Gå til innhold

Er det jeg som er vanskelig nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av at samboer går på fylla...

Sist helg skal han ute en tur, skulle bare ta noen øl men kom hjem kl. 4 helt drita. helga før der var han borte, og før der på fylla.

Og da er det ikke snakk om å bli brisen altså.

Men helt drita.

Denne helga skal vi i bryllup, og det er langt unna hjemme.

Jeg har termin på mandag, så vi vurderte litt frem og tilbake om vi skulle dra, men jeg føler meg i bra form og det virker ikke som om noe er på gang....

Men nå har jeg begynt å grue meg litt, er redd for at noe skal skje...

Selv om det er sykehus nærme, så er det jo ikke "mitt" sykehus da!

Huff, kanskje det er jeg som er vanskelig.

Men jeg er så redd for å liksom komme i fødsel uten å ha noen som kan støtte meg!

Regner meg at en dritfull mann ikke får bli med inn på føden.

(Uansett om vi er her eller der...)

Siden jeg er i så god for så er han sikker på at ungen ikke kommer på lenge ennå, så det er ikkeno stress.

Jeg tror vel heller ikke at den kommer, men det kan man jo ikke vite da!

Pluss at det faktisk er litt slitsomt å være høygravid...

Tenker på langkjøring, kirkebenker, laaang middag.

Huff, angrer meg litt altså.

Pluss at jeg syns det er stressende å være redd for at han skal bli helt drita og ikke vekkbar, og jeg våkner om natta og er i gang...

HAR prøvd å snakke med ham...

(Sorry at det ble så langt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du reiser alene til sykehuset, og han ikke får bli med om han ikke holder seg edru i bryllupet. Du vet vel at fødsel starter uten tegn? Plutselig er det igang. Hos meg gikk vannet uten noe som helst annet tegn. Og da var det i gang. 5 dager før terminen. Slik var det også med første barnet. Vannet gikk, men ingen andre tegn. Bare at da var jeg på overtid og ventet på en litt annen måte enn med nr 2.

Så når du har termin mandag, kan det skje når som helst. Ingen vet dette.

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke at du er! Du bør sette foten ned og si til ham at siden du kan føde når som helst (ja det kan du) så må han være i stand til å ta deg med til sykehuset.

Såpass ansvar må han ta, det er snakk om både deg og barnet! Dere er sammen om det selv om barnet ligger i din mage!

Ikke si til ham at du føler det er lenge til, da gir du ham bare unnskyldning ti lå drikke uten bekymringer.

Jeg skal ikke føde før i januar og har allerde gitt beskjed til samboer at han må nok holde seg unna alkohol både julaften og nyttår - pga han skal være i stand til å kjøre meg til sykehuset. Han kan vel ta en øl helt i starten og så gå over til alkoholfritt.

i tillegg er det vel kjekkere for begge to hvis han er i stand til å få med seg at barnet blir født!! Blir provosert av høre tankegangen hans altså.

Hvis det ikke går an å prate så mye, ikke glem å stå på krava!

Lykke til!!!!!!!!!!!

Skrevet

Tenkte man kanskje merket det på et vis?

Jeg er førstegangs, så jeg har egentlig ikke peiling.

Problemet er at han er så brennsikker på at det ikke kommer til å skje noe, sikkert fordi moren min tror det.

For hun gikk 12, 10 og 14 dager over med sine 3 barn.

Så det er liksom ikke noen "trussel" at han ikke får bli med.

Og det er jo JEG som vil ha ham der!

Hilden trådstarter

Skrevet

Virker som han bare vil ha en unnskyldning til å drikke. Fordi om din mor gikk over termin betyr det ikke at du gjør det. For alt en vet kan det skje midt under seremonien! Kan du ta ham med til jordmor kanskje så han får info fra fagfolk? Kanskje han tror på det mer da?

Si til ham at han må roe drikkingen, han vil vel se barnet sitt komme til verden? Han får ikke så mye med seg hvis han ligger i en stol og sover ut rusen....! Ubrukelige mannfolk

Skrevet

Så godt å høre at det ikke er jeg som er helt urimelig her...

Det er ikke det at han ikke får lov å ta seg en liten en i bryllup, men bare ikke bli drita!

Om han er litt brisen så blir han nok fort utro om det skjer noe.

Det er bare det at "litt brisen" har aldri hendt før!

trådstarter

Skrevet

HAHAHA!

Jeg mente fort EDRU, ikke utro da selvfølgelig!!!!

har tydeligvis fått litt graviditetsdysleksi også... ;-D

trådstarter

Skrevet

Du mener vel at han fort blir edru om det skjer noe? hehe

Min samboer blir alltid så mye fullere hvis han drikker sprit, tror du det hjelper hvis han får f.eks spritnekt? Eller f.eks max 1 cognac? Jeg prøver å passe på min kjæreste når det gjelder spriten - og han takker meg for d alltid i etterkant. Noen ganger er det greit å sette foten ned synes jeg. Er ikke i overkant streng heller.

Skrevet

ja, mente edru ja! Hahaha!

Ja, det er kanskje ikke så dumt det der med spriten....

Skal snakke med ham om det.

De fleste blir jo ikke så ille av noen øl da...

Eller.det er vel rødvin til maten sikkert.

Ble skikkelig lei meg forrige helg da han bare skulle ta seg et par øl og det sklei ut. Syns det er litt skummelt det der med fødselen, har jo ingen anelse om hvordan det blir for meg!

Og jeg syns liksom at det handler litt om respekt da.

At han ikke bryr seg om meg, bare seg selv.

Og jeg syns jo selvfølgelig at det er litt ekkelt at andre liksom skal tenke "stakkars henne, han er drita IGJEN"

(Selv om man ikke skal bry seg om hav andre tenker....)

trådstarter

Skrevet

nei, synes ikke DU er vanskelig (ut i fra det du skriver).

Jeg vet at vi har en drikkekultur her i Norge, men personlig synes jeg folk som ofte drikker seg drita har et alkoholproblem. I allefall når man har forpliktelser som gjør at man ikke kan det (f.eks. en høygravid kone). Jeg ville hatt store problemer med en mann med slike alkoholvaner.

Skrevet

Jeg må si at jeg syns mannen din er en egoistisk fjott. Man skal ikke "bare ta noen øl", for så å komme ranglende hjem seint på natt.

Som du sier, du er førstegangs, og han har da like lite peil på fødsler som du har. Plutselig starter det, og da er det for seint om han er full. Utrolig liten ansvarsfølelse på han der, kanskje?

Her fikk mannen drikkeforbud fra tre uker før termin, sånn i tilfelle. Stakkars han, jeg gikk nesten to uker over tida med begge to, hehe.

Men, når det er sagt; det er søren ikke mye å ofre for hverken kona/samboeren eller barnet sitt at man holder seg klink edru noen få uker rundt termin. (Hva med oss da? Hele svangerskapet + ammetid uten hverken rødvin eller øl?! ;) )

Og NEI, du er IKKE vanskelig! :)

Skrevet

Skjønner godt at du blir enda mer bekymra når typen din er dritings. Prøv å legg det frem på en rolig måte - som f.eks med å be ham å holde seg bare til øl i stedet for å drikke vodka, cognac, tequila i tillegg.

Si at du trenger ham der når du skal føde. Syns han burde respektere sin høygravide kone/dame!

You go girl! :)

Skrevet

For en barnslig mann du har! Det er hans barn også. Nå får han fan meg ta ansvar. Han kan holde seg edru i denne perioden. Man kan aldri vite når fødselen plutselig er i gang.

Du har båret hans barn i 9 mnd og avstått fra både det ene og det andre. Nå kan jammen han skjerpe seg. Han har fått levd som det har passet ham frem til nå. Nå kan han jammen ofre litt for deg og din trygghetsfølelse.

Spill på hans manndom. Menn elsker å være riddere. Så nå får du si at du er redd og trenger ham. Han kan få deg til å føle deg trygg ved å være der for deg og holde seg edru slik at han kan ta vare på deg om noe skulle skje. For det kan faktisk skje når som helst. Ofte er man i god form rett før fødsel også!

Så provosert jeg ble... Sikkert fordi min mann har klaget litt over å måtte være edru. Til slutt ba jeg ham om å gjøre hva f han ville, orket ikke mer syt. Men da ville han jo ikke drikke da, han ville jo være med på fødselen...

Skrevet

Hehee, ridder ja.

Det er jo faktisk litt sant da.

Jeg er vel ikke akkurat redd, men dere veit jo åssen det er...

Og jeg syns ikke at det er noe stort offer å holde seg relativt edru i ETT bryllup. Jeg har jo ikke drukket noe som helst av alkohol i hele svangerskapet! Skjønner at det ikke er så gøy å være edru i bryllup, men det er da for svarte ikke gøy for meg heller!

Hehee, og jeg ser atpåtil ut som en badeball som har prøvd å pynte seg.... :-D Hoho!

Takk for mange gode svar forresten.

Blir liksom litt usikker på om det er jeg som bare er litt hormonell.

Har ikke hatt noen problemer med at han har gått utv med gutta tidligre i svangerskapet, men nå de siste ukene har jeg blitt så stresset og liksom hatt litt angst for at det skulle skje akkurat når han er ute...

trådstarter

Skrevet

Synes det burde være en SELVFØLGE at han ikke drakk, ihvertall ikke mer en et glass eller 2 med vin.

Og jeg er ikke vanskelig på dette med drikking og sånn, men rett før termin så burde det egentlig ikke være noe spørsmål...

Skrevet

Jeg ble født nesten 3uker på overtid, da hadde det tatt flere dager fra mamma ble satt i gang til jeg faktisk kom. Samboeren min ble født ca2uker på overtid. Jeg var helt overbevist om at jeg også kom til å gå over terminen. Kl3 på natta 10 dager før terminen våknet jeg av at fødselen var i gang, da hadde jeg ikke kjent noen ting på forhånd og klokka 12 på dagen samme dag, så var han ute.

Det at moren din fødte på overtid har ingenting å si for når du kommer til å føde og det er ingen garanti for at du kjenner noe en stund før du kommer til å føde. Jeg tviler på at mannen min hadde rukket å bli edru hvis han hadde vært dritings når min fødsel startet, så jeg er glad han skjønte at de siste ukene før terminen skulle han ikke drikke.

Skrevet

I alle dager for en mann du har?

På dritafylla med fødeklar dame hjemme er drittfakter.

Hadde ikke godtatt den oppførselen om jeg ikke var gravid heller.

Trodde det var normalt at mennene var kjørbare 3, iallefall 2 uker før termin.

Hadde ikke gått i det bryllupet jeg.

Skrevet

Etter min mening syns jeg han burde holde seg borte fra alkohol.

Hvem skal kjøre til sykehuset hvis fødselen starter?

Håper det ordner seg for deg, å at han åpner øynene.

Skrevet

For en fyr!!! Han burde jammen meg fått seg en skikkelig oppvekker. Syns at fyren i allefall burde klare og holde seg edru nå de siste dagene frem til fødsels som faktisk kan skje når som helst. Hva med og flytte ut noen dager og så fortelle ham i klartekst at du ikke har noen planer om og komme tilbake før han har skjerpet seg kraftig. Høres ikke akkurat ut og være en kommende familiefar denne karen din.

Og det blir heller ikke noe festligere når babyen er født og du må ta allt av nattevåk og ansvar ,mens samboeren din er ute og drikker seg stupfull...

Be han velge deg og babyen eller alkoholen. For de aller fleste så burde det være et enkelt valg!!!

Og bare så det er sagt så kan en fødsel starte uten noen tegn. Min mor har født 5 unger 14 dager OVER termin. men både jeg og mine 3 søstre har født barna våre henholdsvis 12 og 5 dager før termin og 6 uker før termin. Så selv om din mor gikk over så trenger det ikke gjelde deg...

Skrevet

hei:-) jeg har ikke lest alle svarene dine,men skriver hva jeg har ville gjort:-)

jeg ville dratt i bryllup,MEN han skulle vært edru!!!

Skrevet

Heihei!

Det er ikke alltid man merker at noe er på gang. Det kan komme helt plutselig. Det er ingen fasitsvar på hvordan en fødsel kan starte.

Jeg synes ihvertfall ikke at det er du som er urimelig. Han burde absolutt holde seg edru om dere drar. Jeg hadde ikke godtatt at han skulle drikke i det hele tatt, så tett opptil termin!!

Jeg har selv en mann som er litt for glad i ta seg en øl og en fest, men nå har han trappet kraftig ned, enda det er 6 uker igjen til termin.

At noen menn ikke klarer å bli moden altså!!

Skrevet

Hvis du kanskje lurer han litt og later som om du kjenner noe, så kanskje han holder seg unna .. så går du litt rundt på bryllupsdagen og au-er og hoffer deg litt. PÅ søndag sier du at du føler deg bedre, om fødselen faktisk ikke har startet da.

Skrevet

Du er sammen med en mann som har alkoholproblemer. Kanskje alkoholiker. Jeg forstår deg godt.

Det du gjør, er å snakke med en person du vet mannen din har STOR respekt for. Og får denne personen til å ta en alvorsprat med han på tomannshånd.

Har han en far han ser opp til? En eldre kamerat? Onkel? Bestefar?

Dette er såpass viktig at du må bare gjøre noe med det, siden han selv ikke ser problemet.

Lykke til

Skrevet

PS:Jeg fødte nesten 2 uker før når jeg fikk min førstefødte. Mora mi fødte ikke før tiden. Så du trenger såklart ikke gå over fordi hun gjorde det!

Skrevet

Vet du hva, jeg synes det er ille at du skal måtte dra i dette bryllupet selv om dere har planlagt det på forhånd, det merkes godt i innlegget ditt at du helst vil være hjemme.

Hva så om dere har sagt at dere skal komme, og avlyser i siste liten?

Du har verdens beste grunn til å ombestemme deg!!

Dere bør i alle fall ikke dra bare fordi mannen din vil. Det er DU som skal føde når som helst, og det er DU som trenger å slappe av og samle krefter til dette!

Og dette med drikkingen; jeg kan ikke FATTE at dette i det hele tatt er et tema?! Hvis mannen din vil risikere å gå glipp av å se sitt første barn komme til verden, for det er faktisk det han risikerer, så vil jeg påstå at han har et alkoholproblem!

Ser at flere damer "forhandler" med mennene sine om hva de kan drikke, hvor mye osv.....herregud, er det SÅ om å gjøre å få i seg det man kan av alkohol?!?! Er det en straff for dem å holde seg edru i noen uker, når anledningen er at de skal bli FAR!!?

Snakk om å prioritere det viktigste i livet......!

Synes du skal be mannen din dra hue sitt ut av ræva, og ikke nevne dette med alkohol mer, eller avtale her og nå at han kan drite i å bli med på fødselen...ærlig talt - hvis det betyr så lite så kan det vel heller bare være...?

Sier som en over her: ubrukelige mannfolk!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...