dårlig ånde Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 jeg sikter til tråden som alva+4 startet! (ikke at jeg ikke også har lyst til å klage min nød altså, men det har jeg allerede gjort her tidligere og det hjalp ikke så..) jeg har et forslag til dere damer: Bli hekta på serier på dvd! forrige permisjon og denne siste graviditeten holdt jeg på å forgå av kjedsommelighet. så jobba jeg meg gjennom Sopranos, The Wire m.m. og ting ble litt bedre underveis. angrer på at jeg ikke begynte med det før! samtidig perfeksjonerte jeg kakebakeskillsene mine, spesielt eplekake, mmmmm! andre som har forslag? jeg liker å lese, men det er nå dessverre utelukket pga. ammetåka!
Itsrejk Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Kjedsomhet er totalt ukjent her, må innrømmes. Med baby, åtteåring, ny leil., mann som jobber for mye, familie og venner som skal følges opp osv går det i ett - og litt til. Phu. Men det jeg gjerne skulle hatt mer tid til er bilder! Både det å få tatt gode bilder, redigere dem og lage fotobøker. Kjempegøy, både til eget bruk og som gaver. Besteforeldre blir kjempeglade for fotobøker til jul. Akkurat nå prøver jeg å få tid til å lete fram og redigere en del bilder som jeg skal forstørre. Japan Foto har knalltilbud på forstørrelser (50x75 cm) ut august. Jeg bestiller noen helt få i den størrelsen, og så bestiller jeg mange der jeg limer to og fire bilder inn i samme "ramma", slik at jeg får bilder i passe størrelser til å henge på veggen. Kjempegøy, men det tar myyye tid (som jeg ikke har). Men hvis noen kjeder seg er det bare å bli hekta på foto!
LilleBjella Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Dette er egentlig ikke et svar på tråden, men en liten kommentar. Jeg var en av de som svarte på tråden du viser til. Og ja, tiden hjemme i permisjon kan bli kjedelig og ensformig. Men det er ikke ensbetydende med at jeg har lite å gjøre. Tjukken krever mye oppmerksomhet, og da nytter det ikke å prøve å følge med på Sopranos liksom (det gjør vi etter at han er i seng). Vi sitter å leker sammen, vi går på lekeplassen, osv, men selv om vi er i aktivitet, så er det jækla kjedelig av og til. Og når jeg stryker klær samtidig som jeg lager middag, så er det gøøøøøørr. Jeg skulle gjerne ha lest og bakt og limt bilder inn i album, men det kan jeg ikke gjøre mens tjukken er våken. Og nå er det ikke mye soving på dagen. Da han var mindre sov han kun i armene mine, og aldri mer enn en halvtime i strekk. Poenget mitt er: Jeg tror ikke de som sier at de gleder seg til året er omme, sitter i sofaen og lurer på hva de skal finne på. Det er vel heller det at denne baby-boblen totalt sett blir ensformig og ikke tilfredstillende nok i lengden.
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Jeg har kjøpt ulike serier på dvd som jeg ¨åpet på å få følge litt med på. Har enda ike fått begynt. Har bestilt hundrevis av bilder til fremkalling for å sette inn i album, enda ikke fått begynt. Mini krever enormt mye oppemrksomhet, og det skal han da få. De fleste dager koser vi oss masse med det, men mange dager kjeder jeg meg rett og slett i hjel. Jeg er første i vennegjengen som får barn, og er dermed den eneste som går hjemme... Barselgrupppa mi har så mye de skal gjøre, så der passer det kun med et møte annenhver uke. Det jeg savner er at mini skal bli bittelitt mer selvstendig + mere voksenkontakt. Jeg synes det innimellom er kjedelig å gå hjemme fordi dagene er så innmari ensformige, og jeg til tider føler meg ekstremt ensom. Kanskje blir det bedre etter fylte året, hvem vet? Enn så lenge skal jeg i alle fall nyte dagene med gutten min!
Squirrel79 Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Jeg er vel heller av den typen som har mye å gjøre hele tiden. Nå er jeg heldig nok til at flere av mine venner har fått barn i løpet av året, samt at jeg har en super barselgruppe som jeg møter opptil flere ganger i uka. Her er noen forslag til hva dere kan gjøre som involverer barna uten at de kjeder seg: - Åpen barnehage. Supert fra ca. 7 måneder. Barna får leke med andre barn samt at du får mer voksenkontakt. - Babykino: Du får se på film mens barnet leker på gulvet eller sitter på fanget. - Geocaching: www.geocaching.com. Hvis du liker å gå tur er dette en super aktivitet. Det er litt som orientering, men det funker gjerne i bygater også. Du trenger en GPS, og å logge deg inn på geocaching nettsiden. Du får koordinater til hvor det ligger bokser med logg og blyant gjemt på de merkeligste steder. Vi er hekta på dette! Skattejakt for voksne. - Sanggrupper. Mange byer har sanggrupper for barn. Vet det er en del kirker som også har det. - Babykafe. Babykroken i Sandvika er et forslag. Og Child Planet på Majorstua i Oslo. Hmm... da kommer jeg ikke på mer i farta, men det er sikkert mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå