ungmams Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 bare si litt hva dere mener om dette... ---fra "farmor" til meg--- Tirsdag 19. mai 2009, 23:10 Jeg ringte deg 17 mai,du tok ikke telefonen,jeg ringte deg ikveld du tok heller ikke telefonen,jeg kaller barnebarnet vårt for lille gutten enda da du og barne far ikke er enige om navnet,for dere må være enige om det,du er klar over det.!!?? Og når det gjelder det andre så la barne far ordne med sin familie,ikke bland deg inn der i det hele tatt,uten at vi er enige,såpass forstår du vel !!!! --------Svar fra meg--------- Jeg har sagt i fra at jeg ikke liker å prate på telefon!!! Du må kalle Georg-Martinius hva du vil, men det er det han kommer til og faktisk heter. Hansi har ikke vært interessert i hverken meg eller ungen i løpet av hele svangerskapet. Ikke så veldig interessert etter han har kommet heller. Jeg har eneomsorgen får han, og har ansvaret. Hansi har ikke vist seg etter jeg kom fra sykehuset for å snakke om dåp eller liknende så derfor har jeg tatt ansvar for å få faddere. med tanke på at jeg har spurt to fra hansis familie burde vise at jeg prøver å ta litt hensyn til han også. Dette er en sak mellom Hansi og meg. Astrid-Margrethe --------fra "farmor" til meg-------- Onsdag 20. mai 2009, 12:46 Vi besøkte deg på sykehuset,ei surere nybakt mamma har jeg aldri sett i mitt liv.Vi tok også meg gave,husker du det eller !!?????? Vi hadde ungen på fanget i 3-4 timer på den tiden så smilete du ikke til ungen din eller gav den mat.......Men når vi var på besøk hos deg på sykehuset satt bare og skrev på mobilen,men litt vett hadde du ventet til folk hadde gått,det er uhøflig av deg og være sånn,forstår du det!!!!! Første dag etter at du kom fra sykehuset,så prøvde barnefar og besøke,men du tok ikke mot besøk....skulle ikke faren få se sin egen unge engang,????du kan jo ringe oss du også,vel vi trodde jo da du hadde flyttet til deg selv,har du gjordt det eller,så ungen får det rolig seg,Du kan ikke bo hos maora di,du har jo egete hus til deg og lille barebarnet våres. Og jeg er dritt lei ljuginga di.Se og bli voksen... Om du ikke tar telefonene,hvorfor har du det da???Jeg har hatt kontakt med deg,men du klarer jo og svare her,men når jeg ringer deg så tar du telefonen OK,Du prøvde og boikotte for at han ikke skulle får være med ultralyden også.,em du skjønte jo litt da etter at jeg snakka med deg. Hans Christian ringte deg rett før fødsen startet,du viste jævlig godt at han ville være deg,og da sa du at det ikke skjedde noe,og etter mange timer fikk han vite at han var blitt far,kom ikke og fortell meg at din mor eller en pleier ikke kunne ringt,han var knust etterpå,det driter jo du i bare du får dyrket egoet ditt Astrid.OG du har ikke noe med og ta avgjørelser over hodet på barnefar,det har du bare og ringe til de i min familie og endre imorgen forstår du det??.Er det greit forklart !!!! Klarer du noe ansvar da.... Men dere må til Nav begge to for og skrive under også,det holder ikke med at du har sagt at han er barnefar forstår du. det andre dere ble enige om da du fant ut at du ble gravid,var jo at dere skulle ha 50% omsorg hver...for etter det så stakk du jo av....med halen mellom bena..(glem ene omsorgen,for det klarer du ikke.....) Det er også typisk deg har jeg hørt...Du ljuger så du tror det selv,jeg vet at han har ringt deg,han savner sønnen sin og vi barnebarnet,men når noen skriver noe til deg så er det så korte svar at jeg lurer på om ordforådet er inntakt.Og det med barnedåpen vil vi også ta del i,du spørr ikke min familie over hodet på oss,vi ante ingen ting,og vi finner oss heller ikke det,,vi blir med på planleggingen,dermed basta..Uten at du skrev det her på nettby,det var dårlig gjordt,men jeg bestemte meg raskt til og gjøre det samme,så får "vennene dine se hvordan du er" så imorgen ringer du min mor og bror at det blir endring,Hvorfor bad du ikke oss da???Hans har også noe og si når det gjelder barnedåpen..for han er far til barnet.Han velger sine faddere selv,Du har fått veldig mange sinte mot deg,skjønner du hvorfor det da tro...vi aner ikke hvilken prest du skal bruke,men det må også barenfar få vite,det er en selvfølge vet du,spill med åpne kort så kommer du lengst..,,Hvorfor er du slik mot barne far og oss.Kan du svare på det???.Min mor har ikke noe med dette og gjøre i det helle tatt.Og du vet veldig godt at barnefar tar seg godt av den lille,han er omsorg,gir barnet mat,bleier,omsorg kjærlighet. det holder ikke med bare mat og bleier så fikk det holde,for det har du faktisk sagt. Og hva haster det med dåp enda,lille gutten vår er en uke gammel,du gjør dette mot oss for og være fæl,rett og slett,men når vi kommer på besøk,er du hos din mor eller i ditt eget hus,kan hende jeg tar en tur imorgen,vi ville besøke han 17 mai,du tok ikke mobiilen engang.Vi ble såret,så kom ikke med dette at du har eneomsorgen,og anvsar,,,,,dere ble enig om 50% når du ikke ammet mer,og det blir vel ikke lenge du ammer som ikke har næring i kroppen din,for det trenger barnet veldig mye av,,,,du har nektet barnefar og komme til. Så du ringer min mor og bror imorgen og ordner opp,for vi har all rett på og være med og planlegge barnedåpen,for også bli enige hvem som blir faddere fra hver familie,vi finner oss ikke at du går over hodet vårt på denne måten her..Og det er jo normalt at det er ett navn fra hver familie,du har vel problemer nå som ikke får dyrket egoet ditt som og gjøre som du vil..Forstår du det da... Og er dette en sak mellom deg og vår sønn og oss som er besteforldre til lille gutten..,så spill med åpne kort,du har vært avvisende hele veien Astrid.Du lar vår familie være,det tar vi oss av.Dere har ikke noe med og kontakte min familie bak vår rygg.Du vet jævlig godt at vi stiller opp,noe vi alltid har gjordt for våre unger med aktiviteter helle livet,ikke foan tv,men ut i naturen etc..Du viser ikke hensyn til vår familie,du lager ett helvete. Hvis dette er en sak mellom deg og Hansi,hvorfor bor du hjemme,er de fordi du fortsatt må ta ansvar for dine mindre søsken som moren din ikke tar seg,ja jeg sitere det du selv har sagt. Er det rart vi er bekymret for barenbarnet vårt eller Heidi Helen Du må slutte og lyve,han har tatt kontakt,jeg har skrivi med deg,så sånt prat som dette finner vi oss ikke ikke i.... Hold deg til fakta du........du kommer lengst med det !!!!!!!!!!!! ----------fra "farmor" til meg---------- Onsdag 20. mai 2009, 11:45 Jeg har holdt kontakten med deg på netteby,siden du ikke tørr snakke i telefonen,HC har også tatt kontakt men du er ikke akkurat den som tar kontakt tilbake heller da, er du vel.... Du viste at barnefar ville være med på fødselen,men det boikottet du jo,,,,stolt av det eller, Vi tar konrakt,men du ville ikke ha kontakt,vil vil bare si at fadderene er byttet ut med to andre,det blir ikke de du spurte,og pappaer er også med på planleggingen av dåp som du sikkert vet eller !!!!!!!!!!!!! Du gjør ting bak ryggen på barnefar,er det riktig da...har du flyttet hjem til deg selv enda eller,for du klarer vel og være alene og vise at dette klarer du helt alene eller.........Og du vet at Hc er flink med barn,kom ikke og si noe annet,både med kjærlighet,omsorg,og oppfølging,etterhvert med aktiviteter også for det liker jo ikke du,som ikke har noe meninger om det..............jeg har ringt deg ifdag også,siden du er så flink og skrive tekst meldinger så fikk du svare meg med tekstmeldinger istedet da vel,,,,,,,,,,
Bare blåbær Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Helt ærligt. Ja, jeg er sjokkert.. Men kanskje mest over deg som legger ut noe sånnt på nettet. Dette tyder faktisk på at du er ganske så umoden. Slutt å vær så vrang, og la barnefar og farmor til barnet ditt få treffe barnet. Dette til deres barns beste. Og for all del, ikke legg ut slikt på nettet.
ungmams Skrevet 27. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2009 det ligger faktisk ute på nett allerede for "farmor" skrev det på ett netsed til meg
ungmams Skrevet 27. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2009 og barnefar har full tillgang på å se ungen sin
Terese med to jenter Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Det var langt så vet ikke om jeg har fått med meg alt, men hva er egentlig sannheten her tenker jeg da....Jeg synes jo at pappaen bør få se ungen sin, så synes jeg det er rart at du får kjeft av mammaen hans i steden for han, men kanskje dere ikke er så gamle???
Fødeklar med stor F Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Halo, er det mulig å legge ut noe sånt på nettet????
ungmams Skrevet 27. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2009 gamle nok til å bestemme selv... og barnefar har fri tillgang
Terese med to jenter Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Jeg skjønner godt at du er frustrert uansett.. Det er allerede lagt ut på nett, så det er vel ikke poenget..Hadde selv en krangel med farmoren til datteren min rett etter hun var født. Synes farmoren sier mye unødvendig til deg, hun virker ikke helt voksen hun heller i så fall... Hun virker mest ute etter å ha rett.... Hun har da ikke noe rett på å være med å planlegge barndåp eller noe... Og VELDIG slitsom rett etter fødsel, som liksom skal være kosetid. Jeg ville sagt at jeg tar dette med barnefar og er ikke interessert i å snakke mer med deg om dette. Håper det ordner seg..
ungmams Skrevet 27. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. august 2009 hun er 50 år gammel.. dette er en uke etter fødsel, og nå skal det bli rettsak, så jeg håper også det ordner seg takk for støtta
snuffe Skrevet 27. august 2009 #11 Skrevet 27. august 2009 Ingen i denne gjengen høres spesielt modne og fornuftige ut, verken du, barnefar eller bestemor. Utover det tror jeg det er en god ide om du forholder deg utelukkende til barnets far om konfliktnivået er så høyt som dette indikerer. Bestemor har ingen juridiske rettigheter, og skal hun ha kontakt med barnet bør det skje i fars samværstid så lenge dere åpenbart ikke klarer å kommunisere på noe i nærheten av et sivilisert nivå. I det lange løp vil den som taper på en slik tone innen familien sin helt åpenbart være barnet.
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 27. august 2009 #12 Skrevet 27. august 2009 Er helt enig med shute. Forøvrig virker det som at barnefar er en liten gutt som ikke greier å kontakte deg selv, moren hans virker rimelig dum og ikke særlig flink til å formulere deg. Og du virker veldig umoden som legger dette ut her. Men en ting er at du virker jo eldre enn barnefar og hans mor :-) Skal ikke så mye til men.. Var slitsomt å lese alt hun skrev.
Gjest Månefuglen +2imagen Skrevet 27. august 2009 #13 Skrevet 27. august 2009 Apropos femti prosent samvær -dette er helt unormalt for barnunder tre.
venter barn nr 6 okt fødeklar Skrevet 27. august 2009 #14 Skrevet 27. august 2009 denne farmoren var ikke nådig, men hva har hun med deg å barnefars problemer å gjøre dette er jo noe dere må ordne opp i selv . jeg kjenner jo ikke deg men for meg så høres denne farmoren unødvendig spydig ut ja ( du virker mere voksen en hun)
2pluss1engel Skrevet 27. august 2009 #15 Skrevet 27. august 2009 er det mulig sier jeg bare. drit i bestemora og ordn opp med barnefaren. makan til umoden familie hele gjengen, deg HI inkludert. stakkars unge. får skylde på at hormonene gjør meg litt oppfarende her....
♥♀-♂-♀-♂-♀-♂♥ Skrevet 27. august 2009 #16 Skrevet 27. august 2009 Hvordan er det mulig å legge ut slikt på nett??? Hva ønsker du å oppnå med å legge det ut her forresten? Synes det hele er utrolig barnslig.....stakkars alle sammen.....
bamaly Skrevet 27. august 2009 #17 Skrevet 27. august 2009 Det var jo ikke noe hyggelig tilbakemelding! Det er jo forståelig at mor er frustrert, vi kjenner jo ikke til hvor mye far faktisk har vært involvert i det hele. Mye tyder jo på at han ikke har vært særlig engasjert da det er svigermor som blander seg på denne måten. Det er jo ren trakasering. Far har veldig få juridiske rettigheter i Norge, men det er jo ikke o til osså dømme om det er riktig i denne situasjonen. Det høres ut som en utrolig krevende situasjon å være i, noe jeg ikke ville unne noen, og da særlig rett etter at du har født. Tenk så ubehagelig å ha noen du ikke er komfortabel med (barnefar), med på fødselen! Nei, dette var bare trist. Jeg er sikker på at barnet får det bra, og at dette er noe du og barnefar klarer å finne ut av når dere får litt tid på dere. Lykke til. Håper det utvikler seg til det bedre.
C&B♥♀07+♂10♥ Lykkelig :) Skrevet 27. august 2009 #18 Skrevet 27. august 2009 rene såpeoperaen dette jo. Hørtes ikke Ut som om noen i denne situasjonen var så veldig modne at det gjorde noe, men Hi virker vel faktisk mest oppegående (når man dømmer ut i fra det lille som er skrevet her. Vil råde deg til (som mange over meg ) til og ha kontakt kun med barnefar, prøv og hold en god tone med ham, for barnets skyld, for du er faktisk en av de heldige hvis han har lyst til og stille opp. Barnet har godt av et stort nettverk rundt seg, så prøv og legg uenighetene til side, og svelg noen kameler (nå mener jeg ikke at du skal godta all eder og galle som det kvinnemennesket gulper opp, men at dere prøver og møtes et sted på mellomveien.) Lykke til med alt sammen
Gjest Skrevet 27. august 2009 #19 Skrevet 27. august 2009 Farmora virker som ei som er ekstremt kontrollerende, og hvis slik er det typiske i den familien der, skjønner jeg godt at du skygger banen! Har selv vært i en helt forskrudd familie, så skjønner hvor du kommer fra utfra hennes svar og rare formuleringer over her... Men hva er egentlig bakgrunnen for at det er blitt sånn mellom dere?
satser & vesla Skrevet 27. august 2009 #20 Skrevet 27. august 2009 Hei. Jeg skjønner at du er kjempefustrert over bestemora som blander seg i saken. Ikke lett når du sitter der med et nyfødt baby. Pass på deg selv så du ikke sliter deg ut, det vil gå utover babyen. Vil anbefale deg å ta kontakt med familievernkontoret, det ser ut som at du og barnefaren trenger en nøytral person i bildet som kan megle mellom dere - samt bistå dere med å lage faste avtaler m.m. Ønsker dere lykke til :-)
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 27. august 2009 #21 Skrevet 27. august 2009 Huff, og dere har et lite barn oppi dette her
Carasnella Skrevet 27. august 2009 #22 Skrevet 27. august 2009 Stakars barn! Barnefar har vel være komfertabel nok til å lage barn med, så da burde han vel være komfertable nok til å ha med på føden også??? Kan skjønne at man kanskje ikke vil ha han sittende med hue mellom bena ditt under fødselen, men han fortjener å bli kontaktet før fødsel og i hvertfall på sitte på gangen! På den annen side så skjønner jeg ikke at jeg gidder å engasjere meg meg i denne saken engang.. Makan til sutreunger hele gjengen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå