Gå til innhold

HASTER (tror jeg..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

i går ble eldstemann så hovven i ansiktet.

Spesielt langs kjeven og rundt øynene.

Ellers i god form, hverken feber, slapphet etc.

Men i dag er han enda mer hoven..

Ringt både fastlege og HS, men ingen hadde tid.

Tenker jo på kusma, og er da livredd hjernehinne betennelse..

Burde jeg bare ta ham med meg på legevakten??

Han har jo ingen andre sykdomstegn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og vi har sjekket hele han etter stikk etc, og gått gjennom allt han spiste for å utelukke evt allergi

Skrevet

Synes da dette burde være et prioritert tilfelle for fastlege. Ring igjen og krev en hastetime, ellers ringer du legevakta.

Og ikke si at ungen er frisk og rask! Si han er en del slappere enn vanlig, så blir det nok litt mere fart på dem :-)

Skrevet

Ring fastlegen din igjen!

Legevakten åpner vel ikke før etter at fastlegekontorene har stengt!?!

Skrevet

Eldstemann her i huset hadde noe lignedne i sommer.

Kom hjem fra barnehagen, og utover ettermiddagen begynte bløtvevet i ansiktet å hovne opp. Så rett og slett forferdelig ut, og jeg vart veldig bekymret.

Sjekket hele ansiktet for stikk, men så ingen. Så vi havnet på legevakten. Der fant de et lite stikk som vi ikke hadde sett....vet fortsatt ikke hvilket dyr det var, mulig klegg.

Ble eda værre dagen etter, for så å minske og bli borte etter ca 5-7dager. Vi fikk flytende zyrtec, det hjalp!

Forklarte du symptomene til de på legekontoret? Her så bruker nemmlig de på kontoret å ta en vurdering for å evetuellt finne hastetime.

Skrevet

ringte tilslutt min egen fastlege, og fikk time til han der..

Han har pappaens fastlege, da min er på andre siden av byn (hatt min siden jeg var 6, så vil ikke bytte), men jaggu skal vi på langtur til lege..

Kommer sikkert på litt senere og forteller hva de sa.. Lettere stresset her nå

Skrevet

joda.. enten kusma eller kraftig forkjølelse..

Prøvde å ta blodprøver, men stakkar lab dama stressa sånn siden han var lettere hysterisk ved synet av nåla..

Prøvde tre ggr før vi gav opp, opp på Haukeland i morgen for prøver..

Men han var godt fornøyd. fikk ole brum plaster og to dinosaurer av legen, og nytt puslespill av meg siden han var så flink..

Skal følge med han i kveld at han ikke blir verre, og blir han det blir det legevakta.. men sover søtt han =)

Tror jeg sender bf med ham i morgen.. eller tar han selv.. vet ikke om jeg vil være "den stygge" to dager på rad

Skrevet

godt å høre dere fikk legetime. lykke til på haukeland i morgen!!

Skrevet

takk for det.. det trengs nok =P

Skrevet

da var blodprøvene tatt..

prøvde med "sommerfugl"nnål i dag også, men fikk ike blod.

Men viste seg de skulle ha så lite at de kunne stikke i fingeren og ta derfra (2x 10ml).

Gråt litt men det var allt.

Fikk seg ny brannbil etterpå siden han var så flink..

Svar på prøvene tirsdag

*krysser fingrene*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...