Gå til innhold

hvor kan man få gratis psykologhjelp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du går til legen og får en henvisning så tror jeg du ikke betaler noe hvis du virkelig har behov for det.. ikke sikker men..

Skrevet

jeg går til samtaler på familievernkontoret, det er gratis og det beste tilbudet jeg har prøvd til nå. er bare å ringe dem å si at du sliter og trenger noen å prate med...

Skrevet

Du er ikke garantert psykolog ved familievernkontoret, men kan får en med annen utdannelse, og er problemstillingen din for individuell, ikke familierettet, er det ikke sikkert du blir prioritert og får time der i det hele tatt. Ikke alle familievernkontor har psyologer og de er få og har nødvendigvis ikke kapasitet heller.

Du kan gå til fastlegen og han vil henvise deg til nærmeste DPS el psykiatrisk poliklinikk og da er det egenandel på ca 280 kr frem til du har nådd frikortgrensen på 1700. Da er det gratis.

Skrevet

Jeg fikk gratis psykologhjelp via kommunen. Barne- og familie teamet eller noe slikt. De gir 5 gratis timer for som en slags 1 linje tjeneste til de som kanskje bare trenger en liten dytt i riktig retning.

Gikk til fastlegen min som "henviste" meg. Fikk time nesten på dagen og tett oppfølging i noen uker fremmover.

Veldig fornøyd.

PS. Sikkert ikke likt i alle kommuner. Jeg bor i Bergen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...