Gå til innhold

hvor stor var småen etter 12 uker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg var på ultralyd når jeg var akkurat 12 uker. Fikk beskjed om at småen var noe større enn hva som forventes, 55 mm. Selv er jeg liten og har hatt lite matlyst siden jeg ble gravid, så ble jo glad for den nyheten! Bra at småen vokser!

Men kan det hende at jeg har regnet feil når jeg regner uker? Selv om jeg har kontroll på siste mens og tok i tillegg eggløsningstester.. Hadde lang syklus, 36 dager, men likevel. Kan jeg ha hatt eggløsning uten at testen viste meg det. Men samtidig, graviditetstesten var jo ikke positiv så tidlig... Hmm, ikke lett å forstå seg på alt dette!

 

Er uansett glad for at småen vokser! Så får jeg vel ny termindato på vanlig ul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var rart at du fikk beskjed om den lille var større enn forventet. Jeg var på UL da jeg var 12+2, og da var min lille 55 mm også... Og da stemte det akkurat med hvor langt jeg var ifølge legen. Han målte på skjermen, og da kom det opp termindato nede i hjørnet - og det stemte det!

 

Og hvis du har lange sykluser, skal du vel i utgangspunktet være kortere på vei og ikke lenger isåfall...

 

Men på ordinær ul setter de jo den endelige datoen! Kos deg med magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg har regnet ut så har jeg regnet i forhold til eggløsning, dvs kortere enn hvis jeg bare tenkte på mensen. Men begynte å lure på om syklusen ikke var så lang likevel. Men da er det sikkert bare legen min som var litt surrete, 55 mm er en fin lengde!

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på ul i går, 12+4 (4 meir enn eg trudde), ostepoppen var 65mm. Stort barn sa legen. Ikkje heilt sikker eg, forige mann var kun 3400 ved fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på ultralyd 11+6 og da var nurket 53 mm. Var helt normalt i følge legen. Så høres ut som du også har normal størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til UL forleden og var 12 uker (sikkert ca) og ser nå på bilde at D=54 mm, regner med det er dette målet de bruker på fosteret. Hun mente jeg var akkurat 12 uker på vei iforhold til størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...