Gjest Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Sånn bortsett fra å sitte her... Jeg har fri i dag. Jeg må rydde og vaske til helga i dag:) Har arb.helg og synes det er godt å ha fri formiddagen før jeg skal på seinvakt. Har ikke gjort så mye enda da, men har fått unna to vaskemaskiner som er hengt opp og satt ut. Så må jeg tørke støv og støvsuge og dra over gulvene. Vurderer å bytte på sengene, men lurer på om jeg skal drøye det til i morgen, likevel...
Lene~mor til tre Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Jeg passer på tanteungen min på 6 år som har vannkopper stakars så hun får ikke vært på skolen, hun har ikke fått gått på skolen enda. Hun er i fin form da, så hun må bare vente på at alle vannkoppene skal begynne å tørke inn.
solemio Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Er småsjuk og ble litt letta da guttungen var i yderst dårlig form på morraen. Vi tok oss en hviledag vi to, med storebror og pappa på skole og jobb. Nå har vi akkurat spist pannekaker, og har som plan å ta det mest mulig med ro i dag. Jeg rydder i klesskap og ser hva jeg trenger av nye ting, skal til London i morgen, hurra. Gutten har tegna, lest og lekt, så nå kom tvn på
Gjest Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Nei, dette blir typisk helg hvor jeg er "huslig". For jeg tror det blir en del kontorarbeid i helga, selv om jeg syntes jeg fikk gjort ganske mye unna i går kveld og fram til middag i dag morges. Ble litt seint i går, måtte skrive en liten "svarkladd" på et innlegg her, et svar jeg ønsket å ha ut i dag uansett hvor mye jeg ellers fikk å gjøre av arbeid. Og 30 min seinere enn normalt i køya merkes fort når du ikke kan ta den igjen på morgenkvisten. Som jeg skrev i går i et innlegg, typisk "kontorhelg" i dag, i morgen, lørdag (fra 12 og utover, muligens ganske lenge) og mandag. Og mandag tar jeg fri når jeg er ferdig med jobbene som skal faktureres kundene våre, enten klokka blir 1200, 1400, 1600 eller 1800 (slutter vanligvis rundt kl 1500). Fristen for "ferdig" er kl 2200 eller så..... Så tilpasser jeg dagene resten av uka til det. For fra tirsdag av er vi i "høstmodus" hvor sjelden noe haster. Bortsett fra å rydde opp etter en del "rot" samlet i en litt travel periode. Akkurat det pleier sjelden ta mer enn en kort dag. Og så en litt "langdag" med husarbeid for å få huset så "shipshape" jeg ønsker. Altså ryddig, men ikke sterilt. Det skal være reint nok til å sikre helsa, rot nok til å sikre lykka! Men akkurat vaskemaskinen kommer sikkert til å arbeide litt i kveld, natt og morgen, det er samla opp litt mer klær enn jeg liker. Og sengetøy skal skiftes på lørdag. Vintergardinene skal opp neste uke, nå er det etterhvert mørke kvelder... Og både sengetøyvask og gardinvask betyr jo strykearbeid Eldste gutten er flink med husarbeidet, men stryking av dynetrekk og laken sliter han med ennå, rimeligvis. Gardiner og duker (bortsett fra helt enkle små "dagligduker" på spisebordet) får han ikke nærme seg
Ranveig R Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Sit her og synest litt synd på meg sjølv. Skikkelig forkjøla, vond hals, hoste, ingen stemme. Eldste har hatt første heile dag i bhg i dag, så eg og lille har vore i open bhg "aleine" (formen var bedre før i dag altså, hadde ikkje gått i bhg slik som dette). Då vi kom heim laga eg masse kjøttbollar som eg skal fryse ned (er så vanskeleg å finne ferdigkjøttbollar utan melk), har ikkje gjort det sidan skulekjøkkenet og er fornøgd med resultatet. Dvs at begge ungane åt dei (eg et ikkje kjøt), og eg satsar på at mannen vil ha litt til middag han og no som han har kome seg heim. Skulle ha lada opp til aleinehelg, no kan eg ikkje anna enn å sitte her og håååååpe på at eg blir frisk kjempefort. Kjenner eg er litt redd for at eg skal få feber og heile influensadrittet. Mannen støvsaugde og vaska golva her i føremiddag før han gjekk på jobb (mens eg leverte eldste), så eg slepp i det minste å tenke på akkurat det. Heldigvis )
MammaTilToSmå Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Skal begynne å jobbe på mandag. Vært hjemme i halvannet år med minstemann. Ungene har nå begynt i barnehage så jeg har tid for meg selv denne uka. Vært hos tannlegen, frisøren og i dag har jeg gjort rent i huset og tapetsert entreen. :-)) Ble så fint så!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå