Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Jeg har aldri før hatt problemer med løs mage, men i etterkant av at jeg fikk barn har jeg plutselig begynt å få løs mage. Det kan komme ganske akutt når jeg spiser ute for eksempel, og jeg unngår det nesten litt nå. Noen som har opplevd det samme etter KS, eller vet om man kan få løs mage i tiden hvor man ammer?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Har det på samme måte . Er 2 år siden ks. ammer ikke.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 2 år?? Herregud. Er det en effekt av keisersnitt da altså? Hadde det ikke slik i begynnelsen, det har først kommet de siste mnd. Har du funnet noen måter å gjøre det bedre på da? HI
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 nei,dessverre ikke funnet noe som virker. Er ikke gøy å spise andre plasser enn hjemme.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Så kjipt. Jeg skal forsøke å spise mer grovt mat, holde meg unna sukker og ikke minst kaffe. Magen min blir helt bajas når jeg drikker kaffe. Virker ikke det begynner jeg først og grine, så kontakter jeg legen.. også griner jeg sikkert litt til Det er et stort handicap da.. HI
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Må jo ikke ha noe med keisersnittet å gjøre. Det finnes jo tusen andre grunner til at magen ikke samarbeider. Ville tatt en tur til legen. Kanskje du ikke tåler noe. Mel f.eks. Eller har laktoseintolleranse. Eller har irritabel tarm. Eller ettellerannet. Jeg har uansett troa på at du skal få det bedre! Hilsen en som hadde magetrøbbel i noen år også forsvant det av seg selv
Heaven har født::) Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Hei . Jeg har slitt med løs mage siden jeg fikk jenta mi for to år siden, har ikke tålt å spise noe før det renner ut igjen. Var inne til koloskopi, uten at noe ble funnet. Var hos legen igjen for ca 2 mndr siden, da dette begynte å bli slitsomt. Ble helt asosial av det, og kunne jo ikke gå ut. Fikk da beskjed om å ta god gammeldags tarmskylling hjemme med dusj slangen, 2-3 liter vann,.. Ja jeg vet det, skikkelig ekkelt. Deretter skulle jeg begynne å drikke biola /el cultura melk. Jeg liker ikke melk så det gikk ikke, Skulle også ta en pinex forte morgen og kveld en stund, slik at tarmen fikk slappe av. Gjorde det 2-3 dager, men følte meg helt rusa, så jeg skippa det. Prøvde heller en paracet kveld og en morgen noen dager. Hadde ikke tro på dette i det hele tatt, men nå har jeg fått et helt nytt liv. Jeg spiser hva jeg vil og det går helt supert.. Prøv og se om det fungerer på deg:))) Men husk, det går en stund før det rretter seg:))
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Hvordan funker biola for deg? Gjerne da blåbærvarianten hvis du generelt har løs mage.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Takk for å ha troa anonym 10:59 Det hjalp! Så bra at det ordnet seg for deg! Jeg skal ut og spise med noen venninner neste uke, første gang etter at jeg fikk barn. Håper bare ikke at dette ødelegger hele kvelden! HI
Heaven har født::) Skrevet 27. august 2009 #10 Skrevet 27. august 2009 Jeg hadde forresten vaginal fødsel
Heaven har født::) Skrevet 27. august 2009 #11 Skrevet 27. august 2009 Hvis det var meg du spurte om biola, så ble det hverken det el cultura på meg. Klarer ikke melk bare...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #12 Skrevet 27. august 2009 Hvis det var meg du spurte så har jeg ikke forsøkt Biola. Mener du som hadde fått beskjed om at du skulle skylle tarmen at man skal stikke dusjslangen oppi? Herregud det tror jeg ikke at jeg klarer. Jeg klarte ikke en gang å ta klyx før snittet. Koloskopi ser jeg som et mareritt. Skal avvente litt til før jeg går til det steget. det er jo mange dager at det går helt fint, men så er det da perioder hvor det ikke er moro i det hele tatt. Var ute og spiste lunsj i går, og måtte få venninnen min til å holde babyen mens jeg løp inn på nærmeste do. Det er jo helt tragisk! HI
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #13 Skrevet 27. august 2009 Da ville jeg prøvd biola hver dag en stund! Den inneholder tarmbakterier som er bra for floraen i tarmen, og som gjør deg mer motstandsdyktig overfor virus/bakterier. Igjen blåbær er best ved løs mage, men bringebær og aprikos er også gode Lykke til! Har det forresten litt som deg noen ganger jeg også, ikke kjekt. Hilsen Anonym som maste om biola over her også (som også da var til HI Ü)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #14 Skrevet 27. august 2009 Takk for tips! Hadde vært fantastisk om det hjalp. Også må jeg nok bli flinkere til å spise regelmessig. Det er så mye fokus på at barnet skal ha mat til rett tid at jeg glemmer å spise selv HI
Heaven har født::) Skrevet 27. august 2009 #15 Skrevet 27. august 2009 Vet hvordan du har det ja, ikke moro. Jepp, fikk beskjed om å stikke den oppi. Men jeg bare holdt den mot og satt på huk. skylte bare litt om gangen jeg da, for det er jo umulig å vite hvor mye vann man bruker. Og tempraturen må være riktig. Ekkelt å drive med, men det hjalp sammen med pinex forte deretter overgang til paracet, så da får det være greit.)) koloskopi var pyton, skikkelig smertefullt når de pumpa inn så mye luft, verst når lufta skal ut. skikkelig mageknip::
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå