Gå til innhold

Jeg er konstant sliten og trenger mere søvn / avslapping men mulig å få til.


luva*

Anbefalte innlegg

De siste to ukene har jeg vært helt utslitt. Denne uka spesielt, har vært utrolig tøff. Jeg er kontinuerlig sliten. Har nok tenkt at jeg skulle ta igjen litt på jobb for at jeg har jobbet så lite de foregående ukene, så det har fort blitt 9 -10 timer på jobb pluss reisetid. Og det å få mer enn syv timers søvn er helt umulig (trenger minst åtte).

 

Forstår at jeg må sette ned tempoet, få mer søvn og kanskje til og med trene litt, men det er så utrolig vanskelig å få til. Skal bare, skal bare, og så har det vært full fart hele den dagen og, og jeg ligger og griner meg i seng fordi jeg er så sliten.

 

Uff, dette var visst ukens sure oppstøt fra meg. Beklager, måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du gå tidligere hjem fra jobb og så heller jobbe litt hjemmefra mens du ligger på sofaen og slapper av? Det hjalp ihvertfall meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelding bør ikke brukes før det er siste utvei, det er mye bedre om man kan få tilpasset arbeidssituasjonen. Hjemmekontor hvis man har anledning til det, sparer deg for reisetid. Ikke jobbe overtid, gå hjem til vanlig tid, hvis man MÅ jobbe mer enn vanlig, så gjøre det hjemme fra sofaen i sitt eget tempo - ta en hvil i løpet av arbeidsdagen (jeg sover i 15-20 minutter på jobb, har en sofa jeg kan legge meg ned på). Den lille time-outen er jeg helt avhengig av - men da kommer jeg meg fint gjennom arbeidsdagen.

 

Lykke til uansett, tenk litt mer på deg selv nå enn på jobben :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er på tide at du begynner å tenke på deg selv og babyen i magen. Hva gjør det så vanskelig med å prioritere seg selv? Hvem er egentlig viktigst? Babyen eller jobben din?

 

Start med å planlegge dagen din til din egen fordel. Legg deg slik at du får 8 timers søvn, som du trenger. Avslutt jobben etter 8 timer og ikke ta med deg jobben hjem, verken i sinn eller på pc/papirer. Da får du aldri koblet fra. Si til deg selv at babyen bestemmer nå og at 8 timers arbeidsdag er mer enn nok. Ta den en lett treningsøkt på en halv time hver dag, enten en spasertur, en sykkeltur, en tur på gymmen. Prioriter dette og finn ut hvorfor du eventuelt ikke får dette til. Prioritere måltidene og sørg for å hvile mest mulig. Du vil vel ikke være utbrent når babyen endelig kommer? Husk at det blir liten tid til å slappe av etter at babyen er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...