Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Min 3 åring er så vang for tida, og det er så mye hylgrining hjemme. Han vil ingenting. "jeg vil ikke stå på brettet(til barnebvogna)", "jeg vil ikke gå", "ikke se på meg", "ikke snakk med meg". Masse hyling, og slår eller sparker når jeg nærmer meg. Jeg når ikke inn. Prøvd å sette han i trappa etter slåing, men ingen reaksjon. Når jeg er hjemme alene vil han bare til pappa, når vi begge er hjemme vil han til pappa, men når pappa er hjemme alene med han er han like ille som meg meg alene. Vil ingenting, nei til alt. Han har fått en søster for ca 6 mnd siden, så vi har tenkt på om det er en grunn, men vanskelig å få noe ut av han. Noen råd om hva vi gjør?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Hei, huff jeg henger meg pâ denne. Akkurat som lillegutt her. Fra vi stâr opp til vi legger oss er det store raserianfall for alt. Det vanskeligste er nâr vi skal legge han pâ dagen eller kvelden, da er det vaerst. her kom det ogsâ en lillebror for 4 mnd siden. Jeg trenger râd om hvordan takler man raserianfall. Kjenner noen til noen artikler el no sânt som man kan lese for â reagere pâ den riktige mâten?
LivK har født Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Min 3 1/2 åring minner mye om det som blir beskrevet her... Nå har vi akkurat startet opp med et belønningssystem, der hun skal få velge klistremerke og sette på et ark på kjøleskapet utifra tre kriterier (noen av de mest problematiske områdene): kle på seg uten "bråk", komme og sitte fint ved måltidene (har mange ganger måttet bære henne vekk ved middagstider, helt uholdbart for oss andre å høre på det spetakkelet hun klarer å få til), og å bli med fint hjem fra barnehagen. På to dager har hun allerede fått fem klistremerker, så det ser ut til at det i det minste kan virke litt motiverende. Hun fikk være med i butikken og velge klistremerker selv (godt utvalg på Nille). Hun ble også storesøster når hun var 2 1/2 år. Ikke lett å få småsøsken, det er helt tydelig!
LivK har født Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Oi, glemte å si at hun også kan respondere godt på å bare få være liten iblant, ligge og kose på armen og bli bysset litt. Litt sånn baby. (Det tipset har jeg fått av andre, forresten). De er jo fortsatt små når de er tre år, men det syntes jeg var lett å glemme når vi plutselig satt der med et nytt nurk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå