sweety72 Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Hei Søskenhåp for Edvart, du skrev at du hadde dårlig erfaring med babyklister. Hva mener du med at slimhinnen din i livmor ble tynnere. Jeg har brukt den siden egguttak, jeg ble gravid denne ggangen, men nå gruer jeg meg til å slutte med det. Vet du hvordan det virker? Ellers er det noen andre som vet om hvordan den virker. Kan jeg bare slutte med den helt plustelig. Er det noen som vet hvordan crinone virker, snakket med sykepleieren på riksen hun sa at jeg trenger ikke å bruke den etter positiv test, møte legen på veien han sa jeg kan bruke den 1 måned til hvis jeg vil. Han hadde dårlig tid, dermed fikk jeg ikke spurt alt. Vet noen av dere om det. Bør jeg slutte eller fortsette med det. Selv liker jeg den ikke.
Søskenhåp adopterer Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Det er vanlig å bruke crinone minimum 14 dager etter innsett, det er progesteron i den. Du produserer ikke progesteron selv under ivf behandling, men etter konstatert graviditet så begynner kroppen etter hvert å produsere dette selv. Det er for at fosteret skal feste seg og bli der.... Flere som har hatt flere aborter blir satt på progesterontilskudd lengre enn andre, og flere klinikker praktiserer å ta det til uke 10-12 for å være sikre. Hadde det vært meg hadde jeg fortsatt ta det 1 mnd. Det skader ikke, da man ikke kan overdosere det. Babyklisteret skulle jo liksom bidra til at slimhinna ble tykk og fin (slik at egget fester seg lettere) - var derfor jeg tok det fordi jeg har på kanten tynn slimhinne. Mine tre fryseforsøk ble slimhinna målt, og tynnest var den da jeg tok klisteret, altså stikk motsatt effekt av hva den lovet. Det står jo på pakka at det også er "anti-abort" for de som har hatt flere aborter. Jeg vil ikke råde deg hverken til det ene eller andre, det skader nok ikke å ta det. Antagelig så har det bare ingen effekt. Humøopatiske midler er humbug spør du meg, men det er andre som sverger til det igjen. De mangler dog vitenskapelige beviser på at det virker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå