Gå til innhold

JEG ER GRAVID PÅ DAGEN 2 MND ETTER MA!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en CB digital nettopp..å der stod det jammen GRAVID!! Hjeelp!! Selvfølgelig veldig glad, men også livredd etter det som skjedde 27.juni i år :( Er helt skjelven.. Gleder meg til å vise testen til mannen som kommer hjem fra jobb snart :):) Jeg bare gråter nå, og håper så inderlig det går bra denne gangen!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer !! Den sitter.. ;))

...og takk for håpet... (MA forrige uke)

Kos dere !!

Skrevet

Jippi Jey !!!!!

Grattis, så flott å høre !

Hvor langt er du ?

Har også opplevd en MA - før jeg fikk barna mine - og neste gang jeg ble gravid bestilte jeg med en gang UL hos gynekologen min i uke 8 slik at jeg kunne se om hjertet slo eller ikke - jeg turte ikke begynne å glede meg før det var overstått, man blir litt brent av en abort..

men slår hjertet i uke 8 så er det nesten 90% sjanse for at det går godt.

Bestill deg time du, så slipper du å være redd !

Skrevet

Tusen takk!! Jeg skal bestille tidlig UL ja, ingen tvil om d! Men vet du om en kan få dette gjennom fastlegen etter å ha gjennomgått en MA tidligere? Jeg klarer ikke å glede meg enda...trodde ikke jeg skulle bli så fort gravid igjen! Men det er jo ofte da den sitter :) Jeg hadde siste mens 28.juli, så er vel ca 4+2 idag! Det blir noen laaange og nervepirrende uker framover...

Skrevet

Gratulerer så mye!!! masse lykke til fremover :)

Skrevet

ÅÅÅÅ gratulerer så masse. 5 uker siden min ma idag, prøver for harde livet,hadde el på lørdag,tror jeg for første gang etter ma. Masse lykke til. Den sitter denne gang

Skrevet

Skader jo ikke å spørre fastlegen først, bare si du er ekstremt nervøs og ikke får sove om natta eller noe.

Hvis han er forståelsesfull så gir han deg nok henvisning, problemet kan heller være at du ikke får time før om mange uker (her hos oss er det 8 ukers ventetid til den gyn legen henviser til!) og da er du jo like langt.

Selv tok jeg privat UL - betaler 700,- hos min egen private gyn.

Ellers får du jo flere steder nesten på dagen time for ca 1000,- til 1200,- og det er det jo verdt for å slippe å gå og engste seg, synes jeg.

Men lurt å vente til du iallefall er over 7 uker da - det er jo 7 uker de fleste mister.

Skrevet

Tusen takk alle sammen!! Katta 76:Har du hatt TR etter MA'en din? Håper den sitter for deg også snart!:):) Masse lykke til!!

Jeg kommer nok til å bestille privat UL, orker ikke vente! Men vil vente til uke 8.. sist gang døde fosteret ca 8+1 etter størrelsen å beregne!:( Merker at jeg ikke klarer å glede meg fullt så mye denne gangen..Kommer ikke til å slappe av på en god stund!

Skrevet

Åh! Gratulerer så mye - og lykke til!!!! Håper det går bra denne gangen!!!

Skrevet

Hei,nei har ikke hatt mens,fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å vente. Men blir sikkert ikke denne gang, har ikke ømme bryster,og ikke tisser jeg noe mer,dette gjorde jeg fra 4 dgr etter el sist. Nå er det 5 dgr etter el og verken ømme bryst eller tissing. Men derimot har jeg myyye hodepine og vondt i lyskene og har mens og ryggsmerter. Sikkert pga at jeg skal ha mens neste lørdag. Hadde du mens i mellom? Jeg hadde ul i uke 6+7, og babyen døde i uke 11. Har blitt lovet mange ul neste gang heldigvis,

Skrevet

Nei tror heller ikke det er nødvendig å vente på mens..man blir gravid når kroppen/livmora er klar! Mine symptomer er helt forskjellig fra sist gang så det kan godt være du er gravid!:) Sist måtte jeg opp 1 gang i løpet av natta å tisse, men ikke noe av det nå. Denne gangen er jeg utrolig svimmel!! Våkner om morgenen å føler jeg er skikkelig i bakrus ;) 1 uke etter EL fikk jeg soppinfeksjon nedentil, det har jeg aldri hatt før..tror dette må ha sammenheng!

Krysser fingrene for deg:) Klem

Skrevet

Glemte å si at jeg hadde mens imellom ja.. siste mens var 28.juli, så den kom 4-5 uker etter MA'en. Å jeg blødde mye mer enn vanlig mens, pluss litt grums som kom ut, så jeg er tror ikke jeg hadde blitt gravid før mensen liksom.. Men nå hadde jo jeg medisinsk abort! Vanskeligere å bli kvitt alt da!

Skrevet

Gratulerer så kjempe mye!!!!=)

Krysser alle fingrene mine for dere!!!=)Lykke til fremover!

Skrevet

Jippiii... Så bra.

Krysser fingre for at alt går bra:)

Lykke til... kjempemoro å høre /lese;)

Skrevet

Gratulerer så mye! så godt å se folk med glade historier :) Dette gir nye håp for oss andre :)

Skrevet

Ja da var det nok godt å få renset ut alt. Jeg hadde operasjon,fikk ut alt. Sa det var meget vellykket, blødde kun 2 ganger etter operasjonen,dagen etter var det ingenting. Er så glad på dine vegne. Gir meg nytt håp om at det kan gå raskt. Du har sikkert skrevet det,men hvor langt var du på vei?

Skrevet

PS hva slags symptomer hadde du denne gang i forhold til sist-tidlige symptomer altså?

Skrevet

Siste mens var 28.juli, pleier å ha syklus på 27-28 dgr.. så er ca 4+2 idag! Jeg har kjent stikninger en stund, det gjorde jeg sist også. Må ikke tisse ofte denne gangen, puppene er mindre og mindre ømme! Men de har allikevel vokst denne gangen også. Men det som utmerket seg denne gangen i forhold til sist er svimmelheten! Det begynte for ca en uke siden...er også veldig trøtt!

Men jeg lurer på om det er farlig å fly (skal til Oslo neste uke)..?? Bekymrer meg jo for alt!!

Jeg håper virkelig det klaffer for dere andre også snart!:))

Skrevet

HIHI så kan det være håp for meg og da. Har vondt i sidene og magesmerter m gjevne mellomrom,trett og har hodepine. Merka det fra dag 4 etter el sist,men m andre symptomer da,annet enn stikningene, det hadde jeg sist og. Er så spent. Tror det går fint å fly. Tror det mest dreier seg om dem som har hatt mange tidlig sa-er etter hva jeg har hørt. Tror det går helt fint. Og denne gangen skal spiren din sitte i 9 mnd.

Skrevet

Ps hvor langt var du på vei da du mistet?

Skrevet

Hehe.. tror kanskje jeg misforstod litt...lurte du på hvor langt jeg var på vei da MA ble oppdaget? *Litt fjern*... Jeg var 11+4, men fosteret var ikke mer enn 8+1.. :(( Du hadde vel kommet til 2.tri? Synes å huske d.. Noe så forferdelig!!! :( Off kommer nok til å grue meg til toalettbesøkene en stund fremover kjenner jeg......

Skrevet

Da er vi 2. Kommer til å være skikkelig forsiktig når jeg er så heldig å bli gravid igjen. Må nok vente til neste helg m å få svaret på det. Ja jeg hadde vært nesten 14 dgr på 2 tri,men døde i uke 11. Skumle greier. Men veeeldig sjeldent m 2 ganger på rad sa gyn. Så tror du kan være trygg. Var nok en kromosom feil. Men skjønner veeldig godt tankene dine fra å være kjempeglad over nyheten til redselen kommer snikende. Går nok fint skal du se. Lykke til. Klem

Skrevet

Ja MA er virkelig skummelt!:( skulle ikke vært lov! Heldigvis sjeldent å miste to ganger på rad ja!

Tusen takk, og lykke til til deg også!:) Klem

Skrevet

Masse masse tillykke med graviditeten, og koz deg videre i rugeverden:)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...