktigste er jo uansett at alle koser seg og har det hyggelig. Samme hva man har på seg egentlig, så lenge man føler seg vel og ikke fornærmer noen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå