Gå til innhold

Styreren min ønsket meg ikke i 60% stilling!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Litt frustrert her! Var på jobb i begynelsen av denne uke for første gang på over en uke, var sykemeldt i forgje uke. Sliter med bekken plager og jobber i barnehage. Skulle prøve å jobbe 3 dager i uken og se hvordan det fungerte. Fikk da spørsmål fra styreren min om jeg ville kunne yte 100% de dagene jeg var på jobb, slik som før jeg ble gravid. Svarte at det trodde jeg ikke, både påkledning og utelek har hvert tungt. Hun svarte da at da var det vel best at jeg ikke jobbet! Ble helt paff og ringte legen min og fikk selvfølgelig sykemelding. Men det var jo ikke dette jeg ønsket. Har enda 10 uker til tremin og hva skal jeg finne på nå, er ikke i så dårlig form at jeg bare sitter på sofaen.

 

Vet at det hun gjorde ikke er lov, og at jeg har krav på tilrettelegging: men hva kan jeg gjøre da når skjefen min ikke ønsker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Selv om jeg forstår din frustrasjon, så forsøk å se det fra arbeidsgiver sin side og ikke ta dette så personlig. Hun trenger deg/din stilling egentlig 100% i jobb hele tiden for å få personalkabalen til å gå opp. Og strengt tatt, så er du vel ikke i stand til å utføre jobben hvis du ikke klarer å kle barna eller være ute med de? Hvem skal fylle din rolle da? Noen må jo gjøre jobben?

Vet dette høres krast, og sikkert for noen, nesten kvinnefiendlig ut.

Jeg jobber ikke i barnehage, men på kontor og er sykmeldt 70%. Til tross for at sjefen min er veldig forståelsesfull, ser jeg jo hvilket problem det har skapt for de at jeg ikke har vært frisk dette svangerskapet, selv om ingen sier det til meg. Og jeg ser også hvilken belastning det er for de som må gjøre mitt arbeid når jeg ikke er der. Selvfølgelig skal arbeidsgiver forsøke å tilrettelegge, men det er faktisk slik at det ikke alltid går.

Selv skulle jeg ønske at de fikk på plass den vikaren snart, slik at jeg kunne får startet opplæringen, og gå ut i 100% sykemelding snart. Har nok av ting å finne på, de dagene helsa tillater det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har forståelse for begges innlegg! Jobber selv en plass der det er ugunstig om jeg bare kan utføre deler av jobben. Sjefen min er en rett på saken dame og ønsker ikke at jeg skal være delvis sykemeldt. Dette fordi hun uansett må få inn en erstatter 100 % for meg!

Er for tiden 100 % sykemeldt, men tenker at om jeg vil prøve å jobbe litt når sykemld perioden er over kommer jeg til å spørre legen min om ikke jeg kan få aktiv sykemelding. Da får arbeidgiver refundert de utleggene hun har for at hun må tilpasse og tilrettelegge mitt arbeid + at jeg føler at jeg er en ressurs når jeg er på jobb fordi jeg blir "på topp". Dette kommer mine kollegaer til gode!

Dette nye sykemld systemet og kravet om å tilrettelegging av arbeidet for gravide er mest for å spare staten for penger!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...