Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 http://www.dagbladet.no/2009/08/27/nyheter/valg_2009/arbeidsliv/innenriks/politikk/7835735/ Er det noen som føler seg truffet her inne?
Elin snart mamma til 3 Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 niks. gjør du da?? btw... fjerne siste streken på linken så funker den.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Jeg føler meg ikke truffet, men kan tenke meg at det er mange som burde gjøre det. Nå har jeg ikke sett så mye til det her nødvendigvis, men på babyverden har det vært mye av det som innleggeren sikter til. I termingruppen min, er det en del unge mødre som ikke har nevneverdig utdannelse, og som plutselig står uten jobb. En av dem sa rett ut at hun ikke hadde noen problemer med å late som hun led av ekstrem svangerskapskvalme ut svangerskapet, og lurte på om det var mulig for legen på noen måte å påvise at hun løy. Ganske drøyt, i grunn...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Hmmm, hvem her inne er det som har skrevet innlegget om at de "Er s hjertens enig med Clemet"?
Gjest Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Jeg føler meg på ingen måte truffet, men undres over hvordan man kan komme med en så enkel forklaring på det hele som at folk mangler arbeidsmoral. Nå var jo alt ganske annerledes på femtitallet. Mannen jobbet og hadde gjerne en flink kone som ordnet alt hjemme slik at han bare kunne slappe av når han var ferdig med dagen, arbeidslivet var langt mindre effektivisert og det var rom for en kaffikopp og litt skravel ... lærere jobbet tolv timer i uka ... og ikke minst var folk takknemlige for arbeid for de harde trettiåra var ikke utvisket fra folks minne enda. Mange av de som ikke "kan jobbe" hadde kanskje trivde som tømrere, suppekokere, sjømenn, fabrikkarbeider, sentralborddame osv. Altså typer jobber landet vårt er tømt for. Ikke alle passer inn i et kontormiljø hvor man sitter på rumpa dagen lang, eller i et yrke hvor man stadig skal vise omsorg for andre hele tiden, for eksempel.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Nop!! Føler meg ikke trufet i det hele tatt.. Men kjenner albsolutt folk som bør føle seg truffet. Skjønner tankegangen. Er også av den oppfatning at mange ( slett ikke alle) sykemelder seg av filleting.. Det er veldig lett å bli sykemeldt i landet vårt.. Og nei.. Jeg stemmer ikke høyre..:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå